Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sportstourer Facelifting

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra K Sportstourer Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Opel Astra

Cena od: 86 500 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4702 mm
Szerokość 1871 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2042 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1871 mm
Wysokość 1510 mm
Rozstaw osi 2662 mm
Rozstaw kół - przód 1548 mm
Rozstaw kół - tył 1565 mm
Zwis przedni 960 mm
Zwis tylny 1080 mm
Prześwit 131 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1028 mm
Wysokość bagażnika 747 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Silnik

Wybrane oceny

4,8
~Grzegorz
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW
Opel Astra K
Auto kupione i użytkowane od miesiąca, przebieg 1200 km. Wersja Elegance plus dodatki. Przed zakupem obawiałem się silnika 3-cyl. ale niesłusznie. Bardzo dobre wyciszenie wnętrza, silnik ma niezłą moc i dynamikę (wersja 145 KM), jeden warunek - musi mieć min. 2 tys obrotów. 3-cylindrowy terkot silnika jest może słyszalny początkowo na zewnątrz po odpaleniu na zimno, ale na pewno nie w środku. Być może jest to efekt szyby akustycznej (element dodatkowego wyposażenia) ale auto jest naprawdę ciche nawet przy prędkościach autostradowych (130-140 km/h). Bardzo niskie zużycie paliwa, rzędu 6-7 litrów/100 - zima, miasto, autostrada, trochę dróg podmiejskich (przy czym preferuję jazdę płynną, niekoniecznie wolno, ale bez nagłych zrywów). Bardzo ładne wykończenie wnętrza, tradycyjny układ wskaźników i rozplanowania kokpitu (rzecz gustu, ale nie lubię wbitego tableta z nawigacją do deski rozdzielczej jak w wielu autach obecnie). W wersji Elegance prędkościomierz jest wyświetlany cyfrowo a obrotomierz i wskaźniki temp. tradycyjne - moim zdaniem bardzo ładne, estetyczne połączenie. Ogólnie wnętrze uważam za wykonane jak na klasę kompakt z bardzo dobrej jakości materiałów, znacznie lepiej prezentujące się niż u konkurencji o zbliżonej półce cenowej (porównanie własne z Seatem, Skodą, Fiatem). Bardzo fajny ekran multimedialny z intuicyjną obsługą i możliwością przeniesienia na niego zawartości telefonu iPhone'a albo z systemem Android. Auto bardzo fajnie się prowadzi, bardzo dobrze trzyma się drogi, zawieszenie może minimalnie zbyt sztywne (ale to może jeszcze wrażenie po poprzednim samochodzie), wspomaganie kierownicy moim zdaniem w sam raz. Długie przełożenia skrzyni biegów są wg mnie dla tego auta akurat atutem. Świetne reflektory Intellilux - byłem sceptycznie nastawiony ale poza miastem na nieoświetlonej drodze w trybie automatycznym efekt jest niesamowity w porównaniu do tradycyjnych świateł z żarówkami H7. Auto nie ma przednich świateł przeciwmgielnych ale przy Intelliluxach są one zbędne. Bardzo wygodne fotele AGR z liczną regulacją. Bardzo przestronne wnętrze - zarówno z przodu jak i z tyłu jak na wymiary auta. Ogólnie - jestem jak na razie bardzo zadowolony. Ale żeby nie było, że wszystko idealnie, tj. co w tym aucie trochę przeszkadza: - relingi dachowe to tylko... element ozdobny (naprawdę!, nie mogłem uwierzyć jak przeczytałem chcąc dokupić belki pod bagażnik - trzeba je przymocowywać adapterami do karoserii jak w sedanie czy hatchbacku - wg. mnie w aucie kombi i za taką cenę to jakieś kompletne nieporozumienie!) - brak oświetlonego schowka przed pasażerem (czy naprawdę Opel musiał na tym oszczędzać?...) - port USB w schowku w podłokietniku -niby OK, bo jest (nawet dwa) ale włożenie tam pendrive'a podczas jazdy przez kierowcę grozi wypadkiem - bardzo niewygodne, przydałby się może dodatkowy port USB też z przodu jak w wielu samochodach - brak możliwości wyłączania systemu start/stop na stałe (trzeba to robić za każdym razem po uruchomieniu silnika, na szczęście przycisk jest łatwo widoczny i dostępny obok drążka zmiany biegów) - brak systemu unoszenia do góry rolety w bagażniku (po lekkim naciśnięciu na nią ręką) jak było w poprzedniej wersji Astry (AJ) - szkoda, bo dużo wygodniej pakowało się bagażnik. Na forach i w testach w internecie można przeczytać sporo negatywnych uwag o silniku i turbodziurze. Nie potwierdzam. Choć może klasyczny silnik 4-cylindrowy bardziej by pasował do tej wielkości auta, to nie odczuwa się w praktyce braku jednego cylindra w codziennym użytkowaniu. Turbodziura jest, i owszem, ale to kwestia przyzwyczajenia. Wystarczy pilnować 2 tys. obrotów i auto naprawdę mocno przyspiesza, kwestia redukcji biegu podczas wyprzedzania. Wielu wyśmiewa się też z minipółki w centralnej konsoli, gdzie można włożyć jedynie telefon typu nokia sprzed 15 lat. Ale nikt nie napisał, że półka ta ma na początku podłużne wgłębienie, w które średniej wielkości smartfon spokojnie wchodzi poziomo i dobrze się trzyma. Inna sprawa, że poza tym półka nadaje się tylko do odłożenia kluczy lub pudełka zapałek. Mogłaby być głębsza. Ale za to kierowca nie zostawi na widoku portfela w samochodzie, bo zwyczajnie nie ma go jak tam odłożyć :)
4,9
~zarost
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW
Opel Astra K
Duże przestronne funkcjonalne kombi. Lżejsze o 200kg od poprzedniej wersji. Więcej miejsca na nogi z przodu jak i na tylnych siedzeniach. Android auto, grzane siedzenia i kierownica, automatyczne światła LED, czujniki przód i tył, dwu strefowa klimatyzacja czyli bardzo praktyczne wyposażenie godne polecenia.
4,9
~edison
Sportstourer Facelifting 1.5 Diesel 105KM 77kW
Opel Astra K
Wygodny i ekonomiczny samochód w dobrej cenie. W 2019 kosztował tylko 71tys. zł. do tego dość tani serwis (w porównaniu z innymi markami)

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 30
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
2 komentarze
Coś kapie do środka.
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Cześć. Dwie sprawy. Samochodzik prawie nowy. Odebrany z salonu początkiem stycznia ubiegłego roku. Zauważyłem po kilku tygodniach użytkowania na dywaniku pasażera z przodu palmy, Na początku była jedna i pojawiała się nie wiadomo kiedy, Chodzi mi o to, że nie ma szans na powiązanie ich z deszczem, albo myciem samochodu. Plamy są tak, jakby kapało coś z wysokości końca schowka od wewnętrznej strony. Jak to wygląda? Plamy nie zauważyłem mokrej. Zawsze się z tym spóźniłem, a wyschnięte są świecące, nie tłuste, jakby lakier. Na początku była jedna. Po oddaniu samochodu na przegląd po roku i wymianie filtra przeciw pyłkowego są trzy i w innych miejscach. To nie woda, ani płyn do mycia szyb i woda z woskiem, czy płynem do mycia których używam. Sprawdziłem. Po wyschnięciu nie widać ich. Płyn do szyb lałem kilka razy dla sprawdzenia i patrzyłem, czy kondensat nie będzie tak wyglądał. Nic. Moje pytańko jest takie. Co to może wyciekać? Podejrzewam jakiś płyn "ustrojowy" samochodu, ale tu możliwości nie ma dużo, bądź jakąś może konserwację. Dużo tego nie wycieka. Po góra około centymetra sześciennego. smugi na wycieraczce są długie, ale wąskie. Nie mam welurów. Jest guma.
Problem rozwiązany
2 komentarze
gasnący prawy ksenon
  • Opel Astra K
  • nadwozie
  • 190 tys. km
witam , próbowałem szukać w necie rozwiązania mojego problemu ale bezskutecznie dlatego postanowiłem opisać mój problem tutaj być może Ktoś już miał taki problem ...problem dotyczy gasnącego prawego ksenonu / raz gaśnie i pokazuje komunikat na desce po wyłączeniu zapłonu lub samych świateł ksenon działa poprawnie ...tydzień działa poprawnie a kolejne dni w kratkę ...po podłączeniu do kompa brak błędów ... rok działał poprawnie i pewnego dnia ponownie zaczął "wariować" raz podczas jazdy się wyłączył ...po wymianie ksenonu dział identycznie bez zmian ..byłbym wdzięczny za wskazówkę..pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Astra K Sportstourer Facelifting