Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4889 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2094 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2968 mm
Rozstaw kół - przód 1600 mm
Rozstaw kół - tył 1627 mm
Zwis przedni 832 mm
Zwis tylny 1099 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1028 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1518 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1485 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~MartinWroc
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Polecam ten samochód wszystkim fanom motoryzacji i nie tylko!!! auto najlepsze w swojej klasie przymierzałem się do A6 C7 Eklasy Jaguara XFa. 5tka f10 rozjeżdża konkurencję pod każdym względem jakość wykonania precyzja, prowadzenie, wygląd ponadczasowy trwałość!!! tak trwałość!!! bo mój rozrząd wymieniłem profilaktycznie 190tys choć mechanik od BMW stwierdził że był w bardzo dobrym stanie mówił że w f10 problem głównie występował w pierwszej serii do produkcji z 03.2011r po tej dacie już jest ponoć inny materiał zastosowany. koszt wymiany 3800zł i spokój na kolejne 200tys po za tym auto kompletnie pozbawione wad. wydatek na szczęście zwraca się w paliwie bo przy normalnej jeździe w granicach 8L/100km w cyklu mieszanym. a w trasie nawet 6l/100km. Wybrałem 520d choć mogłem kupić 3.0d ale nie żałuję bo przeważyła ekonomia zdecydowanie niższe koszta eksploatacji oleje hamulce spalanie po za tym n57 nie dajćie się zwieść to już nie ten sam silnik co e 60 530d także ma ten sam kłopot z rozrządem. a co do 2.0 184KM to naprawdę daje radę. klapa tylna lepiej unikać otwierania z głową nad nią bo to katapulta mała nawigacja denerwuję a skrzynia tylko automat nie polecam manualnej bo odbiera komfort z jazdy i prestiż po za tym automat to najlepsza skrzynia na rynku ZF 8hp
4,6
~Dewolaj
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Mimo kilku usterek typu łapki mocujace wtrysk czy np.zmiana turbo,nic aie nie dzieje,wymieniony plyn w skrzyni przy tym przebiegu dopiero i dalej ZF jezdzi jak nowa,turbo do regeneracji ale przy tym przebiegu to chyba norma,ogolne wrazenia bardzo pozytywne póki co.Auto spala troche wiecej niz w testach bo miasto okolo 9l a trasa okolo 6 przy 200km na godzine ale auto ma prawie 2 tony wagi wiec czego sie spodziewac.BMW mozna kochac i nienawidzic,buda pond czasowa,środek tym bardziej,wiem ze nowe maja lepiej ale na ten rocznik nie ma do czego sie przyczepic,mam nadzieje na nastepne 280000km w tym aucie.P.S po regeneracji turbo od 0 do 100 7.2s takze bardzo jestem zadowolony,zapierdala jak trzeba,goraco polecam.Piona
3,4
~RB
Limuzyna 525d 218KM 160kW
BMW Seria 5 F10-F11
To moje trzecie BMW i na pewno ostatnie. Awaryjnośc auta jest nie do zaakceptowania. Czarę goryczy przelała awaria podczas której stanąłem w środku nocy na obwodnicy trójmiasta i nie bylem nawet w stanie zapalić silnika. Przyczyną awarii było uwaga: na skutek awarii czujnika paliwo paliwo zostało wpompowane w wiązkę elektryczną i uszkodziło układ sterujący ?!?!? Auto tydzień wcześniej było na przeglądzie w ASO. Koszt naprawy po solidnych rabatach dilera 12 000 pln. BMW mimo zgłoszenia "good will" nie podjęło żadnych działań rabatowych. W zamian okazało się że moje auto zakupione w premium selection (miało pół roku i przebieg 9k km) nie jest rynku polskiego?!!?! Cały okres serwisowania wymiany i napraw robiłem w ASO. Tak BMW podziękowało mi za serwis po gwarancji. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy jakości w tych autach już nie ma. Mimo że nadal najbardziej podoba mi się linia tej marki, nigdy więcej już nie kupię BMW.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna
8,2 – 13,6
l/100 km
6,2 – 21,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Limuzyna 528i 245KM 180kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto bardzo dobrze prowadzące się i przede wszystkim świetnie wyglądające. Na dobrej feldze i m pakiecie zwraca uwagę. Łatwy dostęp do części na portalach aukcyjnych dzięki czemu można łatwo doposażyć auto lub naprawić drobne usterki. W dobrej konfi jest praktycznie wszystko co się zamarzy bez sięgania po najnowszy model. Naprawa i serwis na oryginalnych częściach wychodzi drogo, ale to już uroki BMW. Silnik zbiera się przyzwoicie. Po podkręceniu do 280-300 km zaczyna jechać jak trzeba. Bardzo wysokie spalanie w mieście na krótkich odcinkach (odcinek 5-7 km średnio 14-16 l). W trasie nie najgorzej 8,5-10 l (przy jeździe bez ścigania się). Po chip tuningu dobry substytut dla osób, które nie chcą płacić za utrzymanie 535i. Dźwięk silnika mało atrakcyjny. Do wymiany napęd pompy i rozrząd średnio między 60-100 tyś km spowodowany pierwotnie niewłaściwym użytkowaniem. Zazwyczaj 1 właściciel odpuszcza interwał wymiany oleju (BMW wymienia olej między 20, a 30 tyś km) i pałuje auto na zimnym, co zabija ten silnik. Olej 5W40 lub 5W50 (polecam Motul, Liqui Moly albo Mobil 1.), a nie żadne 5W30! Wymiana oleju co 10 tyś i silnik długo pojeździ. Inaczej z dużym prawdopodobieństwem dołączycie do grona zdziwionych, że im się silnik w 28i zatarł.
10,5
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
Samochód sprowadzony ze Stanów (wcześniej poprzednie BMW też ze Stanów). Jeżdżę trzeci rok, poza płynami: wymieniłem napinacz paska (350zł - lekko grzechotał na zimnym), uszczelkę termostatu oleju (80zł org.), świece (250zł, BOSH takie jak na pierwszy montaż), Termostat (220zł), Akumulator (480zł - wymień natychmiast po zakupie samochodu jeśli jest stary, to podstawa w bezproblemowej eksploatacji tego auta. Jest wrażliwy na napięcie), klocki (niecałe 300zł). Przede mną: wymiana tarcz i klocków z przodu (klocki wytrzymały 30k) - generalnie tarcze i klocki zużywają się dużo szybciej niż w poprzednim BMW, ale tutaj jest o 200kg więcej i moc.. +120KM, to robi różnice. Tempomat aktywny też robi swoje. Samochód jest fantastyczny, nie sprawia żadnych problemów. Zawieszenie jest jak nowe (przebieg aktualny 120k!), diagności zacieszają, że takie egzemplarze jeżdżą po drogach. Olej co 8-10 tys. Warto wymienić po 4 tys. sam filtr i dolać oleju. Silnik od wymiany nie bierze oleju, zero dolewek. Należy uważać na turbo, el. pompę wody. Odma jest zintegrowana z pokrywą - także koszt wymiany większy niż w typowych silnikach 6 cylindrowych BMW poprzedniej generacji. Skrzynia nie daje żadnych znaków zużycia. Spotkałem osobę na zlocie, który miał 535d, zrobioną na 800Nm, przebieg 480 tys. (w tym 200k po podniesieniu mocy). Oleju nie zmieniał. Jeździj z głową, obserwuj samochód i reaguj z wyprzedzeniem. To świetny samochód. Jeśli zaniedbasz, lub ktoś przed Tobą zaniedbał - potrafi od 6 do 15k z kieszeni wyciągnąć. Elektronika bez zastrzeżeń. Zrób aktualizacje wszystkich sterowników. Soft to podstawa! W moim jest ponad 50 sterowników, po aktualizacji samochód sprawniej funkcjonuje. Silnik lepiej pracuje, skrzynia również. Warto kupić samochód ze Stanów, moje 535i w Polsce zobaczyło pierwszą zimę. Podowzie jest jak nowo. Zawieszenie jest w o niebo lepszym stanie niż polskie / europejskie egzemplarze - wszystkie części są org. Wahacze wyglądają jak nowe, gumy są miekkie, elastyczne, przeguby zdrowe. To samo dot. jednostki napędowej i skrzyni. W USA jest ograniczenie na autostradzie do 120km/h. W DE ograniczeń nie ma - jednostki są pałowane. Ten samochód (535i) przy 120km/h jedzie na 1.850 obr./min. Litości. N55 ma taki zapas i elastyczność, że przy tej prędkości ma kulturę pracy jakbyśmy podróżowali 35km/h. A elastyczność, jakbyśmy mieli 3.5k obrotów przy 230 konnym motorze poprzedniej generacji. Minusy: F10 jest wymagającym samochodem w naprawie. Potrzeba więcej czasu, aby wymienić daną część. Wymiana termostatu była hardcorowa. Na razie nie miałem takiej potrzeby, ale widzę jak auto jest skonstruowane i nie jest to e60 czy e39. Proces złożoności jest x4, na szczęście auto budowane z tą samą filozofią, więc łatwo się odnaleźć.
8,3
Limuzyna 528i 258KM 190kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto posiadam już rok i jestem zadowolony. Przed zakupem liczyłem się z tym że duża masa wraz z 3L silnikiem musi swoje palić, ale radość z jazdy jest niesamowita. Ruszanie na światłach utrze nos nie jednemu kozakowi. Jak dla mnie 9L w cyklu mieszanym miasto/autostrada to dobry wynik.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna