Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4889 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2094 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2968 mm
Rozstaw kół - przód 1600 mm
Rozstaw kół - tył 1627 mm
Zwis przedni 832 mm
Zwis tylny 1099 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1028 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1518 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1485 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~Krzysztof
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Silnik N20 jest marnej jakości. Chyba ktoś chciał pogrążyć bmw tym silnikiem... Awarie: Wyciągający się łańcuch rozrządu, bardzo słabej jakości, pękające prowadnice łańcucha, cieknąca pokrywa zaworów, wypadające zapłony i konieczność wymiany 4 cewek, nietrwałe wtryskiwacze benzyny oraz pompa wysokiego ciśnienia paliwa, w której pęka trzpień -aż niewiarygodne, problemy z klamkami bezdotykowego dostępu które po jakimś czasie rozładowują akumulator, awarie klemy IBS, zacierający się łańcuch pompy oleju, plastykowe prowadnice łańcucha rozrządu które pękają i wpadają do misy olejowej przytykając smok, wreszcie temperatura pracy silnika sterowania na ponad 110 st C w celu ekooszczędzania paliwa, a większość osprzętu jest plastykowa co powoduje że wszystko kruszeje i pęka, awaryjne żaluzje chłodnicy, to usterki które pamiętam. Koszty bardzo wysokie, np. wymiana rozrządu z kompletem łańcuchów i prowadnic i napinaczem około 4 do 5 tys. zł plus robocizna w niefabrycznym warsztacie. Dźwięk silnika tragedia w porównaniu do starszych v6 np. M54. Twin turbo za to to świetna dynamika ale dźwięk wyjącego jęczącego łańcucha psuje efekt, Serdecznie nie polecam tego silnika chyba że fanom marki z grubym portfelem. Poza tym reszta ok. Ładny i pożądany przez tych co jeszcze nie mieli i nie wiedzą ile to problemów i kosztów....Najlepiej zaraz po leasingu oddać i wziąć nowy lub sprzedać.
3,3
~Artur
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 523i 204KM 150kW
Fajne auto dopóki nie zacznie się psuć. Kiedyś 3 litrowe BMW kojarzyło się z silnikiem nie do zajechania. Kupiłem auto przy 100 k. Dużo nie jeżdżę w niecałe 3 lata zrobiłem nim zaledwie 35 k. Po 100 000 padły wtryskiwacze … bardzo ciężko je dostać. Koszt wymiany … 18 000 złotych. Przy tym przebiegu lubi paść pompa wysokiego ciśnienia wiec tez już się na nią nastawiam. Sama pompa około 5000 zł … a jest to standard i psuje się ona prawie we wezystkich autach wiec nawet nie liczcie ze was to ominie. Po 100k do wymiany również sensor nox… kabelek z płytka elektroniczna. Koszt wymiany 3000 złotych … ten silnik to katastrofa jakaś. Jak na YouTube sobie wpiszecie ile tam się rzeczy psuje to jest masakra. Bardzo nie udana jednostka. Ponadto , wymieniony olej w skrzyni bo już przy 100 k lubiło szarpnąć , czuć po prostu zmianę biegów. Koszt około 3 500 złotych … efekt mizerny. Te skrzynie już po 100 tysiącach po prostu chodzą słabo , szarpią , zmiana biegów nie odbywa się płynnie tylko zawsze coś tam … nie zadziała jak powinno. Dla przykładu jechałem ostatnio mercedesem który miał 22 lata. Automatyczna 6 biegowa skrzynia. 350 k na blacie. Totalnie nie czuć nic podczas zmiany biegów. Płynnie jak w mówcę z salonu a tutaj po 100 k jedzie się jak traktorem. Ogólnie jeżeli masz dużo kasy i lubisz pakować w samochód to sobie kup ale jeśli chcesz jeździć i nie lubisz pakować pieniędzy w bardzo drogie naprawy to nie polecam tego samochodu. Poza tym plastiki trzeszczą w tych samochodach … ogrzewanie tyle i szyby się psuje w 80 procentach tych samochodów. Nie da się naprawić trzeba wymieniać szubę. …
4,8
~Maciek Lagavulin
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 520d 184KM 135kW
Żona mówi że superancko ekstra wymiata i robi na wszystkich wrażenie, można powiedzieć że w pełni podzielam jej opinię. Zuważylem, że wszyscy na drodze sa trochę bardziej uprzejmi. Jako auto na długie i średnie trasy idealne, trzeba przyznac że tryby jazdy robią swoje, diametralnie zmieniają charakterystykę auta a i 184KM i "tył napęd" zapewniają odpowiednią dynamikę. Auto długie, całkiem duże, wewnątrz przepastne a wydaje się pod względem prowadzenia bardziej zwarte i responsywne niż niektóre sportowe kompakty, całkiem zwinne.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna