Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Silnik

Wybrane oceny

3,9
~Schreder
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Za całokształt mocna 4. Byłaby 5 gdyby nie typowe pierdoły dla Opla jak drobne usterki przy ledwo 8-letnim aucie. W porównaniu do Astry H Opel zrobił kosmiczną zmianę i poszedł zdecydowanie na przód ale zrobił to w swoim stylu, czyli przeprowadził rewolucję ale nie naprawił pozostałych błędów jak liczne usterki z elektryką i działaniem systemów czy jakością plastików, które powinny być wytrzymalsze od tych stosowanych w chińskich zabawkach. Mimo tego, gdy pierwszy raz przejechałem się tym autem to pozytywnie mnie zaskoczyło. Od razu zaznaczę, opisuje auto służbowe, które oddano mi do użytku na kilka miesięcy w zastępstwie za mój inny wóz służbowy. Auto bezpośrednio będę porównywał do mojej poprzedniej Astry H z 1.8 125 km i obecnej Laguny 3 z 2.0 140 km.
4,6
~Marek
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
1.6 benzyna 85KW, sedan, 5-biegowa skrzynia manualna. Wybór kupna był świadomy, poprzedzony "lekturą" na temat tego auta, jego wad i zalet. Powiem tak po 3 latach eksploatacji nie zawiodłem się. Chciałem kupić nowe auto, bez zbędnej elektroniki, ze sprawdzonym wolnossącym silnikiem benzynowym i skrzynią manualną , która nie haczy i jest pewna w odróżnieniu do 6-biegowej oferowanej w tym modelu z silnikiem 1.4. Auto jest ciężkie prawie 1,5t., silnik ma co robić , ale daje radę. Jak się ją pogoni jest ok. Ja założyłem wytłumienie maski silnika (od wersji wysokoprężnej) i pełną osłonę pod silnik, odczuwalnie wzrosło wyciszenie, szczególnie w jeździe autostradowej. To że słychać silnik (dźwięk stłumiony, typowe buczenie, a nie jazgot) wynika z tego że brakuje 6 biegu , mam starą c5 w 2.0 hdi przy 2,5 tys. obrotów na 5-ce jest 120km/h, w Oplu ta sama prędkość 3,3tys. obrotów. Silnik ożywa powyżej 4tys. Bagażnik ogromny jak na sedana, autko b. przyzwoicie wykończone, nie widać żadnych oszczędności jak np. w blaszance typu Peugeot 301. Ostatnio zrobiłem w 7 godzin trasę Szczecin- Białka Tatrzańska z 4 osobami i psem , nie byłem specjalnie zmęczony, a leciałem na tempomacie na S3 i A4 ok. 140 , spaliła 9 ltr. z box-em na dachu. Ogólnie wiedząc , co kupuję, nie mam zastrzeżeń, w tej klasie to jeden z lepszych wyborów, auto jest pancerne i to czuć (5 gwiazdek w NCAP). Gdybym za tą kasę ponownie podejmował decyzję o zakupie nowego samochodu, też wybrałbym tego Opla, a nie Fiata TIPO, czy Peugeota 301, lub bliźniaczego Citroena Elysee. Kupując model J w sedanie, porównywałem go do nowszego modelu K Astry i mam odczucie, że w K czuć już "oszczędzanie" producenta na wykończeniu, w J-tce nie ma się tego wrażenia.
4,6
~Marek
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
1.6 benzyna 85KW, sedan, 5-biegowa skrzynia manualna. Wybór kupna był świadomy, poprzedzony "lekturą" na temat tego auta, jego wad i zalet. Powiem tak po 3 latach eksploatacji nie zawiodłem się. Chciałem kupić nowe auto, bez zbędnej elektroniki, ze sprawdzonym wolnossącym silnikiem benzynowym i skrzynią manualną , która nie haczy i jest pewna w odróżnieniu do 6-biegowej oferowanej w tym modelu z silnikiem 1.4. Auto jest ciężkie prawie 1,5t., silnik ma co robić , ale daje radę. Jak się ją pogoni jest ok. Ja założyłem wytłumienie maski silnika (od wersji wysokoprężnej) i pełną osłonę pod silnik, odczuwalnie wzrosło wyciszenie, szczególnie w jeździe autostradowej. To że słychać silnik (dźwięk stłumiony, typowe buczenie, a nie jazgot) wynika z tego że brakuje 6 biegu , mam starą c5 w 2.0 hdi przy 2,5 tys. obrotów na 5-ce jest 120km/h, w Oplu ta sama prędkość 3,3tys. obrotów. Silnik ożywa powyżej 4tys. Bagażnik ogromny jak na sedana, autko b. przyzwoicie wykończone, nie widać żadnych oszczędności jak np. w blaszance typu Peugeot 301. Ostatnio zrobiłem w 7 godzin trasę Szczecin- Białka Tatrzańska z 4 osobami i psem , nie byłem specjalnie zmęczony, a leciałem na tempomacie na S3 i A4 ok. 140 , spaliła 9 ltr. z box-em na dachu. Ogólnie wiedząc , co kupuję, nie mam zastrzeżeń, w tej klasie to jeden z lepszych wyborów, auto jest pancerne i to czuć (5 gwiazdek w NCAP). Gdybym za tą kasę ponownie podejmował decyzję o zakupie nowego samochodu, też wybrałbym tego Opla, a nie Fiata TIPO, czy Peugeota 301, lub bliźniaczego Citroena Elysee. Kupując model J w sedanie, porównywałem go do nowszego modelu K Astry i mam odczucie, że w K czuć już "oszczędzanie" producenta na wykończeniu, w J-tce nie ma się tego wrażenia.
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
7,8
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Silnik bardzo słaby jak na to auto, ledwo starcza do spokojnego toczenia się po płaskim. W mieście trudno nadążyć za innymi przy ruszaniu spod świateł (nie mówiąc o tym aby być pierwszym). Po większych górkach daje radę tylko 1 i 2. W silniku sypało się wszystko, co plastikowe: dedykowane drogie jak złoto rurki chłodzenia od opla, kabelki, membrana odmy, zbiornik płynu, cewka zapłonu i sporo innych, mniejszych pierdółek. Niektóre niezauważone na czas mogą doprowadzić do zatarcia lub przegrzania silnika. Po 7 latach użytkowania pojawiła się też rdza pod drzwiami Auto ładnie się prezentuje i jest wygodne, ale po ruszeniu zadziwia brakiem mocy. Finalnie, aby nie zostawiać majątku szukając dziury w całym, auto było sprawdzone na hamowni. Deklarowaną moc ma dopiero przy 6 tys obrotów. Przy normalnej jeździe 2-3tys obr/min trzeba liczyć ok. 40-65km.
8,1
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Powiem tak - jeśli średnie spalanie wychodzi komukolwiek powyżej 10,5l na rozgrzanym silniku, to prawdopodobnie jakiś komponent jest zepsuty i należy to sprawdzić. No chyba że ktoś na każdym biegu kręci po 4-5k obrotów. Jak mi wychodziło spalanie 12l/100km, to okazało się że cewka zapłonowa była uszkodzona. Co do samego spalania, to w tzw. dużym mieście, przy relatywnie dynamicznej jeździe wychodzi mi ok 9,5l/100km. Z drugiej strony nie wiem, jak komuś w dużym mieście może wyjść wynik poniżej 8l na 100km. Chyba musi zmieniać biegi przy 1200 obrotów. Samochód ogólnie nie jest jakiś przesadnie oszczędny w mieście, ale trzeba przyznać że w trasie, jak się włączy tempomat to przy prędkości 120km spala według komputera 6,7l, co w porównaniu do spalania w mieście jest świetnym wynikiem.
6,9
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
jazda pół na pół - miasto , trasa ........... średnie zużycie przy 5 tyś km - 7,2 ...... jeśli prędkość nie przekracza 100 to można zejść do 5,5 ........ trasa i autostrada to już inna bajka ...... wszystko zależy od prędkości ........ przy 180 km wskazuje nawet 15 litrów ....120/130 - od 7,5 do 9 ......... samo miasto ok 8 litrów ...... ogólnie nie jest źle ....

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sedan