Szukaj

Informacje o Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,1 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 81,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~xiveris
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Bardzo poprawny samochód jak na obecne czasy. Brak usterek oraz awarii. W momencie zakupu był najlepszym wynikiem w kategorii wygląd/cena/wyposażenie. Silnik jest dynamiczny, wyprzedzanie samochodem jest bardzo wygodne ponieważ biegi są długie 2- do 100 km/h , 3 - do 150 km/h dzięki czemu zawsze i bez problemu można wyprzedzić. W dodatku silnik jest oszczędny w porównaniu z obecnie produkowanymi, nowy Peugeot 1.2. Samochód posiada bardzo dużo zalet zaś wad tylko kilka. Wady: - System start-stop działa nie intuicyjnie, nie zawsze prawidłowo reaguje, przez co samochód może zjechać na podniesieniu ( w Peugeot 208 rozwiązanie działa bez problemowo), - zimą zdarza się zaparować kamerce Opel-Eye, przez co przestaje działać wykrywanie znaków. - brak nawiewów z tyłu samochodu, jednak to rozwiązanie bardzo rzadko występuje w tym segmencie.
4,7
~Paweł
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Całokształt oceniam bardzo wysoko ale raczej 4,7 niż 5,0 z powodu kilku drobnostek opisanych w poszczególnych sekcjach - głównie zużycie paliwa w mieście i jakość niektórych materiałów we wnętrzu. Natomiast samochód spełnia świetnie swoje zadania - jest bardzo wygodny w trasie, odpowiednio dynamiczny i bardzo bogato wyposażony. Po 2,5 roku i 70 tys km również niezawodność jest bez zarzutu. Z jednej strony samochód popularny i bardzo mocno używany we flotach a z drugiej jednak trochę niedoceniany. Opinie takie jak nudny, nie porywający jak dla mnie są niezrozumiałe i raczej bezwiednie powielane bo przecież niemieckie samochody są z założenia nudne (cokolwiek to znaczy).
3,9
~Kamil
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Bezproblemowy, poprawny samochód, choć zwyczajnie nudny i nieporywający. Nigdy mnie nie zawiódł, a jego utrzymanie póki co jest tanie. Samochód ma fantastyczne oświetlenie - przednie lampy matrycowe to jest mistrzostwo! Jeśli chodzi o wady to dla mnie jako kierowcy są dwie - wyciszenie i niewygodna tylna kanapa. Czy kupiłbym ponownie? W chwili gdy kupowałem był to wg mnie najlepszy wybór i uważam że podjąłem dobrą decyzję. Chwilę później do sprzedaży trafił jednak nowy Focus i to niego bym dziś wybrał.
Średnie spalanie dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Portalowe wyznaczniki zużycia paliwa są trochę ograniczające i nie wykazują realnych wyników spalania niektórych kierowców. Co jeśli ktoś jeździ tylko dynamicznie i do tego tylko po mieście lub tylko w trasie? Jak np. ja. Codziennie dynamiczna jazda tylko po mieście - spalanie ok. 10 L i od czasu do czasu długa trasa (też dynamicznie) 8 L. Spalanie rzeczywiste - nie wg. wskazań komputera w samochodzie. Samochód charakteryzuje się dobrą dynamiką i przyjemnie się prowadzi (chociaż w środku jest stosunkowo głośno) ale to nie jest oszczędne auto.
9,2
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
W ostatnim czasie auto użytkuje w mieście na bardzo krótkich dystansach - 2 do 5 km. Spalanie mam wtedy na poziomie rzędu 14l/100km, ale wiadomo to głównie jeżdżenie na jeszcze zimnym silniku. Normalna jazda w dużym mieście w różnych godzinach zarówno w korku jak i trochę przelotu szybszymi ulicami, np. obwodnica to spalanie jest 9l/100km. W trasie 90km/h jestem w stanie zejść ze spalaniem do 5.6 l/100km, na autostradzie to raczej bliżej 7/8L/100km. Ogólnie uważam, że auto jest paliwożerne w mieście. Jak ktoś ma ciężką nogę to spokojnie spali 12l/100km. Fakt, ma super przyśpieszenie, taki trochę mały gokart, ale ekonomiczne to nie jest. Poza tym nie sprawdzałem ale wydaje mi się, że komputer i tak zaniża spalanie i to sporo.
7,2
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Wygodny, przestronny i naprawdę dynamiczny samochód, silnik radzi sobie nawet przy dużym obciążeniu auta. Jedyny mankament to, że nie jest ekonomiczny, 2 litrowe diesle paliły w trasie znacznie mniej niż to.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 5
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
7 komentarzy
Opel Astra K Hatchback 5d