Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi 1.7 TD 82KM 60kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku pośredni
Dodatkowe informacje kod silnika: TC4EE1 (od 1991 do 1995 roku) lub X 17 DT (od 1995 do 1998 roku)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Edim 108
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 82KM 60kW
Po 12 latach użytkowania (najpierw jako pasażer, a następnie początkujący kierowca) mogę powiedzieć tylko jedno: Ten samochód jest nie do zarżnięcia! Przez 12 lat był katowany na najróżniejsze sposoby i z każdej próby wychodził obronną ręką. Przez 12 lat nie wymagał ani jednej naprawy: rozrząd, oleje, hamulce, sprężyny, amortyzatory- części wymienne- zawsze były wymieniane na czas i nigdy nic nie było robione z samym silnikiem czy skrzynią biegów. Oczywiście po tak intensywnym użytkowaniu korozja i zmęczenie materiału dają o sobie znać, natomiast auto w dalszym ciągu jest w pełni sprawne do jazdy i bezpieczne w urzytkowaniu. Jeśli miał bym podać jakieś wady, to na pewno zawieszenie jest trochę zbyt twarde i mało wytrzymałe jak na warunki polskich dróg; brakuje czasami mocy na autostradzie (to jest tylko 80 koni w aucie ważącym półtora tony); bembny z tyłu potrafią dosyć szybko korodować przez co tracą swoje właściwości; wszelka elektryka działa kiedy jej się zachce i potrafi nie działać w najmniej spodziewanym momencie. Poza tym jak na auto z tej klasy i przedziału cenowego, jestem zdecydowanie zadowolony :)
4,7
~asterix
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 82KM 60kW
Witam astra f był to mój jeden z lepszych samochodów jaki miałem oile nie najlepszy polecam to auto każdemu który chce mieć tanie auto i niezawodne zdecydowanie lepsze od golfa 3.Moja astra ciężko dla mnie pracowała w momencie sprzedaży miała 510 tys km zrobione i dalej chodziła jak zegarek mało które auto dojedzie do takiego przebiegu a mój asterix chciał dalej jezdzić.Po za moja astra są nadal w rodzinie jeszcze 2 astry f i tak samo nie zawodne jak moja także każdemy z czystym sumieniem polecam to auto.
5,0
~abtrimo
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 82KM 60kW
samochód przestronny wygodny dobrze skonstruowany zapewnia wygodną podróż po mieście i w dłuższe trasy średniej rodzinie(ja mam psa i się mieszczę) można przewozić nim towary tani w utrzymaniu i eksploatacji tanie części i zamienniki, mozna naprawiac jak ktoś się zna na mechanice samemu silnik super mało pali i to japoniak- się nie psuje, ma turbo i intercoler to pomaga w sprawnej jeździe na dłuższych trasach sylwetka trochę stara ale mozna się przyzwyczaić i tych samochodów po drogach jeżdzi setki więc coś w tym jest że się podoba
Średnie spalanie dla Opel Astra F Kombi 1.7 TD 82KM 60kW 1991-1998
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 82KM 60kW
Auto mega oszczędne. Jak na konstrukcję już troszkę przestarzałą nie odstępuje w ekonomii jazdy najnowszym mega oszczędnym konstrukcjom. Silnik bezawaryjny, nigdy mnie nie zawiódł. To auto posiadam prawie 3 lata. Zrobiłem nim prawie 100 tyś km. Na co dzień poruszam się po Warszawie i nigdy nie udało mi się spalić więcej jak 7 l/100km. Auto służy mi jako narzędzie pracy, codziennie po mieście robię niemal 60km. Natomiast w trasie różnie, zależy od prędkości z jaką jazdę. Przy prędkościach do 110km/h w trasie auto spala do 5 l, natomiast na autostradach z prędkościami 140 km/h tak ok. 6 l. Dodam, że mój astrolocik zjeździł ze mną połowę Europy. Długa jazda to dla niego nic, po prostu połyka kilometry jak świeże bułeczki. Za tą cenę nie ma lepszego auta na świecie.
7,3
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 82KM 60kW
Ogulnie jestem zadowolony z samochodu, nie licząc blachy i alternatora.Po remoncie głowicy, wymianie zaworów v-max to 195km/h na całkowicie prostej drodze(bez pasażerów i ładunku).Jadąc do 100km/h w trasie spalanie to ok 5.5l, może odrobinkę więcej w zależności od warunków. w mieście przy jeździe do 2500obr/min spalanie 6.5 (7-7.5 w zimie).W trasie z przyczepą ważącą 1200kg ok 8.5l przy prędkościach od 100-130km/h.Max spalanie 10l zanotowane w mieście na odcinkach 8km, postój przez 5h, 8km....przy obrotach 3500-4000.
5,6
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 82KM 60kW
Pali bardzo mało nawet jak się wyciska z niego siódme poty... Ceny części bardzo małe, do czego by nie porównać. Większość napraw można wykonać samemu. Od licha i więcej części zamiennych - wręcz nie warto kupować używek.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Kombi