Szukaj

Lista ocen Mazda CX-5 II (107) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 77 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Kamil
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Zaletą tej skrzyni jest to, że bardzo gładko zmienia biegi i ponoć jest bardzo trwała. Ta „gładkość” jest zbawienna dla moich cierpiących na chorobę lokomocyjną dzieci. W trybie „Sport” auto daje nawet trochę frajdy z jazdy. Do wad muszę zaliczyć czasami niezrozumiały upór przed zmianą biegu na niższy. Zdarzyło mi się, że jadąc 130 km/h po lekko pochyłej autostradzie (A4 w kierunku Katowice-Kraków) auto nie zareagowało w ogóle na wciśnięcie...
1,0
~Damian
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Skrzynia, to jakaś masakra. Jak jadę bardzo spokojnie, to jest OK - działa praktycznie niewyczuwalnie. Jak grzeję bardzo szybko po zakrętach, to spóźnia redukcję przy hamowaniu (nie pomaga hamując silnikiem). Jednak w każdym stopniu pośrednim, to jest jakieś nieporozumienie. Przykładowo podczas dość spokojnej jazdy, kiedy próbuję dodać trochę gazu w zakręcie, to jakkolwiek bym tego nie robił, skrzynia jest na złym biegu lub własnie zmienia...
3,0
~Tomek
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Niestety fatalnie, początkowo myślałem że to kwestia przesiadki z innego samochodu i w miarę upływu czasu dojdę do ładu z bezproblemową zmianą biegów. Okazuje się jednak, że dość często załączając przeciągając dźwignię zmiany biegów do przodu (R, 1, 3, 5) coś tam haczy. Nie jest to notoryczne i trudno jechać do serwisu, nie mniej co pewien czas irytuje mnie jak coś się znów przyblokowuje. Niedługo wybieram się na zmianę pierwszą oleju...
2,0
~Paweł Rzeszów
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Skrzynia to w mojej opinii najsłabszy punkt tego auta (przynajmniej w moim egzemplarzu). Potrafi się zawiesić jakby się zastanawiała który bieg wrzucić. Czasem po dodaniu gazu obroty skaczą do góry, hałas w kabinie, a samochód toczy się powoli tak jak się toczył, dopiero po chwili rusza do przodu. Na zimnym silniku przeciąga i szarpie przy zmianie z 2 na 3. Podobnie przy zmianie z R na D i powolnej próbie ruszenia do przodu potrafi szarpnąć....
5,0
~Empe
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Jak wspomniałem wcześniej umiejętne machanie drążkiem potrafi dać frajdę z jazdy. Podobnie jak sama zmiana biegów, wchodzą lekko, przyjemnie i bezproblemowo. To chyba nie przypadek, że manual mazdy jest powszechnie chwalony. Na jeździe próbnej miałem ten sam silnik jednak z automatem. Kiepskie połączenie. 165 KM do automatu to za mało. Jak mu depnąłem to zanim pedał dał sygnał do skrzyni, ta na koła to minęła wieczność. Zarzęziło, zachrobotało...
3,0
~wiele lat różnymi samochodami
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Już jakiś czas nie jeździłem samochodem, w którym by się zdarzało - a tu, choć na szczęście rzadko, to jednak się zdarza, że jakiś bieg "nie bardzo chce wejść" i trzeba ponownie wysprzęglić... Również po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika wciśnięcie sprzęgła może nie wystarczyć do wrzucenia jedynki. Skrzynia zapewne "rozrusza się" / przystosuje się trochę wraz z upływem kolejnych miesięcy użytkowania. Poza tym jednak korzystne wrażenie...
5,0
~Rafał
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Jak na tak prosty układ jest zadziwiająco płynna, drążek chodzi idealnie. Może przycisk sport mógłby być umieszczony gdzie indziej, żeby go łatiwej można było aktywować, jak np. chce się dynamicznie wyprzedzić. Trochę za mała inercja tempomatu (gdy nie wymusi się manualnej jazdy na biegu 6, tempomat bardzo szybko przyspiesza, redukując nawet o dwa biegi, co może być niekomfortowe i sprawia, że silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty).
4,0
~Bisclavret
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Precyzyjna, elastyczna, długie biegi tak, że można ciągnąć wysoko na danym biegu. I i II trochę zbyt mało dynamiczna, tak, że aby ruszyć żwawiej trzeba wyżej kręcić. Pozostałe biegi dobrze zestrojone tak, ze nie mam uwag. Dobrze się zbiera przy wyprzedzaniu. Tak naprawdę wg mnie jedyny mankament to rzeczywiście to, że brakuje dynamiki przy ruszaniu i trzeba to nadrabiać mocniejszym wdepnięciem pedału gazu.
4,0
~Tomek
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
jest ok, nie szarpie, redukuje i zmienia w miarę ok, wygoda w jeździe - jaka by nie była ale jest to automat, nie kupię już manual. Co mnie zdziwiło, że podczas ruszania nie ma laga, wciskamy gaz i rusza prawie jak z manualem, bałem siętego że na rondzie czy włączająć się do ruchu będzie z tym problem ale jest ok
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,2
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Marcin
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Nie do końca go lubię, ale mam takie odczucia w stosunku do każdego automatu jaki testowałem. Z drugiej strony automat w mieście to świetna sprawa i dlatego wybrałem automat (95% kilometrów robione jest w mieście). Możliwe że miałbym inny stosunek do takiej skrzyni biegów gdyby to było ponad 200 KM i moment ponad 300.
Mazda CX-5 II