Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o BMW X5 E53

Lata produkcji: 2000 - 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz

Oceny BMW X5 E53

Ogólna ocena
4,28
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(91%) NIE(9%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik
WADY - Drobne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

Morel
BMW X5 E53 SUV
3.0d 218KM 160kW (2003-2006) 4,62
Generalnie mam to autko już 2 lata i jest to moje najlepsze auto jak do tej pory. Wahałem się czy nie będzie to auto za duże i zbyt paliwożerne. Okazało się, że ani za duże ani za paliwożerne. Miałem przyjemność posiadać przez krótki czas Zafirę II i dosłownie nie ma co porównać. Spalanie było identyczne. Komfort nieporównywalny. X5 nie zawiodła a zrobiłem 60 tyś km. Wymieniłem klocki i świece. Koszt przeciętny. Auto spala średnio 10-11 po...
dodano 5 lat temu przez Morel
Jacek
BMW X5 E53 SUV
3.0d 218KM 160kW (2003-2006) 4,69
Kupiłem ten samochód bo chciałem mieć ekonomicznego SUV´a z dobrymi osiągami. Jazda terenowa to u nas używanie normalnych czyli wyboistych i dziurawych dróg. Offroad jako taki mnie nie interesuje, chociaż pewnie gdyby była opcja reduktora to bym ją nabył. Natomiast pneumatyczne podwyższenie prześwitu przydało się pary razy w górach - polecam. Ważne, że pod każdą ośnieżoną górską drogę podjeżdża bez łąńcuchów, a na autostradzie można nim...
dodano 11 lat temu przez Jacek
Heloooo
BMW X5 E53 SUV
3.0i 231KM 170kW (2000-2006) 4,46
Silnik i właściwości jezdne super. Komfort na wysokim poziomie. Radzę się przygotować na na małe problemy z elektroniką. Szyber i radio lubią się sypać. Jeśli nie kupicie igiełki polecam na początek mieć te 5 tysięcy - hamulce i zawieszenie do tanich nie należą, opony są drogie, a na 99% coś jeszcze będzie do roboty. Silnik super, nie do zajeżdżenia, ale to co jest wokół niego takie sobie :( Maglownica standardowo w BMW lubi cieknąć (naprawa...
dodano ponad rok temu przez Heloooo

Autodiagnoza BMW X5 E53

Liczba wpisów: 7
brak biegow w automatycznej skrzyni
dodał: ~pozdrawiam olo18ww, 6 lat temu
witam. po przelorzeniu dzwigni w pozycje drive D nie ma zadnej reakcji. obroty ida w gore a auto stoi w miejscu .to samo dotyczy biegu wstecznego
włącza sie tryb awaryjny i wyskakuje podczas jazdy komunikat o niesprawnym ukladzie napedowym 4*4 DSC
dodał: ~barti667214, ponad rok temu
Podczas jazdy i kilkurotnym wyprzedzaniu na trasie włącza sie tryb awaryjny i pokazuje sie komunikat o niesprawnym ukladzie napedowym 4*4 DSC. W momecie zatrzymania i zgaszenia auta-ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy ,ale po chwili znow pojawia sie ten sa problem.
włącza sie tryb awaryjny i wyskakuje podczas jazdy komunikat o niesprawnym ukladzie napedowym 4*4 DSC
dodał: ~barti667214, ponad rok temu
Podczas jazdy i kilkurotnym wyprzedzaniu na trasie włącza sie tryb awaryjny i pokazuje sie komunikat o niesprawnym ukladzie napedowym 4*4 DSC. W momecie zatrzymania i zgaszenia auta-ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy ,ale po chwili znow pojawia sie ten sa problem.
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
dodał: ~ROUTE 66 RIDER, 7 lat temu
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km
Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info.
Wibracje nadwozia i halas na biegu jalowym
dodał: Mariusz, 8 lat temu
Podczas pracy silnika na biegu jalowym pojawiaja sie wibracje kierownicy i nadwozia. Zjawisko nasila sie po rozgrzaniu silnika i wowczas wibracje sa uciazliwe dla ucha, a drgania kierownicy irytujace. Wibracje zanikaja powyzej 700obr/min. Usterka diagnozowana w dwoch niezaleznych serwisach bez rozwiazania problemu. Awaria ukladu wtryskowego, zawieszenia silnika (poduszki), sprzegla automatycznej skrzyni biegow wykluczona.

Autorentgen BMW X5 E53

Liczba wpisów: 10

Skrzynia

dodał: ~bonornog, 7 lat temu
wg mnie powodem obydwu problemów był przegrzewający się olej. na automacie się nie szaleje w górach panowie/panie:) do tego jest ręczna a i po pewnym czasie można zagrzać i spalić sprzęgło? i to nie tylko w tym aucie. wyjątki to sportowe auta i typowo terenowe do prawdziwej jazdy po terenie a nie od czasu do czasu na polną drogę:)

Automatyczna skrzynia biegów.

dodał: ~Pablo, 9 lat temu
Jeździłem tym modelem rok czasu i padła mi skrzynia. Objawy, rano idę do garażu, odpalam wbijam, a tu jest tylko 5 bieg jak przerzuce na manual to też jest tyklo 5 bieg. Co trzeba zrobić? Odstawić auto na 30 min odpalić i wszystko w porządku i tak przynajmniej dwa razy w miesiącu, ale ogólnie super samochód. Naprawa skrzyni masakra, pozbyłem się auta takie jak było, sory dla kupujacego.

Psujące się czujniki parkowania

dodał: Tabur, 6 lat temu
kolejne urojenia tego wieśniaka , wstawi pare tematów totalnie zmyslonych i myśli że ktoś w to uwierzy...Żenada

Brak biegu wstecznego

dodał: ~Irek, 7 lat temu
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila triada01@wp.pl . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek

Dane techniczne BMW X5 E53

Moc silników 184–360 KM
Pojemność silników 3,0–4,8 l
Prędkość maksymalna 200–246 km/h
Przyspieszenie 0-100 6,1–10,5 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut BMW X5 E53
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 223
Koszt ogólny 9,53 PLN
LPG1 PLN
ON48.18 PLN
Wydatki serwisowe 7,09 PLN Pozostałe wydatki 3,88 PLN

Publikacje o BMW X5

Newsy o BMW X5

BMW X5 E53