Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E53

Zinadi, 11 lat temu
Silnik 4.4i 286KM 210kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 208 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW X5 E53 4.4i 286KM 210kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Doskonałe prowadzenie i silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : błędy i ale podładowanie akumulatora wystarczyło
Zawieszenie : wybija się dość łatwo
4,0
Całokształt
Samochód oceniam dobrze, potrafi pomimo że to suw dać sporo przyjemności z jazdy. Jest szybki, bezpieczny, elegancki, dobrze się prowadzi. Jestem z niego zadowolony. Nie jest tani w utrzymaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spisuje się bardzo dobrze jeżeli chodzi o moc, szczególnie po założeniu strumienic na układzie 2szt. moment obrotowy odczuwalnie podskoczył a moc oscyluje w granicy 300KM. Przyspieszenie do 100 jest na równi z bmw e46 330i w m pakiecie i Leon cupra - sprawdzone:) Plusy tego silnika to łańcuch(bezobsługowy rozrząd), brak kabli i wysoka kultura pracy. A minus to niestety wycieki... i dlatego ocena 4+
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia(automat) troszkę zrywa, ale to może dlatego że naprawdę ostro jeżdżę tym autem, na trasie się uspokaja po jakimś czasie. jeżeli chodzi o wymiany oleju to w instrukcji obsługi pisze mi że\" olej w skrzyni i układach przeniesienia napędu raz zalany nie wymienny\" tak jeżdżę i narazie nic złego się nie dzieje przełożenie 1-60; 2-100; 3-160; 4- 210 5-215(kaganiec mam nie zdjęty)-narazie:)
5,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o suwy do najlepszy!!! jeżdziłem już wieloma samochodami(mercedes jest jeszcze najbliżej ale tam dziwnie działa układ kontroli trakcji. BMW Robi tak suwy że jako jedyne mogą łuk \"robić bokiem\" i czuje się asfalt na kierownicy oraz pewnie się prowadzi. Jest szybsze w łuku od audi coupe 4x4 a Cupra odpada bo ją wynosi przedni napęd. Niestety nie prowadzi się tak dobrze jak sedany bmw:( Czuć po prostu wysoko umieszczoną masę samochodu. Oryginalne hamulce są za słabe niestety. Założyłem wiercone ZIMMERMANN i jest o 200% lepiej. Dla porównania hamowanie ostro ze 180km/h do 0 przedtem to była masakra - auto płynie Teraz odpuszcza abs z tej prędkości tak jak bym hamował z 80km/h do 0 Naprawdę!!! czasami muszę uważać na jadących z tyłu żeby się nie wkomponowali mi w zderzak. porównywalnie hamuje teraz z e38 740i- sprawdzaliśmy. Jeżeli chodzi o właściwości terenowe to mamy takiego Patrola typowo w las i teren. Na próbę zabraliśmy E53:) było sucho, ale teren kamienisty, ostre górskie leśne podjazdy, kszaki, liście, ostre zjazdy, gdzieniegdzie kałuże błotniste i sobie poradziła świetnie!!! nawet lepiej niż Patrol! Bo Patrol ma diesla wolnossącego i poza blokadami brakuje mu kontroli trakcji, więc nieraz brakowało mu mocy albo jechało się bokiem, a w bmw idealnie, mocy aż za dużo i kontrola trakcji świetnie się spisywała. ALE:) po przyjeździe była jakaś gałka do wymiany na szczęście niedroga, a za to partol tyko był brudny!!! E53 nie nadaje się dlatego w teren:)
Komfort
5,0
Widoczność
Super!!! siedzi się wysoko i widać co dzieje się na drodze przed osobówkami, łatwiej wyprzedzić czy przewidzieć sytuacje, no i bezpieczniej. Światła fenomenalne, gdy się włączy długie to swiecą tak mocno że razi odbijające się światło od znaków, naprawdę! Parkowanie- to już gożej, na szczęście są czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Idealnie, sterowanie z kierownicy to świetna sprawa, deska intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu już gorzej w deszczowe dni i zimę szyby parują. Trzeba wtedy przejść na ustawienia ręczne, klima-tronik nie radzi sobie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy żad siedzeń ok, z tyłu pasażerowie nie maja już tyle miejsca co np w dużym jeepie ale ok. miejsce porównywalne z bmw serii 5 niestety niewygodna tylna kanapa w podróży:( ale na numerek z fajna dziewczyna doskonała:)
4,0
Wyciszenie
W suwie niestety szumi przy większej prędkości, mowa tu o 160 w górę, ale można normalnie rozmawiać nawet przy 215km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok, ale to w końcu suw. Jak na te osiągi to tragedii nie ma miasto - benzyna 18-21litrów a gazu 21-25litrów średnio- -II- 14-18-II- gazu 19-22-II- trasa - -II- 12-18-II- gazu 16-22-II- mniejsze wyniki to spokojna jazda a wyższe to naprawdę ostra jazda, a na trasie to nawet 215 przez cały czas; ale to na auto banie oczywiście:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykonanie co do ceny zakupu po utracie wartości- dobrze! Niewiele trzeba zapłacić za naprawdę dynamicznego i eleganckiego suwa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi się psuja niestety, klamka(układ zamka) 240zł nivo tył 780zł szt.1 chłodnica 550zł ceny bez kosztów wymiany może nie jest drogo ale jak na takie auto to nie przystoi się tak psuć. Wiem że audi w cenach części jest 2-3 razy droższe w serwisie denerwuje mnie układ elektryczny( błędy) Ważne!!! jeżeli przestają działać np. otwieranie zamków, regulacja kierownicy, czy wyskakują blędy to może to być spowodowane rozładowanym akumulatorem!!! należy podładować i nie trzeba jechać do serwisu czy machanika:) przerabiałem to, układ elektryczny jest bardzo czuły
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza nivo i chlodnica nie wystąpiła żadna poważna awaria a nivo i chłodnica stopniowo się rozszczelniały i wiedziałem o tym z wyprzedzeniem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.4i 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
19,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
19,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
16,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 E53