Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Tomek Audi 4.2, 4 lata temu
Silnik 520d 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 520d 190KM 140kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 2.0d oraz że to duże auto jest o dziwo bardzo elastyczny, wystarczająco mocny i naprawdę mega dobrze wyciszony. Polecam ten silnik tym którzy się zastanawiają. Jest to również motor poprawiony w stosunku do poprzedników więc nie powinny go trapić problemy wieku dziecięcego. Dla znawców i fachowców narzekających na 2.0 napisze ze waudi a6 c7 3.0 btdi problem z napinaczami łańcucha miałem już przy 50tys km od nowości. Tylko tam koszty wymiany są 2 razy większe niż w 2.0
5,0
Całokształt
Auto bardzo wygodne i ciche. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to to że płynie się nim jak większą limuzyną anie jak typowa piątka poprzednich modeli. Jeden to pokocha drugi znienawidzi. Ja przyzwyczaiłem się po kilku tysiącach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy. Na postoju z zewnątrz i wewnątrz pracuje ciszej niż 3.0 tdi w a6 c7. W trakcie jazdy ma spory zapas mocy. Jadąc 150km/h praktycznie nie słychać silnika co przekłada się na to że słyszę hałas opon a takie same do tej pory w innym aucie myślałem że są ciche. Oczywiście nie będzie jeździł jak 3.0 tdi i z nim na ściganie nie ma szans ale jeśli zależy wam na normalnym pokonywaniu kilometrów to auto bardzo dobrze daje rade. Z napędem na 4 koła ładnie rusza z miejsca na mokrym i suchym. Spalanie minimum można zejść do 5 litrów ale to bardzo wolna jazda w trasie na drodze krajowej do 90km/h nie na autostradzie. W mieście normalna jazda krótkie odcinki około 8litrow.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynna bardzo szybka nigdy nie szarpla zmiany biegów nie wyczuwalne. Stwierdzam że zakup opcji łopatek przy kierownicy nie ma sensu bo i tak się z tego nie korzysta. Skrzynia bardzo ładnie daje sobie radę sama. Nie wydaje mi się żeby można było szybciej jeździć na łopatkach niż auto. Jedynie jak ktoś ma ciągawke do manualnej skrzyni biegów a tak po co.
4,0
Układ jezdny
Cztery bo mam porównanie do mojego starego a6 4.2 quattro i tam to była bajka. Można było poczuc się jak w aucie sportowym a tu wszystko jest aż za bardzo idealne. Jazda podobna do tego w Audi a8 czy bmw 7. Czyli trochę bujnie trochę za miękko ale jakimś cudem równie szybko pokonuje zakręty co modele bardziej usportowione. Jak się do tego człowiek przyzwyczai to jest już super. Układ bardzo precyzyjny a karoseria dobrze reaguje na każdy ruch kierownicą.
5,0
Karoseria
Sztywna konstrukcja. Dobrze spasowane elementy. Drzwi trzeba dosyć mocno, popchnąć żeby zamknać ale ogólnie jest bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć. Trochę denerwują na początku te wszystkie czujniki ruchu które pikaja z głośników z różnych stron ale jak się do tego przyzwyczaić to jest ok w końcu ratuje nas i innych przed ryskami i obtarciami. Warto czasami uwierzyć tym odgłosom bo nie jeden raz zobaczą to czego my w środku nie widzimy.
5,0
Ergonomia
Po przesiadce z Audi nie nam żadnych problemów z obsługą. Wszystko jest wręcz intuicyjne. Brawo dla konstruktorów. Super obsługuje się ekran dotykowo jak i przy użyciu tego pokretełka
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko gra. W aucie jest ciepło w kilka minut. Jedyne do czego można by mieć problem to to że za długo odparowują lusterka z wody ale znowu się czepiam pewnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Więcej niż w starszym modelu audi A6. Z przodu żona ma wyprostowane nogi na miejscu pasażera a za nią dziecko 2 letnie w foteliku nie kopie nóżkami po oparciu bo do niego nie dostaje. Miejsca na szerokość też bardzo dużo. Fotele są bardzo wygodne.
5,0
Wyciszenie
Tu piątka z plusem. Silnik pomimo że to tylko V4 to jest prawie nie słyszalny. Przy dużych prędkościach można swobodnie rozmawiać z pasażerami słuchając cichutko muzyki. Warto kupić dobre opony z niskim oporem i cichsze bo to będzie największy wasz problem w trakcie jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie nic nie wymieniałem bo nie było takiej potrzeby więc na tą chwilę nie mogę się wypowiedzieć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem autko z dużym rabatem więc jestem zadowolony. Dbam o niego lepiej niż o żonę i dzieci
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło i narazie nie zapowiada się. Jest super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Nic

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 G30-G31 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna