Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 II Sedan Facelifting

parax, 8 lat temu
Silnik 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Naprawdę dobre auto. Lepsze od Signum czy Mondeo, które miałem poprzednio. Komfort podróżowania, bezkonkurencyjny. Równać się może tylko Citroen C5, ale to zupełnie inna klasa samochodu.
5,0
Całokształt
Komfortowy pożeracz długich dystansów. Reszta doprecyzowana poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik BiTurbo konstrukcji Volvo, majstersztyk. Kultura pracy + duży moment obrotowy + niskie spalanie = jestem usatysfakcjonowany. 400Nm pozwala na spokojne wyprzedzanie nawet tak Cięzkiej limuzynie. Maksymalny moment od samego dołu, dzięki temu jazda 2.0 przypomina 3.0V6, które miałem w Signum. Brak uczucia turbo dziury.
3,0
Skrzynia biegów
Nowy auomat 8 biegowy ogólnie jest bardzo dobrze. Plynnie zmienia biegi, gdy jezdzimy po miescie na ogół w ogóle nie czuć zmian biegów. Problem zaczyna sie pojawiać po długiej i szybkiej trasie. Zaczyna dziwnie sie zastanawiać, a po wjechaniu do miasta potrafi szarpać i wydawać głośniejsze stuki podczas redukcji na niezszy bieg. Dziwne - serwisu jeszcze nie odwiedziałem ale mam zamiar.
5,0
Układ jezdny
Płynie... mimo ze jest bardzo miękki, to czuć pewnośc w prowadzeniu nawet powyżej 200km/h. Polecam na długie trasy.
Komfort
4,0
Widoczność
Daje ocenę dobrze, nie z uwagi na to że coś przeszkadza, bo widać wszystko naprawdę OK, tylko nie wyobrażam sobie co znaczy doskonale w limuzynie... Poprzednio jeździłem samochodem bez dachu - tam mogę powiedzieć że było doskonale.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i proste w obsłudze jak budowa cepa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu dużo miejsca na nogi, z przodu również. Nawet po odsunięciu fotela kierowcy maksymalnie do tyłu, pasażer za kierowcą będzie miał jeszcze miejsce aby założyć "nogę na nogę".
5,0
Wyciszenie
Do 180km/h można swobodnie prowadzić rozmowę przez zestaw głośnomówiący... tyle w temacie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cen serwisu nie liczę, bo samochód relatywnie młody, więc oprę się tylko o koszty paliwa. Nie mogę dać innej oceny aniżeli doskonale. Ciężka limuzyna - 1700kg, włączona klimatyzacja trasa na tempomacie 120-130 = 5.5l. Szok. Trasa na tempomacie 180km/h nie odpuszczając ani na chwilę = 8.4L.. Aby spalil 10L, musialbym chyba cały czas trzymać nogę wciśnięta do oporu przez całą długą trasę. Przy normalnej jezdzie po autostradach i trasach ekspresowych, wychodzi w granicach 6.5L/100km Miasto przy dośc dynamicznej jeździe i automatem ustawionym w tryb sport ok 8L, przy jezdzie Eco - 7L.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co mogę innego dać, jeżeli samochód z takim wyposażeniem, na gwarancji fabrycznej który ma niecałe 12 miesięcy w salonie kosztuje mniej aniżeli bardzo kiepsko wyposażone mondeo lub insignia ? Wybór moim zdaniem trafny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochód, więc nie mogę na razie za dużo napisać. 36K km to nie czas na taką ocenę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej. Obawiam sie jedynie o skrzynie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S80 II Sedan Facelifting