Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant

Arek, 6 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Ogólnie świetne auto rodzinne, do miasta i na trasę i z charakterem mimo, że to VW. Gdyby nie awaryjny DSG po dużych przebiegach wybrałbym właśnie automat. Niskie spalanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo niskie spalanie, od 4L w trasie jadąc bardzo spokojnie. W mieście mam od razu progi zwalniające pod domem i światła więc zawsze jakbym jechał 100% w korku i tutaj wypada nawet do 8L ale to jest chyba maks co może te auto spalić. 105KM to trochę dziwna moc, nie tak mało ale gdyby było to 115 to już byłoby więcej pewności przy wyprzedzaniu, zbierałby się też zapewne lepiej. Dla zmotywowanych zostaje chiptuning, ale przy przebiegu 180k chyba sobie osobiście daruję.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi precyzyjnie. Biegi wchodzą lekko ale dźwignia mogłaby być krótsza. Wadą jest jednak to, że na 1-szym biegu można trochę przejechać a powinien być tylko do ruszania. Po prostu na dwójce auto bardzo wolno się zbiera. Piąty bieg ma długie przełożenie i nawet jadąc 140km/h auto spala całkiem znośne ilości paliwa.
5,0
Układ jezdny
Świetny. Precyzyjny układ kierowniczy, lekko i sprawnie działający. Zawieszenie tanie w eksploatacji, o komforcie nie mogę obiektywnie się wypowiedzieć bo jeżdżę na alufelgach 17 cali i jest twardo ale za to pewnie na zakrętach..
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w kombii, duża szyba tylna mimo nowoczesnego kształtu nadwozia. Dobra widoczność na boki i w lusterkach bocznych.
5,0
Ergonomia
Jak w VW niemal doskonała. Jakość deski rozdzielczej bardziej niż zadowalająca. Dobra pozycja za kierownicą. Auto raczej z tych niższych pod kątem wsiadania ale za to otwory drzwiowe pod tym kątem bardzo wygodne (porównując do np. większego Citroena C5 gdzie uderzałem głową).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie i chłodzenie ok. Moje auto jednak boryka się z problemem o którym już w 7 generacji czytałem mianowicie cuchnie brudną szmatą mimo czyszczenia układu klimatyzacji i wpuszczenia piany do kanałów wentylacyjnych. Prawdopodobnie gdzieś zalega woda.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy jest bardzo wygodnie, przesiadłem się z większego Passata B5, mam 192 cm wzrostu. W porównaniu do np. Opla Astry niebo a ziemia, lepiej też według mnie od Focusa. Z tyłu węższy ale tak samo jak wyżej opisałem jest lepiej niż u konkurencji.
4,0
Wyciszenie
Odgłos TDI CR mógłby być trochę bardziej wyciszony a więc przeciętnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto się jeszcze nie popsuło i na to się nie zapowiada. Koszt AC+OC zaczyna się przy tym roczniku od 2 tys.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 5 tys. km przy przebiegu 182tys. na razie bez żadnej ingerencji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VII Variant