Szukaj

Informacje o BMW X5 E53

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz

Oceny BMW X5 E53

Liczba ocen: 78
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Heloooo
SUV 3.0i 231KM 170kW
BMW X5 E53
Silnik i właściwości jezdne super. Komfort na wysokim poziomie. Radzę się przygotować na na małe problemy z elektroniką. Szyber i radio lubią się sypać. Jeśli nie kupicie igiełki polecam na początek mieć te 5 tysięcy - hamulce i zawieszenie do tanich nie należą, opony są drogie, a na 99% coś jeszcze będzie do roboty. Silnik super, nie do zajeżdżenia, ale to co jest wokół niego takie sobie :( Maglownica standardowo w BMW lubi cieknąć (naprawa 800-1000 zł), układ chłodzenia musi być zadbany, żeby to dobrze działało. Warto zwrócić uwagę na skrzynię, nieważne czy GMowska czy ZF. Jak coś padnie w ASB to remont parę tysięcy. To tyle jeśli chodzi o wady. Auto działa i jeździ lepiej niż wiele nowszych samochodów. Jak na taką masę silnik nie jest zły (0-100 8.5s), z LPG koszty są podobne jak w dieslu palącym ~8l/100 km więc nie jest źle. Tak poza tym auto posiada wiele udogodnień poprzez elektrycznie sterowane fotele (tylne też, ale w mniejszym zakresie), kierownicę, klimatyzację dwustrefową i wiele innych bajerków. Dźwięk piękny i poza tym co wymieniłem jest super.
4,6
~Morel
SUV 3.0d 218KM 160kW
BMW X5 E53
Generalnie mam to autko już 2 lata i jest to moje najlepsze auto jak do tej pory. Wahałem się czy nie będzie to auto za duże i zbyt paliwożerne. Okazało się, że ani za duże ani za paliwożerne. Miałem przyjemność posiadać przez krótki czas Zafirę II i dosłownie nie ma co porównać. Spalanie było identyczne. Komfort nieporównywalny. X5 nie zawiodła a zrobiłem 60 tyś km. Wymieniłem klocki i świece. Koszt przeciętny. Auto spala średnio 10-11 po mieście co dla posiadaczy clio czy megane może przerażać ale jak ma się troszkę większy gabaryt to norma. Może i palą diesele po 15 ale muszą być po niezłym przebiegu. Skrzynia perfekcyjna. Obecnie w zimie jest to niezastąpione auto. Uważam, że jest to najlepsza opcja by podarować sobie odrobinę luksusu za takie pieniądze. Nadmienię, że posiadam X5 po lifcie.
4,4
~Kwast
SUV 4.4i 286KM 210kW
BMW X5 E53
Auto duże , wygodne , wysokie i szybkie. Studno nim jeździć wolno, sam się rwie do jazdy. Przyjemność jest największa gdy auto jest w 100% sprawne(zawieszenie i hamulce przedewszystkim , to bardzo ciężkie auto). Nie jest to samochód dla dusigroszy!! Spalanie 20/15/13l( miasto/mieszane/autostrada). Mimo wieku nadal robi wrażenie. Auto przedewszystkim dla kierowcy.

Raporty spalania BMW X5 E53

Liczba raportów: 116
Średnie spalanie dla BMW X5 E53
15,1 – 16,7
l/100 km
10,2 – 10,4
l/100 km
16,7 – 20,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
SUV 3.0d 218KM 160kW
BMW X5 E53
No cóż, nie jest to mistrz jazdy o kropelce, auto lubi wypić ;-) średnie spalanie z całego okresu eksploatacji to 11.4, a wcale nie mam jakiejś szczególnie ciężkiej nogi. Większość mojej jazdy to trasy, dużo naszych autostrad z prędkościami rzędu 140-150km/h. Jazda autostradowa z prędkością pod 200km/h = spalanie 12 z haczykiem. Miasto trudno mi określić, bo rzadko jeżdżę tylko po mieście. Ogólnie biorąc jednak pod uwagę ciężar auta, sylwetkę oraz oferowane osiągi, trudno oczekiwać że będzie mniej, tym nie mniej zdaje się, że swoje dokłada DPF. Kolega ma identyczny samochód jak mój, tylko dwa lata starszy i bez DPF, i bez wysiłku schodzi poniżej 10. I nogę ma zdecydowanie cięższą od mojej...
21,7
SUV 3.0i 231KM 170kW
BMW X5 E53
Minimalne spalanie to jazda autostrada A1 130km/h (tempomat) i do 15litrow zejdzie na 100km, miasto Warszawa korek korkiem pogania ostra jazda na sporcie w automacie mysle ze ile wlejesz tyle spali przy mojej jezdzie po miescie na sporcie ponizej 26 rzadko kiedy schodzi, srednie miasto i obrzeza 22 i nie chce mi sie czytac tych bzdur co po niektorzy wypisuja no chyba ze nie korzystacie z trybu sport i nie wykorzystujecie pelnego momentu i koni mechanicznych tego czołgu ktory zeby ruszyc te 2tony potrzebuje paliwa. Zapraszam na przejażdżkę oczywiście Ty tankujesz :) Pozdrawiam szczerych uzytkownikow X5 E53
11,2
SUV 3.0d 218KM 160kW
BMW X5 E53
Zanim cokolwiek tu napiszemy to przypomnijmy sobie jaki rodzaj samochodu oceniamy. Moim zdaniem jest on bardzo drogi w eksploatacji. Ale jeśli chcemy aby służył nam dobrze i niezawodnie to tak właśnie musi być. Kupując ten samochód doskonale zdawałem sobie z tego sprawę. Także stąd moja ocena. Doskonale było by gdyby koszty utrzymania kształtowały by się na poziomie utrzymania VW Golf III ale nie liczcie na to. BMW X5 E53 = frajda z jazdy, komfort, bezpieczeństwo ALE także duże koszty. Nie wspominam tu o pakiecie ubezpieczenia bo to osobna historia (także kosztowna przy pełnym pakiecie. 3 - 4 tys zł rocznie) Moje zdanie - koszty adekwatne do rodzaju samochodu.

Usterki BMW X5 E53

Liczba wpisów: 14
Brak biegu wstecznego
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila [email protected] . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek
5 komentarzy
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • silnik
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info. brak wiedzy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
brak biegow w automatycznej skrzyni
  • BMW X5 E53 3.0d 184KM 135kW 2000-2003
  • układ napędowy
witam. po przelorzeniu dzwigni w pozycje drive D nie ma zadnej reakcji. obroty ida w gore a auto stoi w miejscu .to samo dotyczy biegu wstecznego nie umie powiedziec dzien wczesniej skrzynia dzialala bez zarzutu a przynajmniej nic nie zwrocilo mojej uwagi
Problem rozwiązany
2 komentarze
BMW X5 E53