Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Jacek, 3 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Najwiekszym atutem tego auta jest zdecydowanie naped. Uklad hybrydowy swietnie sie sprawdza, a spalanie moze pozytywnie zaskoczyc. Przy normalnej jezdzie bez 'zylowania' wyniku mozna smialo zejsc ponizej 6 w miescie. Moja zona jest rekordzistka, na dojazdach do pracy (ok. 40km, Warszawa) potrafi zejsc nawet do 4,4. W trasie wyglada juz troche inaczej. Srednia 8.6 w trasie oklo 400km drogami krajowymi/ekspersowka. Tempomat na ekspresowce zapiety 140. Tragedii nie ma, biorac pod uwage ze auto uzytkuje najczesciej w miescie i na krotkich trasach. Przesiadlem sie z malego auta (Ford Focus) wiec roznic jest mnostwo. Samochod nijako wymusza sty jazdy, oczywiscie jest wiekszy, ciezszy, bardziej sie buja wiec musimy sie dostosowac. Dobrze trzyma sie drogi chociaz trzeba uwazac na zakretach szczegolnie przy szybkiej jezdzie, lubi bujnac. Nie jest to na pewno auto do jazdy bardzo szybkiej czy wyczynowej. Od dluzszego czasu jezdze automatami wiec z przesiadka na CVT poczatkowo bylo dziwnie. Szybko mozna sie przyzwyczaic do charakterystycznego 'wycia' szczegolnie jak dajemy duuuzo gazu. Teraz z kolei jak jezdze konwencjonalnymi automatami to czuje sie dziwnie, bo jednak zawsze czy to mercedes czy bmw czujesz moment zmiany biegu. W srodku mamy duzo miejsca zarowno z przodu jak i z tylu. Autoklima dziala dobrze. Multimedia oczywiscie wychodza slabo na tle innych, ekran jest toporny, ale laczenie z telefonami i system glosnmowiacy lapie dobrze i szybko. Nawigacja to chyba relkit poprzednich generacji. W srodku nic nie trzeszczy (narazie), troche glosno powyzej 120, a jak wieje to w ogole szum. Auto jest oczywiscie spore, wiec z parkowaniem niektorzy moga byc problemy. Co prawda jak sie wjezdza tylem to jest duzo prosciej, wszystko ladnie widac na kamerce i w duzych lusterkach bocznych. Szkoda tylko ze czujniki nie pokazuja odleglosci w cm. Bagaznik wydaje sie duzy jednak tutaj troche jestem zawiedziony. Chodzi oczywiscie o baterie ktore skutecznie zabieraja nam przestrzen i mozliwosci ulozenia ladunku. Mam relingi na dachu wiec i tak wszystko co dlugie laduje tam. Rodzina 2+1 z cala dziecieca wyprawka miesci sie na luzie. Zobaczymy za pol roku jak dojdzie +1 :p. Najwieksza rzecza ktora mnie mega irytuje jest... zbiornik paliwa. Mianowice producent delaruje pojemnosc baku na 55/56l. Przy zasiegu 60km zapala sie rezerwa. Zasieg 20km jestem na stacji, leje max 44l. Okolo 12l zostaje w bance (to jest prawie 200km zasiegu!). ASO mowi ze to zabezpiecznie zeby pompa paliwa sie nie zatarla. Mi sie wydaje ze to przez ksztalt zbiornika ktory nie pozwala na wybranie calosci paliwa, prawdopodobnie baterie zajmuja miejsce.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Zona narzeka, ze slupki zaslaniaja, szczegolnie przy okazji skretu w okolicach przejsc dla pieszych.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting