Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Andrzej, 6 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Znakomicie trzyma się jezdni, super jazda na krętych drogach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Miękki lakier, problem nieco łagodzi dobrze nałożona ceramika
4,0
Całokształt
Wygląd - kwestia gustu, mi się podoba, wyposażenie na poziomie audi za dużo mniejsze pieniądze, wersja lifestyle. Jedyny słaby punkt to miękki lakier jak u wszystkich Japończyków - no cóż ekologia psia ich mać
Wrażenia
5,0
Silnik
Wymaga wysokich obrotów ale za to pięknie brzmi, lubię ten dźwięk, świadomie wybrałem jeden z ostatnich dostępnych silników benzynowych bez turbo
5,0
Skrzynia biegów
Mistrzostwo świata, zmiana biegów to przyjemność, krótka dźwignia i te charakterystyczne klikanie
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się drogi, znakomity w zakrętach, twarde ale przyjemne zawieszenie, układ kierowniczy bardzo czuły - wspomaganie mogło by być mniej agresywne
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przez tylną szybę ograniczona jednak przy cofaniu znakomicie spisuje się zamontowana fabrycznie kamera, dobra nieograniczona widoczność w bocznych lusterkach
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, masa schowków, czytelne i będące w zasięgu wzroku wskaźniki, wszelakie pokrętła i przyciski do sterowania w zasięgu ręki, bardzo wygodne fotele
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima działa bez zarzutu i radzi sobie we wszystkich możliwych wariantach ustawień, szyby nie parują nawet przy dużych skokach wilgotności i temperatury. Nie wiem skąd czasami biorą się opinie o parujących szybach - być może z nieumiejętnego korzystania z klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i nie dotykam dachu głową, jak to można wyczytać w niektórych ocenach chociażby Autocentrum czy AŚ, za kierownicą czuję się komfortową na miejscu pasażera również. Na tylnych fotelach, jak w większości samochodów tej klasy, wygodne miejsce dla dwóch osób
4,0
Wyciszenie
Są auta znacznie lepiej wyciszone, jednak można się do tego przyzwyczaić, słabsza jakość wyciszenia jest odczuwalna przy obrotach powyżej 4 tyś (ale dzięki temu słychać przyjemny dźwięk pracy silnika) Przy niskich obrotach można odnieść wrażenie że silnik jest wyłączony
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy rozsądnej i płynnej jeździe bez problemu można osiągnąć spalanie na poziomie 7 litrów w trasie i 7,5 w mieście
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania wnętrza na poziomie detali bardzo dobra, dobra jakość materiałów, plastiki nie skrzypią, może śmiało konkurować z autami wyższych klas przy dużo niższych pieniądzach. Jako przykład podam - wyceniona przez dilera dla mnie Skoda Octavia z silnikiem 1,8 i podobnym wyposażeniem to 120 tyś zł i zero negocjacji, za Lifestyle zapłaciłem z pakietem Black 79 tyś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting