Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002

Lata produkcji: 1994 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,0
~Krzychol
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Auto zakupiłem 3 lata temu przy teoretycznym przebiegu 173500km. Aktualnie ma 213000. Wymieniam olej, filtry i wycieraczki do szyb - wszystko raz na 10000km. Oleju autko bierze ok. 1l/10000km. Spala w normie, brak awarii, niskie ceny części i materiałów eksploatacyjnych. Przejechałem tym autkiem 40000km i nie widze ażeby wzrosło jego zużycie. Byłem nim w Dubrovniku, Salonikach,... i nigdy nie miałem problemu czy zimą czy latem na serpentynach w Chorwacji. Powoli wygląd zmienia się w moich odczuciach na muzealny ale dla samego wizerunku nie bede zmieniał samochodu na nowszy bo na jakości napewno nie zyskam. Polecam to autko pod warunkiem ze znajdziemy naprawde ładną sztukę , nawet droższą niż cała reszta ale to się zaraz zwróci.
4,2
~lolek301
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Auto stare ale jeśli sie o nie troche dba to bezproblemowe. Czesci najtańsze na rynku. Gdyby nie skłonność do korozji to innych wiekszych wad nie widze. Mam wersje kombi bardzo zadbaną silnik 100 koni , nie mam gazu . Głównie tankuje i jeżdze . Bardzo proste zawieszenie, dzieki temu trwałe. Polecam
3,6
~OPL
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Udany samochód za stosunkowo małe pieniądze. Dobrze sprawdza się jako samochód,od którego oczekujemy przestrzeni i komfortu. Mimo wieku potrafi jeszcze zaskoczyć nawet doświadczonych mechaników, którzy to już ponoć wszystko widzieli. Stan auta zależy od włąściciela, ale na całe szczęście jest jeszcze sporo na prawdę zadbanych egzemplarzy.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002
8,0
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Spalanie gazu, jesli chodzi o bardzo dynamiczna jazde, obroty 3/4tys+ nawet do 14, w cyklu mieszanym srednio 10-12, w trasie 8L. Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie uzyskać to 7.5L gazu/ 100km, trasa 400 km - z Nowego Sącza do Krakowa, pozniej Rzeszów i Lublin, troche jazdy po miescie. wiec zakładam ze na autostradzie spaliło mniej niż 7L/100. Oczywiście prędkość 90-110km/h. Przy predkości 140-160m/h pije kolo 14L/100km. Bez awaryjne jak do tej pory (15tys km), Drobne usterki, z którymi mozna jezdzić, częsci nie tak tanie jak do np corsy, ale za to duzo nowych zamiennikow, w dość przystepnych cenach ;) Auto niestety pije olej jak szalone :D Chyba mam juz do wymiany pierścienie ;) O dziwo nie pije wcale płynu chłodzącego. Oleju gdzieś tak 2-3L / 1000km, ale leje przepracowany wiec mam na to wy*****e. Jak narazie na dolewki mi poszlo kolo 30L. Mam 283000 na liczniku. Zostało mi jeszcze z 30L oleju na dolewki, wiec tak przy 300tys, planuje zmiane pierścieni i rozrzadu, bo nie wiadomo kiedy był zmieniany ;) Zmienie pierścienie to go zaleje najprawdopodobniej syntetykiem. Mam wersje z pełnym wyposarzeniem, a wiec centralny, klima, swiatla przeciwmgielne, ele. szyby itd Szyberdachu tylko nie mam :D Alarm tylko sie delikatnie spierdzielil i sam nie umiem go naprawic. Kombi ma duzo miejsca i spokojnie wszystko przewieziesz. Jak dla mnie wystarczajaco dynamiczne auto. Zazwyczaj jezdze w 2 osoby i raczej zostawiam za sobą auta, niz jade za kimś ;) Zawieszenie idealne. Ma nalatane sporo, a w sumie nic sie nie tlucze i nic nie jest do wymiany (oprocz drobnostek: nabic klime, prawa oslona przegubu do wymiany, przewody hamulcowe strasznie zardzewiałe, komplet do wymiany, klocki przód zdarte prawie do zera :D), w porownaniu do takiej alfy w ktorej po wymianie zawieszenia i po przejechaniu 500km na polskich drogach, wszystko klekoce. Troche pordzewiała klapa tył i okolice baku, pozatym, auto boskie :) Jak *******nie silnik, wrzuce nowy i bede nia dalej jeździł
10,6
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Normy producenta dotyczące spalania można wsadzić między bajki. Na instalacji LPG IIIgen. (jeszcze nie sekwencja - taki kupiłem :( ) spalanie kształtuje się jak w tabeli. Miasto to norma w okolicach 13-14l LPG (z klimą), przy czym nie ma specjalnej różnicy jeśli chodzi o traktowanie pedału gazu - czy w opór, czy delikatnie - poniżej tych wartości ciężko zejść. Trasa w okolicach 9-9,5l przy dynamicznej jeździe. W cyklu mieszanym spalanie średnie w granicach 10l (przewaga trasy, korki warszawskie). Jadąc z prędkością 90-100km/h można zejść poniżej 8l/100km. Instalacja sekwencyjna zapewne spowodowałaby obniżenie tych wartości o 0,5 - 1l. Benzyna służy mi tylko do rozruchu i rozgrzania silnika, zatem ciężko oszacować jej zużycie. Latem wskazówka praktycznie stoi, zimą należy przyjąć, że przy jeździe miejskiej (samochód odpalany rano i po zakończeniu pracy - silnik trzeba 2x rozgrzewać na odcinku ok. 2-3km) bak paliwa (50l) pójdzie w 2,5-3 m-ce. Nie należy się przejmować znikającym olejem (norma producencka to 0,75l/1000km) - problem bardzo widoczny i jak do tej pory nierozwiązany w tej konkretnej jednostce napędowej (1.6 16V), w innych oplowskich 16V jest nieco lepiej. Silnik ma korzystny stosunek mocy do pojemności - załadowanym po dach autem spokojnie można bez redukcji podjechać pod większe górki, wyprzedzanie w trasie nie stanowi problemu chyba, że trafi się jakiś złośliwiec, który chce Cię pozbawić życia przyspieszając w trakcie wyprzedzania - na to nie ma mocnych chyba, że jedziesz Porsche. Auto niestety awaryjne, ceny i wybór zamienników bardzo korzystne - do ASO nie warto zaglądać (komplet kabli WN u nich 850PLN! a rozrząd w promocji 690PLN, normalnie 900 - nie wiem skąd się wzięła cena 350 podana poniżej...), problemem jest korozja blach.
10,5
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Moja Astra to Kombi, sinik 1.6 16V ECOTEC, 101KM (74kW). Masa własna ok. 1190kg, czyli jedno z lżejszych tak popularnych kombi, jakie powstały. Instalacja gazowa II generacji. Podane wartości dotyczą takich kombinacji stylu jazdy: Jako minimalne spalanie podałem wartość, jaką uzyskałem, gdy całą butlę przejechałem na trasie (zasięg wychodzi ok. 400km na 34l gazu). Nie mówię tu o oszczędnej jeździe w stylu max 80-90km/h powolne przyspieszanie, etc. Zaznaczam jednak, że choć jeżdżę dynamicznie (na zwyczajnej drodze krajowej jak się da to i 150km/h), to jeżdżę wyłącznie na biegu, starając się przyspieszać na wyższych obrotach, zaś utrzymywać prędkość - na jak najniższych. Jak widzę niewielki podjazd, a nie ma za mną samochodu - pozwalam samochodowi wytracić nieco prędkość, którą odzyskuję zaraz na zjeździe z górki. Myślę, że to daje sporą oszczędność, jeśli robi się tak konsekwentnie. Dystans na trasie pokonywany jest z reguły na zwykłych drogach krajowych, gdzie często trzeba wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę typu ciężarówka czy tir, czasem na długim podjeździe. Wtedy pedał gazu dociskany jest prawie do samego końca. Część trasy to często także autostrada (Kraków - Szarów, ok. 30km), gdzie z reguły wyciskam z Asterki tyle ile wlezie, czyli ok. 170-180km/h. Przy takiej kombinacji spalanie jest i tak zawsze mniejsze od 9.0 litrów. Wynosi od 8.2 do 8.9l - tak mi wychodziło. Druga wartość - 9.8 podana jest w cyklu mieszanym, gdzie np. 200km jest zrobione w trasie, a reszta - aż do skończenia LPG w mieście (dojazd do stacji na benzynie). Wartość jest orientacyjna, bo istotne są wartości skrajne - a więc ta najmniejsza i największa. Jeśli 100% przebiegu jest zrobione w mieście to auto spala od 11 do ok. 14l. Z reguły wartość oscyluje jednak koło 13.5 ze względu na użycie samochodu do celów służbowych (dostawa żywności), gdzie liczą się cenne minuty (jedzenie ma być dostarczone ciepłe). Stąd jazda mocno dynamiczna, nieraz w stylu "pierwszy ze świateł" i z intensywnym używaniem hamulca nożnego. Uważam jednak, że spalanie na poziomie 13.5l LPG/100km jest w normie przy takim stylu jazdy. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem wyjeżdżone 120km na pełnej butli wjechałem na opuszczone lotnisko, które było poktyre lodem i śniegiem i robiłem drifty. Przy ciągłym gnieceniu gazu, obrotach 3-4.5tys/min i prędkości 20-30km/h w ciągłym poślizgu gaz mi się skończył przy ok. 190km, co dało spalanie na poziomie 17.9. Ze względu na to, że samochód posiadam od listopada i użytkuję go, jak na razie, cały czas wyłącznie w warunkach zimowych powyższe raporty będą zawyżone (ogrzewanie, nawiew, rozgrzewanie zmrożonego silnika), ale z drugiej strony zawsze jakiś procent spalonego paliwa stanowi benzyna - z obserwacji to ok. 1-1.2l/100km, czyli sporo, jeśli chodzi o krótkie dystanse w mieście. W jednolitym przebiegu na trasie zużycie benzyny jest pomijalne i wynosi około 0.2l/100km. Moja Astra nie traci na gazie mocy (przynajmniej nie da się tego odczuć, prędkość max, ok. 180km/h rozwijana była na gazie), tak więc sprawność instalacji LPG jest na wysokim poziomie.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Kombi