Szukaj

Lista ocen Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013 (36) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 17 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~pms67@gazeta.pl
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Krótkie dwa pierwsze biegi, między dwójką a trójką lekko haczy, ale kultura pracy skrzyni poprawia się z przebiegiem. Wsteczny wchodzi bez problemów. Przydałaby się szóstka w także w wersji 4x2, bo piątka jest b. długa, da się na niej jechać nawet przy 50 km/h (po płaskim) przy ok 1500 obr/min. Na bieszczadzkich serpentynach nie było potrzeby do redukcji mniejszej jak do trójki
5,0
~Andrzej Wilk
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Biegi wchodza idealnie i lekko/nie trzeba szukac , wchodza tylko te biegi dostosowane do tej predkosci pojazdu(nie ma mozliwosci \"wbicia\" biegu 1 gdy mamy ponad 20 km/h.Inne ustawienie systemu biegow ,ale mozna sie przyzwyczaic. Nie wiem czy wada jest jadac na niskich biegach i chaotycznie operujac gazem dzwignia biegow porusza sie wraz/jak silnik pracuje na gumowych poduszkach.
5,0
~Marek
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Jestem pozytywnie zaskoczony skrzynią biegów, jak wiadomo Renault nie jest znany z dopracowania tego elementu. A tutaj niespodzianka, skrzynia pracuje bardzo płynnie, bez \"haczenia\". Specyficznie - dla mnie dobrze zestopniowana. Można ruszać z 2-ki i uzywać tylko parzystych biegów nawet w mieście. Promuje spokojny, oszczędnościowy styl jazdy.
4,0
~Tomasz
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Jak w typowym francuzie. Skrzynia nieco haczy, ale nie przeszkadza to w codziennej jeździe. W wersji 4x4 czasu wymaga przestawienie się na ruszanie z "2", bo jedynka to bieg tylko do jazdy w terenie i ruszania w trudnych warunkach. W teorii mamy skrzynię szesciobiową, a w praktyce do dyspozycji tylko 5 przełożeń do przodu.
5,0
~Hakama 4x4
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Rewelacja. 1 bieg - vmax około 28km/h Przełożenie prawie jak reduktor. Jak dla mnie (a mam strome błotniste podjazdy) super. Osobówką pod te same góry podjeźdzałem tylko jak było sucho i z pełną szybkością bo się dławiła. Tu na mokrym powolutku, bez szarpania się. Prędkość obrotowa 2200 i powoli bezpiecznie pod ostrą glinianą górę.
2,0
~pawgrzyb
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Biegi bardzo krótkie. przy małej mocy silnika mieszanie lewarkiem zmiany biegów co chwila. Na 6 biegu przy prędkości 120km/h silnik ma ok 4000 obrotów - czytaj wysokie spalanie, głośność. Dla mnie to największe nieporozumienie tego auta - normalna prędkość autostradowa powoduje duży dyskomfort jazdy.
5,0
~Lawyer
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Oczywiście trzeba się przyzwyczaić, że jeździmy mniej więcej bieg niżej - tzn. w normalnej skrzyni zakręt wolny na 2 a tu na 3 itd.ale do tego auta idealna. Świetna jest która 1 która sprawdza się w błotnistych podjazdach jak reduktor. Skrzynia bardzo precyzyjna, lekko pracuje. Super.
3,0
~akseltychy
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
denerwuje mnie to krótkie niby terenowe zestrojenie, jednak plusem jest to że na 5 możemy jechać nawet 60km/h, odbija się to pozytywnie na spalaniu... niestety... jak wyjedziemy na autostradę to kulamy się 100, każda wartość powyżej robi wir w baku, zdecydowanie brakuje 6 biegu
4,0
~fooxtom
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Niby 6 biegów, ale właściwie nie wiem po co 1. No tak do jazdy w terenie, i ruszania pod górkę - jak piszą w instrukcji. Niestety i tak zbyt często trzeba sięgać do lewarka żeby zmieniać biegi. Poza tym ciasna zabudowa wnętrza + podłokietnik utrudniają sprawna zmianę biegów
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,9
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Paweł
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Poza brakiem "szóstki", która bardzo by się przydała w dalszych podróżach, nie mam zastrzeżeń. Wszystko wskakuje jak należy, żadnych zgrzytów i problemów. Przełożenia dobrze dobrane, zwłaszcza pamiętając o częściowo terenowych charakterze samochodu.
Dacia Duster I SUV