Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,8
~Kamil
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Samochód posiadałem nieco ponad 6 lat i właśnie został sprzedany. Ogólnie z samochodu byłem zadowolony. Negatywnie zaskoczył mnie już na samym początku swoją instalacją gazową, gdy w pierwszym miesiącu użytkowania był chyba z 3x w ASO. Później problem z instalacja wracał wielokrotnie. Raz zaczął uciekać płyn chłodniczy. Astra miała 24 miesiące gwarancji, a ta awaria trafiła się w 25 miesiącu. Jakiś element do gazu skorodował, przez który przepływał płyn chłodniczy. Później jeszcze jakaś drobna usterka - zepsuł się zamek klapy. Innym razem jakiś wąż strzelił i tu było już gorzej, bo dalej podróż mogła być kontynuowana jedynie na lawecie. W międzyczasie zepsuł się głośnik od strony kierowcy, raz zapiekły się hamulce jeszcze ma gwarancji w aucie które miało może 50 tys i zdarło prawie nowe klocki - tu w ogóle warto wspomnieć, że hamulce są niedostosowane do masy auta, wiec szybko padają klocki i tarcze.
4,6
~Damian
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Idealne auto na miasto, dla rodziny (choć to sedan, to bagażnik jest w miarę pojemny, ale minusem są siłowniki klapy wchodzące do jego środka i ograniczające pojemność) Dynamiczne, do jazdy po mieście w zupełności wystarczy, na autostradę też się nadaje, choć przy wyższych prędkościach brakuje kilku koni. Przy wyższych prędkościach szumi i to strasznie. Do 120km/h ok, ale potem to już tylko nauszniki :) Ogólna widoczność w porządku, ale słupki A - tragedia - wielokrotnie trzeba się wychylać aby przy skręcaniu nie przejechać pieszego lub rowerzysty. Ilość przestrzeni w środku - super, fotele - miejskie, typowo miejskie. Po trzech latach używania dają się we znaki. Minusy? Zapychający się notorycznie zawór gazu + problemy z cewką paliwową - przy moich przebiegach na pierdołach związanych z instalacją gazową spędziłem łącznie ok 32 dni (!) w serwisie. Ale to przy przebiegu 150.000km, więc użytkownik prywatny na pewno będzie miał mniej problemów. Serwis gazu co 15.000km, zwykły co 30.000km. Koszty serwisu - w porządku, bo z uwagi na częstotliwość przebywania w ASO mogło być gorzej :) Irytujący bluetooth - dla kogoś, kto często korzysta z zestawu głośnomówiącego - tragedia. Połączenie zrywane jest losowo i to dosłownie. Raz przejadę 600km i cały czas jestem połączony z telefonem a innym razem rozłącza po pierwszej rozmowie i trzeba restartować parowanie... Tragedia. Ciekawostką jest to, że turbina padła na 3 dni (!) przed końcem gwarancji, przy przebiegu ok. 135.000km - szczęście w nieszczęściu bo 6.000zł piechotą nie chodzi. Oprócz tego ŻADNYCH innych napraw. Auto godne polecenia.
4,8
~Kuba
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Jestem bardzo mile zaskoczony samochodem. Z początku szukałem innego samochodu - bardziej w typie seata leona lub skody octavii ale w końcu zdrowy rozsądek wygrał i wybór padł na Opla Astrę. Auto w konfiguracji lpg + 1.4t sprawdza się rewelacyjnie. Dobra propozycja dla kogoś kto szuka dobrego samochodu do poruszania się po mieście i czasem na trasę, a do tego wpadającego w oko :) Wcześniej miałem saaba 9-3 i 150 konnym dieslem na dużych felgach i o sporo większej masie przy którym jazda w trasie opem wypada raczej miernie ale nadal całkiem nieźle. Osiągnięcie 200 km/h nie jest problemem :D
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019
8,8
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Idealne auto na spokojne trasy na tempomacie. Spalanie na trasie przy mocnym ecodrivingu jest absurdalnie niskie (testowałem na odcinku ok 350km), opony całoroczne z etykietą oszczędności paliwa C : Trasa 7 Gdańsk -Wwa, Tempomat na 120km/h spalanie LPG 5,7-6,0l Trasa 7 Gdańsk -Wwa, Tempomat na 100km/h spalanie LPG 5,2 -5,5l Trasa 7 Gdańsk -Wwa, Tempomat na 80km/h spalanie LPG 4,7-5,0l Autostrada z częstym wyprzedzaniem 140-160 spalanie LPG 9-9,5, przy mocniejszej nodze nawet w okolice 10l Miasto na LPG zwykle ok 9l, na krótkich odcinkach 2-3m dochodzi do 10l Tryb Mieszane ok 8,0-8,5l.
7,5
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
130 tyś za nami. Spalanie LPG akceptowalne jak na tę masę pojazdu i mapę silnika na 190KM. Jazda 75% autostrada 25% miasto. Spalanie w trasie potrafi spaść do 5.5l, w mieście wynik od 9 do 15 zleży jak bardzo się ciśnie. Tempo autostradowe 10l. Spalanie benzyny, 3 zbiorniki rocznie przy rocznym przebiegu 25 tyś. Pomiary spalania robę z tankowania pojazdu, u mnie komputer zawyża spalanie o ok 0.5l. Awarie: odma i jej okolice 80tyś / 92tyś, cewka 81tyś, zawór par paliwa 90tyś, wyciek chłodziwa (pechowo bo z nagrzewnicy) 120tyś, centralny zamek szwankuje od wymiany zamka w ASO. Napraw w ASO nie polecam, nie umieją zdiagnozować żadnego z problemów jak należy, wszystko by wymieniali na nowe zamiast znaleźć źródło usterki...
7,7
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
LPG - jazda bez strat na osiągach za mniej niż połowę ceny w tak dużym aucie to główny powód wyboru tego samochodu jak dla mnie. Sprawdzona technika i wg informacji brak słabych kosztownych punktów do napraw. Rozrząd jest podobno bezproblemowy, jedynie coś wcześniej się zdarzało z łożyskami skrzyni (ale liczę że już poprawione) i turbina - tylko że w tym modelu bezproblemowa. Na zimnym silniku elektronika ją chroni - przez chwilę mniejszy moment. Ważne żeby nie wyłączać zaraz po wysokich obrotach jak w każdym turbo

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sedan