Szukaj

Lista ocen Peugeot 208 I (55) - Silnik

Na liście zabraknie 26 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Kamil
Peugeot 208 I
Hatchback 5d 1.2 PureTech 82KM 60kW
Dosyć cichy jak na jednostkę z trzema cylindrami. Do 80 zbiera się przyzwoicie, a i powyżej 120 też nieźle przyspiesza. Niestety, ale trafiłem na egzemplarz z jakąś wadą silnika. Jeszcze przed dobiciem do 100 tys. przy gwałtownym hamowaniu komputer wyświetlił komunikat o konieczności natychmiastowego zatrzymania auta i sprawdzeniu poziomu oleju w silniku. Faktycznie oleju było mało. Dolewka załatwiła sprawę, jednakże od tamtego momentu zawsze...
5,0
~Maciek
Peugeot 208 I
Hatchback 5d 1.2 VTI 82KM 60kW
To największe pozytywne zaskoczenie w tym samochodzie. Niewielka pojemność, trzy cylindry, zwykły pośredni wtrysk paliwa, brak turbiny, a naprawdę dają radę w codziennej eksploatacji. Początkowo terkotliwy gang silnika na wolnych obrotach po dodaniu gazu zamieniają się w sympatyczny pomruk aż po zadziorne warczenie na wysokich obrotach. Ja to szybko polubiłem, zwłaszcza że motor ma świetną charakterystykę, którą docenia się zarówno w mieście...
4,0
~Toomecki
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Silniczek 3 cylindrowy, żwawy - 110 km , reaguje szybko i łatwo się wkręca na obroty. Odczuwalny jest moment obrotowy 205 Nm, przy wyprzedzaniu nie ma żadnych problemów a jak jeszcze ustawię SPORT na automacie to robi sie mała , sportowa rakietka. Słyszy się wtedy silniczek ale tak dość przyjemnie , jakby się jechało małym lekko sportowym autkiem. Spala wtedy oczywiście więcej paliwka , ale coś za coś. W ogóle nie odnoszę się do danych...
3,0
~Boom
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Silnik, zrywny i dynamiczny jeżdżąc sam to może czasami odfrunąć :) i to jest też minus ale w stosunku do zawieszenia. Zdecydowany minus to spalanie. Nasuwa mi się porównanie do Hondy z silnikiem 2.2 L 150 KM niestety mimo zdecydowanie mniejszych gabarytów jeśli chodzi o spalanie na autostradzie przy prędkości około 140 km/h to wychodzi jak w Hondzie na mieście i trasach poza autostradowych 1 L - 1,5 L mniej. Ja oszczędności nie widzę z...
3,0
~roman zabawa
Peugeot 208 I
Hatchback 5d 1.6 e-HDI 92KM 68kW
Silnik ma zapas mocy do wygodnej jazdy na codzień, ale sportowcem nie jest. Na trasie trzeba wyciskać z niego 100% i ostro zmieniać biegi, żeby powalczyć z kolumnami tirów. Po zakończeniu gwaracji czeka go chiptuning - brakuje dosłownie 20-30 Nm, żeby ten samochód zaczął jeździć jak trzeba. Silnik ma nieprzyjemmy dźwięk pod obciążeniem, na niskich obrotach kultura pracy jest bardzo OK. Ogólnie spodziewałem się więcej po 92 KM i 230 Nm w tak...
5,0
~Tomek
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Trzycylindrowy, bez turbiny, z rodziny PureTech. Dosyć ciekawe brzmienie, przyspieszenie takie sobie - ok. 12 s. do setki, ale przecież to miejskie autko. Elastyczność niezła, dobrze wyważony, niemal nieodczuwalne wibracje, co w 3-cylindrowcach nie jest normą. Niezłe jest to, że maksymalny moment (raptem 118 Nm) osiąga już przy 2750 obr./min. Jak na taki silniczek jest super. Natomiast katalogowe dane spalania to fikcja - realne dane poniżej.
2,0
~Lew
Peugeot 208 I
Hatchback 5d 1.2 VTI 82KM 60kW
Po 98 tys km silnik do wymiany - wypadła blaszka ustalająca wzdłużnie wał korbowy i silnik nadaje się tylko na złom. T.zw. "słupek", czyli silnik bez osprzętu i głowicy w Peugeocie kosztuje ok. 10 tys. PLN plus wymiana 2 tys. Inną przyczyną złomowania silnika jest rozpuszczanie się paska rozrządu w oleju i w następstwie zatarcie silnika - nikt nie chce podjąć się remontu. Totalna porażka.
5,0
~pawel182
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Silnik cechuje się dobrą dynamiką i małym spalaniem. Jak napisałem wyżej średnie spalanie z dystansu ok 2100km wyniosło 5.7l/100km ze średnią prędkością ok 55km/h. 70% miasto, 30% drogi poza miejskie i autostradowe. Na autostradzie 170km/h bez problemu. Silnik 3 cylindrowy i czasami jednak było czuć, że są to tylko 3 cylindry (delikatne drgania)
5,0
~Alexander
Peugeot 208 I
Hatchback 3d 1.6 e-HDI 115KM 85kW
Odpukać nic się nie dzieje. posiadam już jeden model o podobnych wartościach ( 6 lat -207 speed 110 kM hdi). Dbałość o paliwo daje efekty. Nie wymienię stacji na jakiej tankuję ale przekonałem się, że tankowanie diesla z lepszymi parametrami daje efekt w postaci nie wiem co to problemy z silnikiem. Jeszcze jedno fenomenalny układ start - stop.
4,0
~Tomasz
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
1.2 benzyna 3 cylindry - dynamiczny aczkolwiek trzy cylindry na biegu jałowym (wolnych obrotach) powoduja drobne wibracje auta jak i dźwigni zmiany biegów. Do dźwięku silnika na wolnych obrotach trzeba sie przyzwyczaić. Jak tylko wciśniemy pedał gazu wszystkie w/w objawy ustępuja i auto dynamicznie wkręca sie na obroty.
Peugeot 208 I