Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Wagon

CKaye, 7 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Lakier na przednim zderzaku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Silnik wycieraczek - jedyna rzecz, która się na prawdę popsuła.
4,0
Całokształt
Ciężko się do czegoś przyczepić. Poza widocznością i ergonomią radia (kompensowaną multimedialną kierownicą) jest dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez zarzutu. W tej kwestii wszystko odbywa się od serwisu do serwisu.
3,0
Skrzynia biegów
Od 120 000 coraz mniej precyzji. Wg mnie bardzo niewygodne przełożenia dźwigni, co utrudnia intuicyjną zmianę. Zdarzają się sytuacje, gdzie zamiast "3" lądujemy na "5"...
4,0
Układ jezdny
Opór kierownicy trójstopniowy - co kto lubi. Sam pojazd dobrze trzyma się drogi, sporadycznie, przy ostrych łukach i większej prędkości ucieka tył (nic szczególnego w kombi..).
Komfort
2,0
Widoczność
190+cm wzrostu i widoczność na boki - mizerna. Bardzo przeszkadza słupek A, mocno ogranicza widoczność na łukach, rondach. słupek B przy wyjazdach na drogę pod kątem 90st uniemożliwia szybką ocenę - trzeba się nagimnastykować.
4,0
Ergonomia
Sterowanie radiem lepiej ułożono w Ceedach - tu jest wysoko na centrali - jeśli ja mam problemy z operowaniem, to co ma powiedzieć osoba o pół metra niższa... Zakres pasów mógłby być ciut wyżej. Reszta bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i sprawnie. Klima wytrzymuje pomiędzy serwisami, elektr. podgrzewanie lusterek działa w ciągu kilkunastu sekund.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę wygodnie. Fotel ustawiony ma maks do góry a i tak mam przestrzeń nad głową. Z tyłu dwie osoby siedzą bardzo wygodnie (jak na segment), w piątkę..
4,0
Wyciszenie
Do 130 jest bardzo dobrze. Jadąc więcej ciężko rozmawiać przez zestaw, słuchanie radia to też żadna rewelacja. Oceniam jednak w warunkach jazdy przepisowej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z 2013r, przebieg 150 000km. Użytkowane służbowo już trzy lata. Minimalnie zarejestrowałem 3.7l/100km jadąc 70-80km/h z łódzkiego nad morze, bez zbędnego pośpiechu poza autostradami, zimą, nocą. Generalnie - zimą spala mniej, znacznie mniej - 4.2-4.8l/100km. Latem - 5.0-5.8l/100km. Na A/S kręcąc do 160 zasięg spada do 700-750, co daje jakieś 6.5l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niecałe 50tys. netto. W tej cenie w tym wyposażeniu mamy Ceeda. Reszta drożej, więc wynik dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieraczki - wymiana raz w roku w zupełności wystarcza (cały sezon letni i cały zimowy). Przy 140 000 uszkodziły się wycieraczki - strzemiona całkiem się posypały. Przy 120 000 pojawił się blue screen radia - rzadka usterka, w zasadzie drobnostka - włączenie i wyłączenie radia usuwa problem. RZADKO gubi urządzenie bt - nie chce się połączyć. Po ponownym uruchomieniu pojazdu - wszystko wraca do normy. Serwisowany regularnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lakier na przednim zderzaku - samoczynnie odchodzi. Nie zostało to uznane przez serwis, usterka postępuje. Na koniec leasingu zrobię z AC.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 II Wagon