Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

lewap02, 5 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,07
25% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Pomimo poważnej awarii silnika kupiłbym auto ponownie, choć nie w obecnej sytuacji. Daje dużo frajdy z jazdy, świetnie się prowadzi, silnik pięknie brzmi (w środku, bo na zewnątrz nie jest aż tak godnie) i zapewnia przyzwoite osiągi. Moim zdaniem największe minusy to słaba ergonomia, mało przestrzeni i mały bagażnik. Patrzę na to z perspektywy pojawienia się u mnie dzieciaka - dopóki jego nie było, to te sprawy niespecjalnie mi przeszkadzały. Funkcjonalność jest dostateczna dla dwóch osób i okazjonalnego przewożenia dodatkowych osób i do takiego zastosowania go polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie - bardzo dobre osiągi, świetne przyspieszenie do setki. Elastyczność nie powala, ale nie jest źle. Bardzo przyjemny pomruk silnika w środku przy przyspieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Skok drążka krótki i precyzyjny. Wsteczny okazjonalnie nie wskakuje za pierwszym razem.
5,0
Układ jezdny
Obok silnika układ jezdny to największy plus tego auta. Prowadzi się precyzyjnie, sportowo, jak po sznurku, a przy tym nie jest przesadnie twardy i niewygodny. Jak dla mnie - balans perfekcyjny.
4,0
Karoseria
Lakier dość wrażliwy na uszkodzenia.
Komfort
2,0
Widoczność
Moim zdanie słabo. Mój egzemplarz nie ma czujników parkowania i pomimo niewielkich rozmiarów auta i faktu, że jeżdżę nim już prawie 4 lata, ciągle nie mam całkowitej pewności, co do tego gdzie autko się kończy i czy w coś nie wjadę. Widoczność z przodu ograniczają zbyt szerokie słupki. Jak dla mnie - deska rozdzielcza jest zbyt obszerna, co wpływa na gorsze wyczucie przodu auta.
2,0
Ergonomia
Tutaj też nie jest dobrze, moim zdaniem. Schowków nie ma zbyt wiele i nie są zbyt funkcjonalne. Brakuje sprytu w projekcie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie - bez problemów, ale i bez rewelacji.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest jedna z głównych przyczyn decyzji o zmianie samochodu - autko jest dość ciasne i bagażnik jest zbyt skromny dla dwójki dorosłych z niemowlakiem. Nie jestem jakiś przesadnie wysoki (183cm), ale fotel kierowcy muszę odsunąć do maksymalnego tylnego położenia, a i tak włos ledwie by się zmieścił między moje kolano a przełącznik świateł (o który zdarza mi się zahaczyć podczas wysiadania). Żeby zamontować za sobą fotelik dziecka muszę najpierw przesunąć swój fotel do przodu. Co do bagażnika - jeśli zdjąć półkę, to zmieści się wózek z gondolą, ale nic poza tym, więc trumienka na dachu to obowiązek.
3,0
Wyciszenie
Poprawnie. Plus za przyjemny pomruk silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując wersję z silnikiem o mocy 150KM nie oczekiwałem, że będzie średnio palił 6 litrów. Nie pali mało, ale nie więcej niż można by oczekiwać. Wiadomo, że najbardziej paliwożerna jest jazda po mieście w korkach. Zdarzało mi się po tygodniu takiej jazdy średnie spalanie oscylowało w okolicach 9l/100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest ok, jeśli jest się świadomym, że nie jest to auto, które sprawdzi się w każdym zastosowaniu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety miałem trochę usterek. Główne, które warto wymienić, to awaria sprzęgła sprężarki klimatyzacji (część + wymiana = ok. 1000zł) i awaria pompy sprzęgła (część + wymiana = ok. 700zł). W tym drugim przypadku - polecam od razu kupić oryginalną pompę, a nie zamiennik. Kupowałem na początku 2 zamienniki (nie uwzględniłem ich ceny w podanym wyżej koszcie naprawy) i czujnik start-stop nie działał w nich.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jest największy problem - przy przebiegu 100tys km odwrócona panewka w jednym z cylindrów. Naprawa (nowy wał korbowy, korbowód i panewka) kosztowała ok. 5000zł. Mechanik, który mi to naprawił, nie był w stanie podać konkretnej przyczyny - prawdopodobnie chwilowy problem ze smarowaniem silnika. Ja auta nie katowałem (ani na zimnym ani na ciepłym silniku), ale nie wiem, jak jeździli poprzedni właściciele i czy mogło to mieć wpływ na tą awarię. Ogólnie - rozczarowanie było ogromne, ale uznałem to za problem tego konkretnego egzemplarza lub sposoby użytkowania poprzednich właścicieli. Po naprawie autko jeździ bezawaryjnie już 2.5 roku (45tys km).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
155,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d