Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E53

Martin, 15 lat temu
Silnik 4.4i 286KM 210kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW X5 E53 4.4i 286KM 210kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jeżdżę różnymi samochodami od 20 lat, a mimo to temu autku dałem się zaskoczyć: samochodód jedzie z nieprawdopodobną klasą, pewnością, daje ogromną satysfakcję i poczucie bezpieczeństwa. Mam na firmę też drugi niemiecki samochód, klasa wyższa średnia, i mimo iż kupiłem go jako nowy za 120 tyś. zł, to z tym \'starym\' BMW kupionym za mniejsze pieniądze nie ma chyba w żadnej kategorii (a zwłaszcza w kategorii: łączne wrażenie) szans.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasa. Równiuteńka praca, ogromna moc(*). Gdy przesiadam się do drugiego, równolegle używanego samochodu, przez pierwsze kilometry mam wrażenie, że jadę jakimś rozpadającym się klekotem. (*) dla zinteresowanych anegdota :) Przez pierwsze pól roku zdarzyło mi się parę razy w trudniejszych sytuacjach, gdy reaguje się odruchowo, nacisnąć zbyt gwałtownie na gaz, co powodowalo taki skok samochodu do przodu, że uderzałem głową w zagłówek ...
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód jest bardzo duży, przód jest daleko i dość wysoki. Parktronik (mam przód i tył) się przydaje. Rewelacyjne rozwiązanie z prawym bocznym lusterkiem, które przy cofaniu samochodu automatycznie obniża się tak, by widzieć w nim krawężnik i niskie przeszkody.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybkie odmrażanie przedniej szyby. Bardzo szybkie nagrzewanie kabiny. Wyloty powietrza w wielu (więcej niż \"normalnie\") kierunkach. Regulacja temperatury/nawiewu oddzielnie nie tylko dla kierwocy i pasażera, ale i z tyłu. Podgrzewane oddzielnie wszystkie fotele, z regulacją temperatury (kiedyś się z tego śmiałem, ale zimą - miodzio!) Niestety, nie wiem, czy to standardowe wyposażenie wszystkich modeli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Słaba ocena jest raczej oceną dla tej klasy/typu samochodów, niż dla konkretnego modelu. Trzeba pamiętać, że to stały napęd 4x4. Subaru Forester palił mi 15 litrów/100 km, a był to daleko mniejszy i lżejszy samochód (BMW to 2,5 tony ;). BMW pali mi: - w Warszawie 18 litrów w porannych korkach, 16 w popołudniowo/wczesnowieczornych. - 15-16 w Radomiu - 12 na trasie Warszawa-Radom, jazda dość szybka ale płynna. Przeglądy - proponuję znaleźć warsztat z dobrymi opiniami, ale specjalizujący się w BMW (konieczny komputer serwisowy BMW - ilość weryfikowanych tą drogą parametrów naprawdę imponująca). Wymiana oleju (do X5 wchodzi 8 litrów) + filtry w ASO BMW to 800 zł, w moim warsztacie 500 zł, z użyciem tego samego oleju (uwaga-to olej z kilkudziesięciolitrowej beczki, a więc nie po 80-100 zł/litr, tylko pewnie poniżej 40 zł/litr)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ocena składa się z dwóch: \"5-bardzo dobrze\" dla 6 letniego samochodu, jaki kupiłem (teraz ma 8 lat, jego cena katalogowa to ok. 70 tyś. zł, i uważam, że to nadal bardzo dobra oferta / warto). i \"2 albo 3-przeciętnie\" dla nowych samochodów, bo 300 tyś. za samochód, jaki by nie był, to pomyłka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pali mi się permanentnie żółta kontrolka silnika (\"pogorszona jakość spalin\"), sugerująca możliwość zbliżającej się naprawy. Ale w serwisie autoryzowanym BMW po podlaczeniu do komputera nie stwierdzili żadnych błędów twierdząc, że to najprawdopodobniej jakiś chwilowy (tzn. wiedzieli jaki chwilowy w danym przypadku) powoduje trwałą aktywację kontrolki, ktora powinna gasnąć. Niestety, po zresetowaniu przez serwis wskazania kontrolka wskakuje za jakiś czas i znowu \"zostaje\". Podobno zdarza się tak w niektórych egzemplarzach (?) (Jakość spalin badana podczas przeglądu rejestracyjnego nie została zakwestionowana ani w zeszłym, ani w tym roku)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem samochód z przebiegiem 180 tyś km, teraz mam 250 tyś. Może mam więcej szczęścia niż rozumu, ale (odpukać!) - nic... Daję 4 a nie 5, bo nie znam historii tego samochodu przed pierwszymi 180 tyś. km (samochód sprowadzony z Niemiec).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.4i 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 E53