Szukaj

Lista ocen Dacia Duster I (107) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 62 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~zly_wilk
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi (Euro 6) 90KM 66kW
Żadnych problemów. Duster z silnikiem Diesla ma aż 6 biegów. Zwraca uwagę, że biegi są krótkie i przyśpieszając szybko trzeba zmieniać na wyższy bieg, do czego zachęca wskaźnik zmiany biegów na desce rozdzielczej. 50 km/h przyjemnie jedzie się na czwartym biegu, przy 65 km/h warto już wrzucić piątkę, a przy 85 km/h - szóstkę. Na szóstce dobrze jedzie się do 120-130 km/h, gdy silnik wskazuje 2,5 tys. obr./min. Aby jechać 140 km/h trzeba...
4,0
~Łukasz
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Ciasna jak ty... komara. Ciężko się przyzwyczaić. Jest tak ciasna, że można pomylić 3 z 5 i 4 z 6. Jedynka bardzo krótka do terenu, producent zaleca ruszanie z dwójki. Przy 90km/h na 6 biegu silnik ma obroty ok 2500. Za dużo. 6 powinna być prawdziwym nadbiegiem, tak żeby auto miało 2500 obrotów przy 110km/h. To jedyne uwagi, bo jeżeli spojrzeć na skrzynię jako narzędzie do jeżdżenia po lekkim terenie to jest adekwatna do możliwości auta.
4,0
~Dusterro
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Jest to przerobiona skrzynia aliansu Renault-Nissan z bardzo krótkim pierwszym biegiem. Wszystkie biegi są krótkie. A szczególnie krótkie przełożenia 1-4 (szczególnie jedynka co jest zaletą w terenie i korkach). W praktyce rusza się z dwójki. Szóstka też mogłaby być dłuższa bo przy 135 km/h jest 3000 obrotów! Przez to wzrasta spalanie. Ponadto ograniczona jest prędkość maksymalna - 168km/h (ten sam silnik w Mercedesie GLA 190km/h).
4,0
~Andrzej
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Skrzynia biegów raczej krótka, jedyna typowo terenowa - idealna do śniegu, błota i wzniesień, zwłaszcza z przyczepą. W normalnych warunkach można ruszać z drugiego biegu. Skrzynia działa bez problemu, biegi wchodzą precyzyjnie. Jeżeli ktoś dużo jeździ po autostradach to przydał by się jeszcze jeden bieg bo na 6 biegu spalanie jest super do 110 km/h czyli ok 5l np przy 140 km/h spalanie będzie już niestety wynosić ok 8l
1,0
~Qpers
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Dwa zasadnicze problemy: stuki na wolnych obrotach spowodowane marnej jakości łożyskiem na wałku sprzęgłowym, przy rozgrzanym oleju klekocze jak diesel. Wg serwisu "tak ma być". Drugi problem to wydobywające się ze skrzyni biegów miałczenie/wycie, przypominające jazdę polonezem ze zużytym mostem. Częstotliwość dźwięku bardzo męcząca. Serwis - tak ma być. Obydwie usterki nasilają się wraz ze wzrostem przebiegu.
4,0
~pms67@gazeta.pl
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Krótkie dwa pierwsze biegi, między dwójką a trójką lekko haczy, ale kultura pracy skrzyni poprawia się z przebiegiem. Wsteczny wchodzi bez problemów. Przydałaby się szóstka w także w wersji 4x2, bo piątka jest b. długa, da się na niej jechać nawet przy 50 km/h (po płaskim) przy ok 1500 obr/min. Na bieszczadzkich serpentynach nie było potrzeby do redukcji mniejszej jak do trójki
4,0
~mysla313
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
6cio biegowy manual. Skrzynia dobrana jest dobrze - jak na pojemność, moc i masę auta. Pracuję bez najmniejszego zarzutu, biegi wchodzą pewnie i precyzyjnie. Trzeba tu jednak dodać, iż przełożenia są krótkie i przy jeździe w korkach po mieście można się trochę pogimnastykować. Bardziej spiętych kierowców oraz amatorów automatów może to zapewne doprowadzić do rozpaczy...
5,0
~Andrzej Wilk
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Biegi wchodza idealnie i lekko/nie trzeba szukac , wchodza tylko te biegi dostosowane do tej predkosci pojazdu(nie ma mozliwosci \"wbicia\" biegu 1 gdy mamy ponad 20 km/h.Inne ustawienie systemu biegow ,ale mozna sie przyzwyczaic. Nie wiem czy wada jest jadac na niskich biegach i chaotycznie operujac gazem dzwignia biegow porusza sie wraz/jak silnik pracuje na gumowych poduszkach.
5,0
~Marek
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Jestem pozytywnie zaskoczony skrzynią biegów, jak wiadomo Renault nie jest znany z dopracowania tego elementu. A tutaj niespodzianka, skrzynia pracuje bardzo płynnie, bez \"haczenia\". Specyficznie - dla mnie dobrze zestopniowana. Można ruszać z 2-ki i uzywać tylko parzystych biegów nawet w mieście. Promuje spokojny, oszczędnościowy styl jazdy.
4,0
~Tomasz
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Jak w typowym francuzie. Skrzynia nieco haczy, ale nie przeszkadza to w codziennej jeździe. W wersji 4x4 czasu wymaga przestawienie się na ruszanie z "2", bo jedynka to bieg tylko do jazdy w terenie i ruszania w trudnych warunkach. W teorii mamy skrzynię szesciobiową, a w praktyce do dyspozycji tylko 5 przełożeń do przodu.
Dacia Duster I