Szukaj

Informacje o Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Nowy Opel Astra

Cena od: 78 200 PLN
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,1 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 81,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Kniew
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Opel Astra K
Samochód kupiłem jako połroczny używany. Pierwszy błąd. Był katowany na bank. Wyposażenie Elite, szału nie ma ale nie jest źle. Swietna podgrzewana kierownica i fajnie grzejące fotele. Silnik super na trasy. 150KM na niecałe 1200kg masy samochodu daje rade. Żwawy na trasie, elastyczny. Spalanie bardzo dobre. Po przejechaniu 11tyś (specjalnie nie kasowałem licznika) spalanie 6.9 l/100km. Cykl 60% autostrada 40% miasto. Buty mam średnio ciężkie ;) Juz stuka coś przy wysprzęglaniu - prawdopodobnie dwumasa. Auto dobre, choć gdybym miał zapłacić kwote salonową za tą konfiguracje to chyba bym sie pochlastał.
2,7
~Wojtek
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Opel Astra K
Na szczęście służbowy i tylko tymczasowo - najgorszy samochód, jakim jeździłem, przede wszystkim ergonomia tragiczna, skrzynia (automat) tragedia. Wysokie spalanie. Najgorsza rzecz, która skończyła się dla mnie pierwszą w życiu szkodą z AC - podczas przeparkowywania samochodu na parkingu nie zapiąłem pasów, więc wyła kontrolka pasów. Okazuje się, że w takiej sytuacji nie usłyszycie... czujników parkowania!!! Dodatkowo rozpoczęcie parkowania i włączenie czujników nie powoduje automatycznego ściszenia radia (w np. Golfie tak jest), więc jeśli słuchacie głośno muzyki, to lepiej uważajcie. Podobnie, jak odezwie się ostrzeżenie o prędkości, to nie usłyszycie np. sygnału kierunkowskazu. To takie drobne rzeczy, ale składają się na realne trudności w komfortowym korzystaniu z samochodu. Komputer pokładowy jest beznadziejny i potrafi przekłamywać na spalaniu ok 1l/100. Straszna głupota - spalanie od startu zeruje się przy każdym wyłączeniu silnika, więc np. jedziesz nad morze, tankujesz po drodze i już nie masz spalania z całej trasy. W VW możesz mieć postój do ok pół godziny. Nie ma liczenia czasu przejazdu, ale jest jakiś dziwny stoper, który nie kasuje się po starcie i musisz ręcznie go zerować, więc w praktyce nie liczy nic. Mogę pomarzyć o rozbudowanych statystykach jazdy, jakie miałem w VW. Odrobina śniegu i czujniki parkowania odmawiają posłuszeństwa. Ogólnie jest to pierwszy samochód, jakim jeżdżę, w którym nie czuję się pewnie a jeździłem różnymi i o różnych wielkościach. Kiepskie prowadzenie i ogólne poczucie niedopracowanego samochodu sprawiają, że naprawdę go nie lubię, mimo, że służbowy. Wycieraczki fajne.
4,9
~bejot77
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Opel Astra K
Cenowo to była dla mnie najlepsza oferta. Wybrałem ofertę ponieważ stosunek ceny do wyposażenia był najlepszy. Pod uwagę brałem jeszcze, Megan 1,2TCe 130km, 308 1,2 130kM, Oktawia 1,4 tsi 150 km , Focus 1,5 150 Km. Jesli chodzi o osiągi to najgorsze miała Meganka, dusząc na gaz nie czuć w tym aucie w ogóle mocy, poza tym obsługa systemu multimedialnego jest nieintuicyjna, a deska rozdzielcza niezbyt ciekawa. Dopiero w najdroższej wersji, auto z tapicerką ecoskóra połączona z alkantarą i wstawkami aluminiowymi wygląda ciekawie, ale silnik psuje całość, a nie ma wersji pośredniej pomiędzy 1,2 a 1,6 200 KM. Zachwycony natomiast byłem jadą 308ką, Polecam przejechać się, mała kierownica i wystające zegary robią kapitalne wrażenie, coś innego i silnik tu pomimo 130 km czuć że jedzie,poza tym jest jeszcze przycisk sport który emituje z głośników rasowy dźwięk. Nie polecam szklanego dachu bo powoduje hałas we wnętrzu a otworzyć go nie można. Obsługa multimediów też nie jest tak intuicyjna ale na pewno prostsza niż w Megan. Ford z kolei ma silnik podobny do tego w Oplu ale przegrywa na pewno ceną do tego jakie otrzymujemy wyposażenie, a poza tym widać tu ząb czasu, korbki w tylnich drzwiach to porażka. A Octawia jest największa z nich wszystkich, najwygodniej się nią jedzie, bo rozstaw osi ma największy, zupełnie inaczej tłumi nierówności ale cena jest zaporowa po dodaniu opcji takich jak w oplu szybko winduje cenę ponad 100tys.
Średnie spalanie dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Opel Astra K
Auto eksploatowane głównie w mieście, gdzie spalanie potrafi osiągać nawet 8 litrów. Na trasie udało mi się najniżej zejść do 6.2l/100km przy trasie 300 kilometrowej - bez szaleństw. Bardziej dynamiczna jazda to około 6.6 litrów na 100 km. Wydaje mi się, że wskazania mogą być delikatnie zaniżane przez komputer pokładowy, ale nie miałem okazji tego sprawdzić. Jeden z odczytów po przejechaniu 3900km wskazuje na 7.3 litra benzyny na 100 kilometrów przy średniej prędkości 32 km/h.
6,5
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Opel Astra K
Spalanie jak na tą moc i osiągi zadawalające. Przejechałem 550 km tylko po mieście średnie spalanie na tym odcinku to 9.8 l przy średniej prędkości 18,8 kmh (takie uroki Poznania).Na trasie tak do 120 kmh 6,2 l Spalanie od początku użytkowania to 7.5 l na odcinku 3000 km połowa to trasa, reszta to miasto.
6,5
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Opel Astra K
80% czasu samochód jeździ po mieście, nie jestem fanem eco drivingu zatem jezdze dynamicznie - srednie spalanie przy takim zalozeniu (80% miasto, 20% trasa) to około 7.6 - 7.8 l / 100 km). Przy spokojniej jezdzie z predkoscia max 110 km/h mozna zejsc ze srednim spalaniem ponizej 6 litrow, zas przy normalnej, dynamicznej jezdzie spalanie oscyluje na trasie w granicach 6 - 6.5 l / 100 km. Jeśli brać pod uwagę tylko jeżdzenie po mieście trzeba się liczyć ze spalaniem około 8.5 l/100 km

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 17
gasnący prawy ksenon
  • Opel Astra K
  • nadwozie
  • 190 tys. km
witam , próbowałem szukać w necie rozwiązania mojego problemu ale bezskutecznie dlatego postanowiłem opisać mój problem tutaj być może Ktoś już miał taki problem ...problem dotyczy gasnącego prawego ksenonu / raz gaśnie i pokazuje komunikat na desce po wyłączeniu zapłonu lub samych świateł ksenon działa poprawnie ...tydzień działa poprawnie a kolejne dni w kratkę ...po podłączeniu do kompa brak błędów ... rok działał poprawnie i pewnego dnia ponownie zaczął "wariować" raz podczas jazdy się wyłączył ...po wymianie ksenonu dział identycznie bez zmian ..byłbym wdzięczny za wskazówkę..pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria swiatel hamowania
  • Opel Astra K Hatchback 5d 1.6 CDTI 110KM 81kW 2015-2019
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Wyskakuje komunikat : awaria swiatel hamowania, nie działa lewy stóp. Wymieniłem żarówkę, dalej nic. Szukam moze jakiś bezpiecznik ale w opisie bezpiecznikow nie ma żadnego do świateł stop. Proszę o pomoc koledzy :)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kamera Opel Eye
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 5 tys. km
Poniżej 5 st. C, systemy bezpieczeństwa, takie jak asystent pasa ruchu, awaryjnego hamowania, rozpoznawania znaków drogowych a także automatyczne światła Intellilux wyłączają się lub błędnie odczytywane są informacje z drogi z powodu zaparowanej przestrzeni między kamerą a szybą. Klimatyzacja nie pomaga. Mimo zgłoszenia do ASO Szpot w Poznaniu, dokumentacji zdjęciowej, oraz interwencji w Opel Polska problem od 2017 roku do dziś, tj. 07.2019 nie został rozwiązany.
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Astra K Hatchback 5d