Szukaj

Lista ocen Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005 (37) - Silnik

Na liście zabraknie 32 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~sourner
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
1.8 i 115 koni to chyba złoty środek w tym aucie. Nie miałem przyjemności porównać z 2.0 ale jeśli chodzi o 1.6 to wyraźnie widać różnicę – zwłaszcza poza miastem(mniejsza elastyczność). Jeśli ktoś porusza się głównie w warunkach miejskich to 1.6 spokojnie wystarczy. Różnicę widać wyraźnie na trasie jeśli trzeba wyprzedzić dwie ciężarówki pod rząd. Na wyższych obrotach daje o sobie znać Przy prędkości powyżej 130 km/h wyraźnie go...
4,0
~Roman
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Silnik to stary, prosty ZETEC 1.8 16V, 115 KM. Wbrew obiegowym opiniom, silnik jest trwały. Pod warunkiem dbania o olej. Przez całe swe "życie" jeden olej - oryginał FORD - najpierw Formula E a od paru lat Formula F, zmiana max. 10 tyś. km. Te silniki padają na 5W40 albo 10W40. Od prawie 400 tyś jest LPG - bez lubryfikatora i innych cudów. Raz regenerowana była głowica, przydałoby się już zrobić to ponownie. Ale silnik ma przejechane...
4,0
~Sebson
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Silniczek jest optymalny biorąc pod uwage przyspieszenie, elastyczność i spalanie benzy. Podczas normalnej jazdy wystarczy zakres 2-3 tys. obrotow. Cichy do 3,5 powyżej robi sie słyszalny aż do 7 tys. Do sprawnego wyprzedzania nie trzeba ciągnąć go dalej niż do 5 tys. Przyspiesza PIĘKNIE na każdym biegu. Komplet pasażerów + klima i nie czuć niedostatku momentu czy mocy. Uważam że jest dość cichy (przy 100 km/h w kabinie nie słychać prawie...
4,0
~Benoi
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Silnik trwały , nie bierze oleju. Kolega ma 1,6 i tam jest inaczej. Mój z racji przebiegu ma już mniej mocy, lubi obroty, ciągnie od 3,5 tys. Mam zapewne głowicę do roboty bo zawory poklepują , kupując go myślałem ,że ten element jest bezobsługowy z racji posiadania hydr.kompensacji luzu. Olej spod dekla zaworów, przy pompie wspomagania. Nigdy mnie nie zawiódł jeżeli chodzi o odpalenie.
4,0
~tomaszek355
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
W zasadzie nie ma tu większych problemów zużycie oleju jest nieomal niezauważalne przynajmniej u mnie nie występuje uw problem . Z awarii które wystąpiły w samym bloku silnika to byłby tylko zawór który się wypalił choć auto nie jest zagazowane . Gdzieś słyszałem że lubią lecieć uszczelki pod głowicą ale u mnie na szczęście się tak jeszcze nie stało .
5,0
~adam
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Silnik pracuje bardzo dobrze. Nie mam problemu z odpaleniem. Zima musze tylko dodac troche gazu przy odpalaniu aby zapalil za pierwszym razem. Przyspieszenie jest bardzo dobre. Wogole jestem zadowolony z pracy silnika. Pedal gazu jest bardzo czuly co mi akurat odpowiada. Silnikowi daje najwyzsza ocene, jest po prostu niesamowity
4,0
~grabczyk
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Mimo, że bez turbo, zbiera się świetnie. gdy kupowałem, trochę żałowałem, że nie można go "zagazować" ale teraz już wiem, że byłyby to niepotrzebne komplikacje, bo nie szykuje mi się , przynajmniej na razie, bankructwo z powodu nadmiernego zużycia paliwa. Oby tak dalej.
5,0
~karol
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Oszczędny mało pali ! ja mam LPG !!!!!!!!!! POLECAM!!!!!!!!!!!!!! Miałem problemy z pompom paliwową !!!!!!!!!!!! ALE PO ZA TYM super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4,0
~express
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Fajnie i przyjemnie mruczy, ale po benzynie 1.8 spodziewałem się więcej. Żeby wydusić porządne przyspieszenie trzeba go wkręcić na niższym biegu na 4000 obrotów. Przy 4500-5000 zaczyna być zdecydowanie za głośno i wtedy znów zmiana biegu...
5,0
~Killaherb
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Jeżdze tym samochodem juz prawie 200,000km i już wszystko prawie musiałem wymienic ale silnik wciąż chodzi jak żyleta.. mimo małego podrasowania.. Z kolei u ko0legi nie wytrzymały pierścionki.. ;)
Ford Focus I Kombi