Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4889 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2094 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2968 mm
Rozstaw kół - przód 1600 mm
Rozstaw kół - tył 1627 mm
Zwis przedni 832 mm
Zwis tylny 1099 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1028 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1518 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1485 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l

Oceny BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Liczba ocen: 82
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~narek
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto dla mnie bez wad. To kolejne po E60 BMW w domu. Nie przypadkowo kłopit wygrał w kilku prestiżowych konkursach, jako najpiękniejszy. Umiar, klasa, osiągi i niezawodność sprawiają, że dziś mam poważny problem czy i jakie inne auto mogłoby być następne. Podejrzewam,że negatywne opinie pochdzą od pechowców kupującch autoo prawdziwym przebiegu kilkaset tysięcy km większym od deklarowanego. Bardzo przestronnie, Bardzo oszczędnie 6,5 l.100 km. bardzo prestiżowo. Przejechałem dotychczas 110 000 km.
4,3
~bolololo
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
W zasadzie niczego więcej w samochodzie nie potrzeba. Można oczywiście mieć radar czy komputer z wifi w tylnym zagłówku (można?) ale jeżdżąc tym autem nie odniosłem nigdy wrażenia że coś jest nie tak albo czegoś brakuje. Kompletny samochód. Fajna stylistyka - nie przejaskrawiona bez jakiś dodatków w stylu wóz cyrkowy. Auto do użytku codziennego i w trasę. Do wożenia materiałów budowlanych się nie nadaje;) Jeżeli ktoś szuka auta w tym segmencie można spokojnie kupować. Ja kupiłem używany ale za to z dobrym wyposażeniem u Leśniewskich w Szczecinie i jak dotąd jestem zadowolony. Wcześniej miałem też 7 ale czasami była trochę "szafowata";)
4,5
~beorg
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Do tej pory jeździłem głównie autami Hondy i VW, z każdego byłem zadowolony do chwili gdy przesiadłem się do BMW. To auto to kwintesencja powiedzenia, że lepsze jest wrogiem dobrego. Po pierwsze - marka premium, to czuć od pierwszej chwili, materiały, wykończenie, wyciszenie. Po drugie - tylny napęd, nigdy więcej przednionapędowca. Po trzecie - dopracowane i przemyślane auto dla kierowcy. Kupiłem go jako dwulatka z pewnych rąk choć i tak obawiałem się tego zakupu bo to moja pierwsza używka od wielu lat. Jak się okazało wszelkie obawy były bezpodstawne, auto sprawuje się doskonale, a radość jaka daje sprawia, że ciągle kombinuję gdzie by się tu wybrać w dłuższa trasę.

Raporty spalania BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Liczba raportów: 118
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna
8,2 – 13,5
l/100 km
6,2 – 10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
Samochód sprowadzony ze Stanów (wcześniej poprzednie BMW też ze Stanów). Jeżdżę trzeci rok, poza płynami: wymieniłem napinacz paska (350zł - lekko grzechotał na zimnym), uszczelkę termostatu oleju (80zł org.), świece (250zł, BOSH takie jak na pierwszy montaż), Termostat (220zł), Akumulator (480zł - wymień natychmiast po zakupie samochodu jeśli jest stary, to podstawa w bezproblemowej eksploatacji tego auta. Jest wrażliwy na napięcie), klocki (niecałe 300zł). Przede mną: wymiana tarcz i klocków z przodu (klocki wytrzymały 30k) - generalnie tarcze i klocki zużywają się dużo szybciej niż w poprzednim BMW, ale tutaj jest o 200kg więcej i moc.. +120KM, to robi różnice. Tempomat aktywny też robi swoje. Samochód jest fantastyczny, nie sprawia żadnych problemów. Zawieszenie jest jak nowe (przebieg aktualny 120k!), diagności zacieszają, że takie egzemplarze jeżdżą po drogach. Olej co 8-10 tys. Warto wymienić po 4 tys. sam filtr i dolać oleju. Silnik od wymiany nie bierze oleju, zero dolewek. Należy uważać na turbo, el. pompę wody. Odma jest zintegrowana z pokrywą - także koszt wymiany większy niż w typowych silnikach 6 cylindrowych BMW poprzedniej generacji. Skrzynia nie daje żadnych znaków zużycia. Spotkałem osobę na zlocie, który miał 535d, zrobioną na 800Nm, przebieg 480 tys. (w tym 200k po podniesieniu mocy). Oleju nie zmieniał. Jeździj z głową, obserwuj samochód i reaguj z wyprzedzeniem. To świetny samochód. Jeśli zaniedbasz, lub ktoś przed Tobą zaniedbał - potrafi od 6 do 15k z kieszeni wyciągnąć. Elektronika bez zastrzeżeń. Zrób aktualizacje wszystkich sterowników. Soft to podstawa! W moim jest ponad 50 sterowników, po aktualizacji samochód sprawniej funkcjonuje. Silnik lepiej pracuje, skrzynia również. Warto kupić samochód ze Stanów, moje 535i w Polsce zobaczyło pierwszą zimę. Podowzie jest jak nowo. Zawieszenie jest w o niebo lepszym stanie niż polskie / europejskie egzemplarze - wszystkie części są org. Wahacze wyglądają jak nowe, gumy są miekkie, elastyczne, przeguby zdrowe. To samo dot. jednostki napędowej i skrzyni. W USA jest ograniczenie na autostradzie do 120km/h. W DE ograniczeń nie ma - jednostki są pałowane. Ten samochód (535i) przy 120km/h jedzie na 1.850 obr./min. Litości. N55 ma taki zapas i elastyczność, że przy tej prędkości ma kulturę pracy jakbyśmy podróżowali 35km/h. A elastyczność, jakbyśmy mieli 3.5k obrotów przy 230 konnym motorze poprzedniej generacji. Minusy: F10 jest wymagającym samochodem w naprawie. Potrzeba więcej czasu, aby wymienić daną część. Wymiana termostatu była hardcorowa. Na razie nie miałem takiej potrzeby, ale widzę jak auto jest skonstruowane i nie jest to e60 czy e39. Proces złożoności jest x4, na szczęście auto budowane z tą samą filozofią, więc łatwo się odnaleźć.
6,2
Limuzyna 520d Efficient Dynamics 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Przepisowa jazda 70/30 trasa/miasto śr spalanie 6,4l. W trybie ECO pro można zaoszczędzić dodatkowo. -0,3 l. Minimalne spalanie przy 90km/h poniżej 5l, Najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać jadąc przepisowo na dystansie 30km w trasie to 4,6 l. Przy jeździe z dominującą częścią w mieście nie nadużywając pedału gazu spalanie
6,3
Limuzyna 520d Efficient Dynamics 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Rewelacyjne spalanie - skrzynia automatyczna sport 8 biegów. Przy jeździe przez łąki - lasy 100km/h spalanie schodzi ponizej 5L/100km. Przy jeżdzie na tempomacie na autostradzie 140km/h - 6,4L/100km. Przy 130km/g w trybie ECO PRO - zuzycie to 6,1L. W kazdym momencie można przejść na tryb SPORT i spokojnie wyprzedzać. Gorąco polecam - przebieg mojego auta to 267tys.km :-)
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna