Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Piotr, 6 lat temu
Silnik 525d 218KM 160kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 525d 218KM 160kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
3,62
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto dobrze zestrojone i ogólnie przemyślane.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Rozrząd, poduszki pod silnikiem
Silnik : głośna praca i drgania silnika
Inne
4,0
Całokształt
Auto wygodne i stabilne, robi wrażenie ociężałego pomimo 218KM, ożywa dopiero po włączeniu sport, spalanie ponad oczekiwanie - średnio ponad 8l. Dobre materiały wykończeniowe. Wszystko do zaakceptowania, ale cena części i serwisu powala.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2 litrowy bardzo słaba kultura pracy. Dodatkowo drgania potęgowane poprzez usztywnienie Xdrive odczuwalne na całym samochodzie -szczególnie wyczuwalne podczas postoju. Silnik dosyć głośny. Porażka w tej klasie samochodu. Szybko padają poduszki podtrzymujące silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów automat - super, sprawnie przerzuca nieomal niezauważalnie, duży plus. W opcjach manual - nieomal standard trzęsienie gałki zmiany biegów - porażka w tej klasie samochodu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, przede wszystkim bardzo dobrze wyczuwalny, zawsze czujemy, że mamy kontrolę nad samochodem niezależnie od prędkości. ale nie ma porażających różnic w porównaniu z Audi A6 czy Mondeo.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK, sedan nie można wymagać cudów Na plus wygodne siedzenia z przodu, możliwość dopasowania pozycji i podparć dla każdego kierowcy, nic nie cierpnie nawet po 500km.
4,0
Ergonomia
Nie ma się do czego doczepić. Jest OK. Może mało schowków podręcznych np. aby położyć telefon - nie ma gdzie, pozostaje schowek w podłokietniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, ale głośniej w środku niż np. w Audi A6 przy podobnym 2.0 silniku.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód powala kosztami utrzymania. W ciągu niecałego roku profilaktycznie wymiana rozrządu 4 tys zł + roczny serwis 1700 zł + uszkodzony moduł pamięci komputera 4.100 zł - czy to koniec? W przyszłym roku profilaktyczna wymiana oleju w skrzyni i przeniesienia napędu - koszt bagatela 4 tys zł. Kogo stać - dlaczego nie?
3,0
Stosunek jakość/cena
Nawet gdy weźmiemy dobre materiały użyte w samochodzie inne zalety , na pewno nie dałbym 320 tys PLN za nowego. Nie warto, chyba, że mamy kasy jak lodu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterko się zdarzają, a koszty ich usunięcia uświadamiają użytkownikowi ile kosztuje znaczek BMW
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można je uniknąć poprzez terminową profilaktykę (wymiana rozrządu, oleje w skrzyni i przeniesienia napędu itp), ale profilaktyka kosztuje krocie.

On - zużycie paliwa dla silnika 525d 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 525d 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
17,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna