Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

Laudman, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na pewno jedno z najładniejszych kombi w swojej klasie. Jednak puretechy nie ustrzegły się wpadki: łuszczący się rozrząd i śliczny komunikat: „napraw silnik”. Trzeba oddać jednak honor serwisom, że naprawiają gratis (pod warunkim, że u nich serwisowałeś). Poza tym dobre odczucia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pasek osprzętu często do wymiany, podobnie świece. No i ten rozrząd... Więc trudno o oklaski, choć sama kultura pracy, dynamika i spalanie bardzo OK
5,0
Skrzynia biegów
Jak to u francuzów, trzeba powiosłować. Poza ty mała wpadka: słabej jakości materiał na obszycie lewarka—od samej eksploatacji się przeciera. Przyznam, że lekka żenada (zwłaszcza, że wszyscy zachwycali się jakością materiałów).
4,0
Układ jezdny
Rzeczywiście trochę zarzuca tyłkiem.
5,0
Karoseria
Mam wrażenie, że tylne drzwi są słabo spasowane, jakby się nie domykały.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu bez uwag: widać, co trzeba, fajnie, że nie ma tych cienkich słupków.
5,0
Ergonomia
Dla mnie OK. Nie podzielam tych uwag, że klima mogłaby być na pokrętłach. Wyświetlacz zbiera się czasem trochę wolno, ale działa. A menu jest przejrzyste.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżdżę cały czas na auto. Jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już pisałem, żeby uzyskać duży bagażnik, konstruktorzy postawili tylne oparcie—plecy w pionie, kolana ciasno. Oj, słabo. Za to przód bez zarzutu.
4,0
Wyciszenie
Silnik cichy, za to trochę „wieje” po bokach na autostradzie. Ale to zasadniczo dobry aspekt tego samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że standard w tych czasach. Korzystam z ASO, więc ceny też są autoryzowane;). A spalanie bardzo w porządku, mniej niż ta nowa toyota hybryda 180KM-jak zauważyłem w Waszym teście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Peugeoty nie są tanie. A powinny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obszycie lewarka—śmiech ma sali.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Akcja z rozrządem rzuca duży cień ma ten model. A mówię to ze smutkiem, bo takie auto chce się lubić. No, ale jedziesz sobie w trasę i nagle komputer ci mówi: „napraw silnik”—to sprawia, że raczej wyskoczę z firmy i wyląduję w jakimś standardowym golfie. Za duży temat na zwykłe „oj tam”;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II SW