Szukaj

Lista ocen Ford Mondeo I (238) - Ergonomia

Na liście zabraknie 320 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~stary71
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Pozycja kierowcy dobra (wersja Ghia- elektr. regulacja wysokości fotela)Kierownica (regulacja w 2 płaszczysnach), pedały, dźwignia zmiany biegów - ułożone bardzo dobrze. Wskazania zegarów i kontrolki dobrze widoczne poza licznikami kilometrów. Niewygodnie umieszczone: wyłącznik TCS i ABS, ogrzewania tylnej szyby i oświetlenia tablicy rozdzielczej (trzeba je wymacywać!). Do włącznika świateł awaryjnych na kolumnie kierownicy można sie...
4,0
~mibo
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Wszystko jest na swoim miejscu, łatwo się przyzwyczaić do wnętrza i intuicyjnie załączać, wyłączać poszczególne przyciski, jedynym mankamentem jest umieszczenie przycisku podgrzewania foteli- łatwo przy wsiadaniu lub wysiadaniu go załączyć nawet o tym nie wiedząc. Oprócz tego brak miejsca na kubki dla pasażerów przednich foteli. Pozatym można idealnie dopasować pozycję za kierownicą za pomocą regulacji fotela i kolumny kierowniczej w wielu...
5,0
~Wąglik
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Schowki : pod kierownicą malutka półka, pod radiem również, pod fotelem pasażera szuflada, schowek po stronie pasażera podświetlany, podłokietnik ze schowkiem i miejsce na monety. Tylna kanapa dzielona z podłokietnikiem i zagłowki z tyłu. Miejsca w bagażniku muultum i dlatego go właśnie wybrałem.Wózek i duużo bagaży i jeszcze można roletę zasunąć ,żeby możnabyło obserwować otoczenie w lusterku wstecznym. Dodatkowym plusem jest fakt...
5,0
~chokai@poczta.onet.pl
Ford Mondeo I
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Fotele mają wysokie oparcia boczne i są w pełni regulowane, więc kierowca czuje się jak w samolocie, idealne na zakręty (pasażerowie z tyłu "fruwają" a z przodu nic nie czuć). Przełączniki i dźwignie pod ręką, choć nieco sztywne, wymagają przyzwyczajenia (w porównaniu do "miękkości" aut japońskich). Opona zapasowa dostępna z bagażnika - mnie osobiście bardziej odpowiada umieszczenie jej pod spodem, ale inni z kolei twierdzą że tak to...
5,0
~BAR7EK
Ford Mondeo I
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Rozplanowanie przycisku, przełączników, i innych rzeczy bardzo dobra, np,. Radio jest poniżej sterowania nawiewem co sprawia że trzymając ręke na drążku zmiany biegów jednym palcem obsługujemy radio, a w np,. golfie jest na odwrót i ręke musimy podnieść... Leniwy nie jestem, ale po dziurach ręka zaczyna latać i nie możemu trafić w konkretny przycisk. A z radia korzystam więcej niż z pokręteł i to sie dla mnie bardzo liczy!
4,0
~grobus@o2.pl
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Czytelne wskaźniki, intuicyjna obsługa wszystkich przełączników. Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki nie wymagają odrywania pleców od siedzenia. Regulowany odcinek lędźwiowy zapewnia dobre podparcie. Przednie fotele zapewniają dobre trzymanie boczne. Jedyne zastrzeżenie można mieć do niefortunnie umieszczonego włącznika świateł awaryjnych (ale jego się praktycznie nie używa).
4,0
~^fif^
Ford Mondeo I
Kombi 1.8 TD 88KM 65kW
Jak na diesela ok. Silnik chodzi w miare cicho, wnętrze dobrze wygłuszone. Troche przykrywa koła zaposowego tłucze sie po dziurach. Po za tym auto bardzo wygodne i duze. Nawet wysoki kierowca nie bedzie nazekał na brak miejsca. Wszystko zaprojektowane z głową i na sowim miejscu. Ciut niwygodne przyciski sterowania przednimi szybami, ale też mozna sie przyzwycziać
4,0
~Wojtek z Krakowa
Ford Mondeo I
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Bardzo duży zakres regulacji foteli i kierownicy sprawia, że wygodnie może być zarówno bardzo małemu jak i dużemu kierowcy. Bagażnik (mam kombi!) jest najlepszy wśród aut w tym rozmiarze zwłaszcza po złożeniu tylnej kanapy. Jedynie narzekam na dostęp do radia - jak wygodnie usiądę to cięzko do niego dostać, oraz za krótkie ruchy drążka skrzyni biegów = czasem się mylę 3 bieg czy 5?
4,0
~macieks@polbox.com
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Ogólnie dobra, z wyjątkiem idiotycznej, fatalnej lokalizacji: uchwytów do otwierania drzwi (trzeba by mieć ramiona z gumy, wygięte do tyłu), popielniczki (niebezpieczne), cięgna otwierania bagażnika / wlewu paliwa, wyłącznika świateł awaryjnych. Jak dla mnie, dźwignia zmiany biegów wysunięta jest za daleko do przodu, ale może mam nieproporcjonalnie krótkie ręce?
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo I
Średni koszt przejechania 100 km
61,00 zł
6,8
l/100km
10,8
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Moje Mondeo jest w wersji ghia, czyli najbogatszej jaka wówczas była. Wszystkie wskaźniki oraz przełączniki są dobrze rozmieszczone, tak że ich obsługa jest intuicyjna. W przypadku wyświetlenia się pomarańczowych kontrolek ostrzegawczych również nie ma problemów z określeniem czego dotyczą, nawet bez studiowania instrukcji obsługi.
Ford Mondeo I