Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

ss, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Samochód został dobrze skonstruowany przed względem kierowcy, daje mu świetne wrażenie "wyczucia" wszystkich mechanizmów i poczucia kontroli nad samochodem. To dopiero początki, jednak jestem z dnia na dzień coraz to bardziej zadowolony z użytkowania Hondy. Dynamika rośnie z biegiem kilometrów, czuć też wyraźnie jak przez pierwsze tysiące km wszystko się układa i stabilizuje (skrzynia, sprzęgło, oddawanie mocy).
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie można narzekać na wolnossącą japońską jednostkę. Wysokie obroty - kręcisz i jedziesz szybko, eco - przyjemnie i elastycznie.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie przełożenia (w większości samochodów miałem kłopot z "wbiciem i odnalezieniem 6", tutaj to nie występuje.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się precyzyjnie, czuć "koła na kierownicy" ale nie w sensie odczuwania nierówności tylko kontroli. Samochód jedynie wymaga większej przestrzeni do zawracania 180% niż inne modele, ale przy precyzyjnej skrzyni i czujnikach + kamera można być zadowolonym z parkowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Obawiałem się o widoczność przy parkowaniu (podczas jazdy szybko można wyczuć samochód). Udało się rozwiązać ten kłopot kamerką cofania, nawet czujniki nie są konieczne. Przód jednak wymaga przyzwyczajenia - maska spada w dół i nie widać jej końca jak w innych modelach.
5,0
Ergonomia
:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie i szybko radzi sobie z odparowaniem szyb, dobre dozowanie temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają mniej miejsca niż np. w Nissanie Pulsar czy Maździe 3, ale przez to czuć lepsze dopasowanie do fotelu i wszystkich instrumentów. Z tyłu jest ok, duży bagażnik, świetnie rozwiązany układ magic seat (rower naprawdę wchodzi na stojąco) i ta półka pod podłogą bagażnika :) dzięki niej bagażnik zawsze jest załadowany, a nic w nim nie widać
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest o wiele lepsze niż np. Mazda 3 czy Focus. Słupki boczne nie stawiają tak dużego oporu jak np. w Mazdzie 3 przy 140km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trudno powiedzieć, początki - średnio 7-8 l na 100k z tendencją malejącą
5,0
Stosunek jakość/cena
W wyposażeniu Lifestyle - trudno było znaleźć lepszą cenę u konkurentów z takim pakietem wyposażenia (led, spryskiwacze, czujniki przod+tyl+kamera, 2x usb + hdmi, wyspiwtlacz 7 cali z internetem i hdmi, 6 glosników, system zapobiegajacy kolizjom przy malych predkosciach, podgrzewane fotele, skladane lusterka, bluetooth, tempomat i limiter - i wiele innych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,6
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting