Szukaj

Lista ocen Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting (9) - Skrzynia biegów

Pokaż filtry
4,0
~Piotr
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Pozytywnie zaskakuje to, że po osiągnięciu założonej prędkości i nawet lekkim zdjęciu nogi z gazu, od razu niezwłocznie bez przeciągania skrzynia przekłada silnik na niższe obroty, symulując klasyczne zmiany biegów. Pasażerowie na ogół nie łapią, że tam jest skrzynia bezstopniowa. Oczywiście w mieście korzysta sporo z silnika elektrycznego. Przy spokojnej jeździe nie słychać silnika (nawet przy rozpędzaniu ma ok 1,5 tys obrotów). Jeśli chcemy...
5,0
~Mike
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Tego bałem się najbardziej a finalnie się zakochałem. Przekładnia ecvt to już nie to samo co stare cvt. Brak przełożeń ma sporo zalet. Brak jakiegokolwiek szarpania - jazda jest bardzo płynna. Co do opinii że skrzynia wyje - to powtórzę to co znajdziemy w opiniach itp - skrzynia na wyje a silnik który jest wkręcany na wysokie obroty. Efekt ten występuje jedynie przy gwałtownym przyspieszaniu. Taki efekt występuje w każdym aucie podczas...
4,0
~DMT
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
ECVT na pewno jest dużo lepszą konstrukcją od samej skrzyni CVT. Dzięki bardzo dobremu wyciszeniu, negatywne akustyczne wrażenia są znikome. Jest efekt kick down, odczuwa się przyspieszenie samochodu i tzw. 'wirtualną zmianę biegów'. Tutaj nie oczekiwałbym, że nagle będzie jak wspaniały ZF 8 biegowy automat, ale jest odczucie redukcji/wskoczenia na wyższy bieg, wszystko tak na prawdę zależy od umiejętnego operowania pedałem przyspieszenia.
5,0
~Paweł
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Lubię eCVT. Po doświadczeniu z Camry naprawdę ją polubiłem. Co ciekawe, i w Camry i w ES jest tzw. efekt kick down. Jest to zasługa oprogramowania oczywiście ale daje efekt identyczny jak w klasycznym automacie przy nagłym bucie w podłodze. W ES działa jednak szybciej niż w Camry. Jest wrażenie redukcji biegu. Fajne to nawet. I co najważniejsze; CVT NIE hałasuje, to silnik wydaje dżwięk, nie skrzynia. Wiem że to oczywiste, jednak nie dla...
5,0
~lelek13
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Super płynna jazda zapewniona, a jeśli do tego konstruktorzy popracowali nad tym aby jej charakter nie przypominał jazdy skuterem to jest na prawdę dobrze. Wyje? Jak w każdym aucie przy przyspieszaniu, ale za to nie ma zwłoki, szarpania. (Tak na prawdę ES nie ma skrzyni biegów - zastępuje ją układ kół zębatych spinający silnik spalinowy i elektryczny, ale to nie miejsce na techniczne wykłady)
5,0
~Vit
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
To nie jest klasyczna skrzynia automatyczna tylko przekładnia planetarna . ponocćnie nie ma co sie tutaj zepsuć. Troche przy mocnym dodaniu gazu slychać wycie ale podobne odczucia dzwiękowema się w sportowym aucie w czasie przyspieszania . Nie ma żadnego szarpania.
3,0
~KandaharZlublina
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Ogólnie jeździ płynnie ale wycie silnika skutecznie odbiera przyjemność, co do ecvt gdyby nie skandaliczne wyciszenie silnika i całego auta dałbym 5
5,0
~albin
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Bardzo plynna jazda - zadnych szarpniec ani zawieszeń. Reakcja na gaz natychmiastowa. Pozatym bezawaryjna i bezobslugowa konstrukcja.
1,0
~krzysztof
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Wyje,w zasadzie przy kazdym gwałtownym dodaniu gazu....
Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting