Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I CW

krzyżowiec, 13 lat temu
Silnik 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 I CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.4 109-konny to udana konstrukcja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : odbojniki - wersja czeska 2009
5,0
Całokształt
Sam myślałem że to mało możliwe, myślałem że koreańczyk kusi tylko dobrą ceną, gwarancją i wyposażeniem, ale rzeczy takie jak silnik, komfort jazdy, zestaw audio (seryjny port USB/AUX/iPod z CD mp3 i sterowaniem w kole kierownicy) ma lepsze niż większość innych komapktów. Hyundaia kupiłem z pewnymi obawami - czy nie lepiej zapłacić 10tys. więcej za Astrę albo Aurisa, ale teraz nie żałuję - i30 jest od nich po prostu lepszy. Czy kupiłbym jeszcze raz - nie wiem - bynajmniej nie żałuję zakupu i30, ale lubię często zmieniać samochody i teraz być może skusiłbym się na Lancera, nowe Megane kombi, Bravo, Cruze albo jakąś Mazdę 3 - nie dlatego że są lepsze, ale dlatego że wypróbowałbym czegoś nowego:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 1.4 jest super. Prawie 110 koni z takiej pojemności, przy dobrej elastyczności i niskim spalaniu. Mógłby być troszkę cichszy przy wyzszych obrotach, ale do 3000 go prawie nie słychać.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, ale znam lepsze. Nic nie haczy, nie wiem skąd te opinie na autocentrum, wszystkie biegi elegancko wchodzą za 1 razem. Ponoć w dieslach skrzynia biegów jest trochę mniej precyzyjna, nie wiem bo nie jechałem.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny - super. Na dobrych oponach zakręty można brać naprawdę szybko. Układ kierowniczy - na parkingu super bo kierownica chodzi ekstremalnie lekko, co niestety przekłada się na gorsze wyczucie podczas normalnej jazdy i psuje to przyjemność ze \"sportowej jazdy\"
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka boczne. Jak się przesiądę na Corsę to czuję się jakbym nic nie widział :)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno, kokpit ładny i nieprzeładowany przyciskami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasem bez klimy podczas deszczu potrafią parować szyby. Po włączeniu odparowują momentalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w klasie średniej, a nie kompakcie:) Z przodu dużo miejsca, z tyłu bardzo dużo (w wersji kombi, bo w hatchbacku trochę mniej)
5,0
Wyciszenie
Jak na auto klasy kompakt dobrze/doskonale. Lepiej niż większość innych kompaktów którymi jechałem, ale wiadomo że w porównaniu do jakiejś limuzyny będzie głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście spalanie bardzo dobre, w trasie po prostu ok - przydałby się 6 bieg. Pierwszy przegląd po roku 800zł - całkiem nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę w takim wyposażeniu, z 5-letnią gwarancją bez limitu - uważam że to jedna z lepszych propozycji na rynku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie akcja serwisowa odbojników dałbym 5, ale po prostu miałem pecha akurat trafić na serię z czech ze źle sklejonymi odbojami, więc nie rzutuje to na wizerunek Hyundaia, tym bardziej że sami zadzwonili i mnie zaprosili:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ponad rok i nic - zobaczymy za kilka lat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 I CW