Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback IV Crossover

Nigdy więcej Subaru, 12 lat temu
Silnik 2.0 D 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
2,62
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : siedzenia
2,0
Całokształt
jak na auto za takie pieniądze to słabo wypada w porównaniu z takimi markami jak np. Skoda, Ford albo Insignia. Te auta są zdecydowanie lepiej przygotowane do eksplatacji w naszych warunkach, i są zdecydowanie bardziej cywilizowane.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przyspieszenie jak na 2.0 diesel OK. Natomiast praca na wolnych obrotach masakra, silnik skacze, jakby miał zaraz się rozsypać ! Masakra ! Klekotanie zaworów .... Jak włączy się ogrzewanie to obroty silnika na postoju mają 1000obr/min !!! i wtedy słychać jak silnik pracuje - jak Pan samochodzik - pr pr prrrr prr . Mieszkam w terenie górzystym i przy zimnym dniu ruszanie z takimi obrotami to masakra, puszczając delikatnie sprzęgło auto podskakuje do momentu rozgrzania sprzęgła albo nie wiem czego. Już kilkakrotnie to reklamowałem w serwisie ale te młotki nic nie znaleźli - wszyscy znają problemy ze sprzęgłem w tym aucie a tu włącza się jeszcze jakieś ssanie , którego nie powinno być !!!
2,0
Skrzynia biegów
Przy zakupie mówili, że skrzynia wyrobi się po paru tysiącach a biegi będą wchodziły jak w masło. Po przejechaniu 50 tyś nic się nie zmieniło ! Jedynka wchodzi ciężko nie wspomnę o wstecznym, w 3 trzeba celować ! Auto za 150 tyś !!! Przy tym lewarek chodzi jak w koreańskim samochodzie z lat 80 jak wrzuca się bieg to słychać jakieś plastikowe odgłosy. Tak samo z pedałami, słychać każde wciśnięcie!!! Do tego skrzypiący pedał sprzęgła !
2,0
Układ jezdny
Bardzo przeciętne, przy wchodzeniu w zakręty zanosi tyłem i wydaje się jakby auto składało się jak IKARUS (przegubowiec) - bardzo niebezpiecznie . Po 50 tyś mam do wymiany kolumnę kierowniczą, amortyzatory, jakieś gumki . Auto w brew temu co kreuje sam producent i fani jest autem bardzo delikatnym i nie nadaje się na polskie drogi pomimo podwyższonego zawieszenia i duży kół . Polecam inne marki , które mają lepsze doświadczenie w pokonywaniu polskich dróg - nawet moja C5 nie ma rozjechanego zawieszenia jak Subaru a przejechała już 60 tyś km .
Komfort
3,0
Widoczność
Jak będziecie kupować to tylko z czujnikami parkowania, bez czujników zawsze będzie porysowane. Kupujcie tylko fabryczne bo to co montują w salonach to porażka ! Koszt zakupu z 100 zł a sprzedają za 2500 zł !!! Do tego nie działają prawidłowo i ciągle mam z nimi problemy.
2,0
Ergonomia
Beznadziejnie. Podłączenie telefonu do bluetootha to jakiś koszmar ! Wybieranie numeru telefonicznego masakra. Do tego jakość rozmów beznadzieja ! Od samochodu za 150 tys można spodziewać się więcej ! Jedziesz chcesz odebrać telefon widzisz jakiś numer ale nie ma tam identyfikacji ?!?!?! Ale w końcu odbierasz to nie pogadasz bo z jakiegoś powodu wzmocnienie sygnału bluetootha jest słabe i zawsze wyłączam te gówno . Brak słów . Do tego wszystkiego jeszcze kilka rzeczy : 1. tylna roleta, która ma zasłaniać przestrzeń bagażową znalazła się tam przypadkiem ?!?! Wykonanie jej przypomina mi jak takie wyglądały w passatach z lat 80 - żenada !!! 2. Swiatła - bi-ksenon powinien być w standardzie przy takim samochodzie do tego skrętny - polskie drogi są beznadziejnie oznakowane (oznakowanie poziome) a światła świecą tylko na 100 m ?!!!! Po włączeniu długich tak naprawdę H7 robi się trochę jaśniej. Ale jazda w nocy jest bardzo wyczerpująca. Dla porównania w Insigni światła są rewelacyjne i potwierdzi to każdy to miał przyjemność jechać na nich w nocy. 3. Oświetlenie przycisków szyb, nawiewów - brak ale czemu ? W nocy musisz wymacać np zamknięcie nawiewu - bo wiesz , że gdzieś tam jest . Tak samo z przyciskami szyb .
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Masakra !!!! Na kierowcę wali zimne i ciepłe, pasażerowie na tylnych siedzeniach nie mają żadnej wentylacji. Gdy tobie jest za zimno, żeby schłodzić gorące powietrze w lecie pasażer z tyłu gotuje się we własnym pocie ! Ale gdy jest zima i chcesz zrobić cieplej w kabinie to niestety pasażer zawsze ma zimno. Pół biedy jeśli to jest ktoś starszy przykryje się kurtką , kocem jeśli jedziesz w trasę. Ale jeśli taka jak ja z dziećmi --- przygotujcie apteczkę !!! Brak w standardzie nawiewów na tył to gorzej niż źle. Ford, Insignia za dużo mniejsze pieniądze mają to w standardzie .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu się sprawdzili - nie ma się do czego przyczepić. Bardzo dużo miejsca z przodu i brawo za rozkładane siedzenia z tyłu . Do tego bardzo wygodnie fotele i przód i tył .
3,0
Wyciszenie
Przeciętne , nie wiem tylko dlaczego słychać w środku łańcuch rozrządu i klepanie zaworów. Przy niektórych zakresach obrotów . W Japonii musi być kryzys straszny bo wszędzie w autach na przód dają podwójne szyby razem z odbiciem promieni UV (niebiesko/filetowe barwione) a ty zwykłe ! Może i mają jakieś filtrowanie ale w gorące dni żar przy włączonych nawiewach poprostu wlewa się do środka i ciężko nad tym zapanować. Do tego szyby boczne opuszczają się z tak zawrotną prędkością jakby inżynierowie z Subaru chcieli stworzyć gilotynę a nie dostojny system opuszczania szyb. Chyba lepszym rozwiązaniem było by zostać w 19 wieku i zostawić korbki .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto pędzone na 4 koła - bardzo dobrze. Ale i tak jest problem. Zaświeca się kontrolka tankowania , komputer pokazuje 120 km na banku a tu masz tak naprawdę tylko 50 ?!
1,0
Stosunek jakość/cena
J.w.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabe serwisy, przestały działać tylne lampy, skrzypiący pedał sprzęgła - twardo pracuje, z czasem jest co raz gorzej
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze raz słabe serwisy, po wymianie sprzęgła (pan z reklamacji zapytał mnie czy umiem jeździć) , rozwalona przekładnia kierownicza, wybite zawieszenie, na początku miałem paliwo w oleju, skaczące obroty na postoju, wymiana tarcz po 40 tys km ... brak słów

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Outback IV Crossover