Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota C-HR I Crossover Facelifting

Roentgen, 3 lata temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota C-HR I Crossover Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2023 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, a jednocześnie może być oszczędny.
Układ elektryczny : Płynnie przełącza się między trybem elektrycznym i spalinowym.
4,0
Całokształt
Samochód dynamiczny, oszczędny i uniwersalny. Bardzo przypadł mi do gustu silnik oraz działanie układu hybrydowego, a sama jazda nim sprawia przyjemność. Generalnie z auta jestem zadowolony i kupiłbym go ponownie. Przyczepiłbym się do drobnostek np. wyraźnie słychać szumy powietrza podczas jazdy powyżej 110km/h, które mogły być bardziej dopracowane przy okazji liftingu. Nie chciałbym pisać dwa razy tego samego, więc poniżej nieco więcej szczegółów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnika jestem bardzo zadowolony. 184 KM robi co do nich należy. Z jednej strony dynamiczny, a z drugiej może być oszczędny. Silnik 2.0 był czynnikiem decydującym przy wyborze samochodu ze względu na mieszany cykl większości pokonywanych przeze mnie tras (zarówno silnik 1.8 Toyoty jak i 1.6 Kii jest super do miasta, ale jak dla mnie za słaby do jazdy w trasie).
5,0
Skrzynia biegów
Daję 5 gwiazdek - nie mam do niej większych zastrzeżeń. Słynne "wycie" - jeżeli już słychać, to prawie wyłącznie podczas dynamicznego wyprzedzania. Osobiście najczęściej przestawiam styl jazdy na "sport" - wówczas skrzynia działa jak dla mnie najlepiej i najciszej. Dobrze radzi sobie z przełączaniem miedzy trybem spalinowym i hybrydowym.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się pewnie - nie zdarzyły mi się jakieś niespodzianki lub "nieposłuszeństwo" - jeździ stabilnie i przewidywalnie. Układ jezdny jest wyważony. Mnie osobiście jazda tym autem sprawia sporą frajdę.
5,0
Karoseria
Za wcześnie by ocenić, ale na pewno lakier nie rysuje się "od patrzenia".
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki bez zastrzeżeń - lusterka boczne są dość sprytnie zamontowane - trzeba zobaczyć, bo trudno mi to opisać. Widoczność "do tyłu na wprost" - OK, ale "do tyłu i na boki" niestety niezbyt ze względu na małe okna i szerokie słupki. Jest kamera cofania, która ułatwia manewrowanie.
4,0
Ergonomia
Ogólnie wszystko w porządku - schowek w podłokietniku, schowek przed pasażerem, schowki w drzwiach, dwa miejsca na kubki i półka na telefon w tunelu centralnym oraz 2 miejsca na kubki w drzwiach z tyłu. Natomiast ponieważ to wersja po liftingu, gdzie można było co nieco poprawić - odejmuję jedną gwiazdkę za: miejsce na telefon za małe, tylko jeden port USB, schowki w drzwiach małe przez dziwne wycięcie. Rozplanowanie wszystkich przycisków etc. logiczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy - zimą szybko nagrzewa kabinę, natomiast latem szybko chłodzi. Są różne tryby działania, ale tryb "auto" działa najlepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osoby o wzroście ok 185cm miejsca z przodu dużo, nad głową sporo. Za sobą spokojnie też usiądę. Moim zdaniem cztery osoby spokojnie mogą pojechać w dłuższą trasę, ale bez bagażu na 7 dni. Bagażnik przeciętny, ale dla mnie wystarczający. Jako przykład "pojemności" podam 3 kaloryfery aluminiowe 10-żebrowe, które zmieściły się w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Generalnie jest w porządku, ale odejmuję jedną gwiazdkę. Minus należy się za szumy powietrza (prawdopodobnie od uszczelek) podczas jazdy od ok 110km/h. Nie mam uwag do głośności działania silnika czy skrzyni tylko opływu powietrza. Komora silnika bardzo dobrze wyciszona.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko paliwo. Ceny przeglądów według cenników które oglądałem nie odbiegają od innych marek podobnej klasy. Przeglądy są podzielone na parzyste i nieparzyste - jedne tańsze, drugie droższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersje Style (czyli "podstawową" wersję dla silnika 2.0). W zasadzie jedynego czego mi brakuje to automatyczne składanie lusterek. Nie będę się wypowiadał w kwestii opłacalności, bo to kwestia subiektywna - są auta tańsze i dużo droższe. Mogłoby być taniej lub fabryczna gwarancja z 2 lata dłuższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wystąpiły dwie drobnostki. Pierwsza - skrzypienie w drzwiach pasażera podczas jazdy na nierównym terenie (prawdopodobnie źle zmontowany plastik). Druga - Dodatkowy alarm nie odczytywał automatycznie karty proxy. Obie były tylko irytujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak oby tak zostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota C-HR I Crossover Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota C-HR I Crossover Facelifting