Szukaj

Lista ocen Citroen Xantia II Liftback (53) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 55 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~130rapid
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Xantie 1.8-16V miały dwie skrzynie do wyboru - krótko- lub długozestopniowaną. Trafiła mi się skrzynia "długa", czyli dająca prawie 100 km/h na dwójce, ponad 150 km/h na trójce, a z innej beczki - cicho szemrzące 2600 obr/min na piątym biegu przy 110 km/h. I bardzo dobrze, bo Xiężna jest u mnie latawcem podróżnym. :-) Xantiowa skrzynia "długa" udowadnia, że 6-biegowe manuale, to zbytek łaski i źródło dodatkowego...
3,0
~Scorsesse
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Drążek biegów stoi sztywno, nie miesza się zupy jak w niektórych wozach. Biegi wchodzą z delikatnym oporem, przy zrzucaniu biegu przez chwilę przytrzymuje, później już gładko. Delikatne są cięgna. Nie warto siłować się z dźwignią i próbować szybko zmieniać biegi :) Mechanizm opiera się chyba o cztery stalowe cięgna, które niby solidnie wyglądają ale lubią się rozlatywać. Ostatnio wymieniałem jedno. 130 zł z wymianą.
4,0
~Chris
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Ogólnie to chyba punkt, który mnie denerwuje najbardziej w tym samochodzie - przełożenia są bardzo długie, lewarek chodzi dość ciężko - tym nie mniej samochód jest bardzo elastyczny - przykładowo - na drugim biegu bez kłopotu osiąga prędkość 100km/h. Przy wyprzedzaniu np przy prędkości 80km/h nie ma potrzeby redukcji na niższy bieg. Dobrze sobie radzi w niskich zakresach obrotów - dlatego ocena ostatecznie 4
3,0
~Martinello
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Skrzynia biegów jest zestopniowana raczej do jazdy w trasie. W mieście jest trochę męcząca. Biegi wchodzą z lekkim oporem. Może to wina zużytego u mnie wybieraka w skrzyni. Do wymiany konieczne jest podobno wyjęcie skrzyni, więc dobrze to zrobić przy okazji wymiany np. sprzęgła. Ogólnie skrzynia jest przeciętna. Na plus zaliczyć można to, że drążek zmiany biegów jest "komunikatywny".
3,0
~Scorsesse
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Skrzynia jest całkiem precyzyjna, biegi wchodzą bez problemów. Zastrzeżenia mam jedynie do zestopniowania skrzyni - typowo na trasy. Do jazdy w korkach - jest słabo. Do wrzucenia jedynki trzeba całkowicie stanąć, a na dwójce nie da się pełzać powoli. Mam wrażenia jakby pomiędzy jedynką i dwójką brakowało dodatkowego biegu. Poza tym ok.
4,0
~MarLub
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Jak to w Citroenach. Coś tam zgrzytnie, czasem trzeba poszukać jedynki ale nie mam zastrzeżeń. Jak na swój wiek i przebieg jest precyzyjna. Jeździłem autami nowszymi, gdzie praca lewarka przypominała mieszanie w wiadrze z kamieniami. Tutaj czegoś takiego absolutnie nie ma.
4,0
~EmIkar5321
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Podczas zmieniania biegu z 1 na 2 potrafi się pojawić mały opór i ciężko wchodzący bieg a także przy zmianie na wsteczny - obstawiam wyrobione sprzęgiełko lub inny element który często sprawia takie problemy. Ogólnie dobrze, ale bez szału w tej kwestii.
4,0
~mike1979
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
czasami jest problem z wrzuceniem biegu wstecznego, jednak w moim przypadku może to być też spowodowane kończącym się sprzęgłem. Możliwe, że po jego wymianie problem powinien ustąpić. Jak dla mnie jest całkiem nieźle i pozostałe biegi wchodzą lekko
3,0
~Fckgw
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Jak to w Citroenach. Zmiana biegów przypomina grzebanie w koszyku z kamieniami. Zmiana oleju pomogła ale niewiele. Machanie biegami w mieście w Xantii nie należy do rzeczy przyjemnych. Źle nie jest ale mogłoby być o wiele lepiej.
4,0
~tomaszmysliwiec@poczta.onet.pl
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
typowa dla diesla- pierwsze dwa biegi krótkie od trójki zaczyna się prawdziwa jazda. puki co nie chaczy nic co najwyżej np w porównaniu do lanosa dźwignia zmiany biegów musi pokonac o wiele dłuższe wychylenia.
Citroen Xantia II Liftback