Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sedan

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4658 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1814 mm
Wysokość 1500 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1544 mm
Rozstaw kół - tył 1558 mm
Zwis przedni 974 mm
Zwis tylny 999 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1010 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Jurek z Gliwic
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
To jest super samochód .Kupiłem nowy z salonu mam przejechane 110000 km .Jak tylko kupiłem zainstalowałem gaz STAG autoryzowany warsztat. ( na gazie jeżdżę gdy gaz kosztował 27 groszy )byłem przygotowany na to że stracę gwarancję wiedząc o tym .Wymieniłem olej po 10000 nie czekając na 30000 km .Wymieniam części w terminie ,oleje co 10000 km .Jestem bardzo zadowolony i podziwiam pracę silnika silnik super się zbiera ale po 70km/godzinę .Faktycznie do 60-70 jest mułowaty ale jak sie rozpędzi to jest super .. Spalanie jeżdżę tylko na LPG .W celu sprawdzenia jeździłem na trasie Gliwice Sosnowiec Średnicówką do 90 km /godzinę spalanie było najmniejsze 7.8 l a przecietnie 9-10 w tym po mieście czyli 27 zł/100km.Będe sprzedawał ale tylko ze względy na jego wiek 6 lat. 12 10 2025r i dodam że ma ładną sylwetkę
Dodane 1 miesiąc temu
5,0
~Jurek z Gliwic
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
To jest super samochód .Kupiłem nowy z salonu mam przejechane 110000 km .Jak tylko kupiłem zainstalowałem gaz STAG autoryzowany warsztat. ( na gazie jeżdżę gdy gaz kosztował 27 groszy )byłem przygotowany na to że stracę gwarancję wiedząc o tym .Wymieniłem olej po 10000 nie czekając na 30000 km .Wymieniam części w terminie ,oleje co 10000 km .Jestem bardzo zadowolony i podziwiam pracę silnika silnik super się zbiera ale po 70km/godzinę .Faktycznie do 60-70 jest mułowaty ale jak sie rozpędzi to jest super .. Spalanie jeżdżę tylko na LPG .W celu sprawdzenia jeździłem na trasie Gliwice Sosnowiec Średnicówką do 90 km /godzinę spalanie było najmniejsze 7.8 l a przecietnie 9-10 w tym po mieście czyli 27 zł/100km.Będe sprzedawał ale tylko ze względy na jego wiek 6 lat. 12 10 2025r i dodam że ma ładną sylwetkę
Dodane 1 miesiąc temu
3,9
~Schreder
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Za całokształt mocna 4. Byłaby 5 gdyby nie typowe pierdoły dla Opla jak drobne usterki przy ledwo 8-letnim aucie. W porównaniu do Astry H Opel zrobił kosmiczną zmianę i poszedł zdecydowanie na przód ale zrobił to w swoim stylu, czyli przeprowadził rewolucję ale nie naprawił pozostałych błędów jak liczne usterki z elektryką i działaniem systemów czy jakością plastików, które powinny być wytrzymalsze od tych stosowanych w chińskich zabawkach. Mimo tego, gdy pierwszy raz przejechałem się tym autem to pozytywnie mnie zaskoczyło. Od razu zaznaczę, opisuje auto służbowe, które oddano mi do użytku na kilka miesięcy w zastępstwie za mój inny wóz służbowy. Auto bezpośrednio będę porównywał do mojej poprzedniej Astry H z 1.8 125 km i obecnej Laguny 3 z 2.0 140 km.
Dodane 2 lata temu
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sedan
6,6 – 9,8
l/100 km
3,8 – 5,3
l/100 km
8,3 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Idealne auto na spokojne trasy na tempomacie. Spalanie na trasie przy mocnym ecodrivingu jest absurdalnie niskie (testowałem na odcinku ok 350km), opony całoroczne z etykietą oszczędności paliwa C : Trasa 7 Gdańsk -Wwa, Tempomat na 120km/h spalanie LPG 5,7-6,0l Trasa 7 Gdańsk -Wwa, Tempomat na 100km/h spalanie LPG 5,2 -5,5l Trasa 7 Gdańsk -Wwa, Tempomat na 80km/h spalanie LPG 4,7-5,0l Autostrada z częstym wyprzedzaniem 140-160 spalanie LPG 9-9,5, przy mocniejszej nodze nawet w okolice 10l Miasto na LPG zwykle ok 9l, na krótkich odcinkach 2-3m dochodzi do 10l Tryb Mieszane ok 8,0-8,5l.
Dodane 3 lata temu
7,5
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
130 tyś za nami. Spalanie LPG akceptowalne jak na tę masę pojazdu i mapę silnika na 190KM. Jazda 75% autostrada 25% miasto. Spalanie w trasie potrafi spaść do 5.5l, w mieście wynik od 9 do 15 zleży jak bardzo się ciśnie. Tempo autostradowe 10l. Spalanie benzyny, 3 zbiorniki rocznie przy rocznym przebiegu 25 tyś. Pomiary spalania robę z tankowania pojazdu, u mnie komputer zawyża spalanie o ok 0.5l. Awarie: odma i jej okolice 80tyś / 92tyś, cewka 81tyś, zawór par paliwa 90tyś, wyciek chłodziwa (pechowo bo z nagrzewnicy) 120tyś, centralny zamek szwankuje od wymiany zamka w ASO. Napraw w ASO nie polecam, nie umieją zdiagnozować żadnego z problemów jak należy, wszystko by wymieniali na nowe zamiast znaleźć źródło usterki...
Dodane 3 lata temu
9,3
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Silnik bardzo słaby jak na to auto, ledwo starcza do spokojnego toczenia się po płaskim. W mieście trudno nadążyć za innymi przy ruszaniu spod świateł (nie mówiąc o tym aby być pierwszym). Po większych górkach daje radę tylko 1 i 2. W silniku sypało się wszystko, co plastikowe: dedykowane drogie jak złoto rurki chłodzenia od opla, kabelki, membrana odmy, zbiornik płynu, cewka zapłonu i sporo innych, mniejszych pierdółek. Niektóre niezauważone na czas mogą doprowadzić do zatarcia lub przegrzania silnika. Po 7 latach użytkowania pojawiła się też rdza pod drzwiami Auto ładnie się prezentuje i jest wygodne, ale po ruszeniu zadziwia brakiem mocy. Finalnie, aby nie zostawiać majątku szukając dziury w całym, auto było sprawdzone na hamowni. Deklarowaną moc ma dopiero przy 6 tys obrotów. Przy normalnej jeździe 2-3tys obr/min trzeba liczyć ok. 40-65km.
Dodane 4 lata temu

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 44
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 3
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
Dodane 4 lata temu
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
Dodane 5 lat temu
9 komentarzy
Opel Astra J Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów