Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~R
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
jak dla mnie mocne 9/10. przyjemnie się jeździ, zwłaszcza w trasie. samochód w trasie mało pali, jest wygodny, pakowny. przy złożonej kanapie na luzie można w nim nawet od biedy spać w dwie osoby (od klapy bagażnika do przednich siedzeń jest ok. 1,9m). fotele wygodne, fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, kąta nachylenia siedziska itd pozwala na prawdę bardzo wygodnie ustawić sobie wszystko. w mieście tak kolorowo nie jest ale też bez tragedii. czuć masę samochodu i to że ma dosyć wysoko środek ciężkości, mało zwinny jest. przesiadłem się z merivy 1.4 i o przyspieszeniu insignii (cdti 2.0 130KM) mogę powiedzieć tyle że *JEST*, co mnie akurat bardzo cieszy (w przeciwieństwie właśnie do merivy, gdzie każdy manewr wymagał planowania, rozpędzania, analizowania) ale dupy nie urywa. wystarczy żeby komfortowo wyprzedzać leśnych dziadków. turbina się dosyć późno załącza (jakoś przy ponad 1800 obr/min) więc z niższych obrotów się dłużej będzie zbierać. elektronika typowa dla opla, intuicyjna i taka dosyć podstawowa. nawigacja to nieporozumienie więc nadal jeżdże na google maps z telefonu (nie mam apple carplay). plastiki potrafią trzeszczeć jak wściekłe ale od dzieciaka w rodzinie jeździło się oplami więc mnie to nie boli, przyzwyczaiłem się. dodam jeszcze że to nie jest małe miejskie autko, ma swoje wymiary i trzeba się przyzwyczaić jak się przesiada z czegoś mniejszego. widoczność jak dla mnie wystarczająca, ale pewnie znajdą się narzekający. czujniki parkowania robią robotę. podsumowując - jak ktoś szuka pakownego dupowozu na dłuższe wyjazdy dla rodziny to to jest dobry wybór. do jazdy głównie po mieście nie polecam (mało zwinny i dosyć długi i szeroki), osobom z bardziej "sportowymi" oczekiwaniami też nie polecam, bo jest zwyczajnie za słaby (przynajmniej w tej wersji 130KM). Insignia kombi to rzeczywiście taki bardziej autostradowy dyliżans jak już ktoś gdzieś o nim napisał. wygodny, pakowny i ekonomiczny dyliżans :)
4,3
~florek
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Jak kazdy służbowy d..wóz super. Ogólnie za mało miejsca jak na wymiary zewnętrzne, bagażnik rozmiarów kompakta. Głośny przy wysokich prędkościach, szum wiatru i opon, za te pieniądze nie dopuszczalny. Za to fotel kierowcy z jego wszystkimi regulacjami rewelacja, jestem wysoki i np w passacie nie mogę sobie tak dobrze ustawić. Pozycja za kierownica i ergonomia dla mnie super. Silnik jak dla mnie za słaby, mój styl jazdy raczej b.dynamiczny, ecodriving to ostatnie co mnie interesuje to . Jesli diesel to tak ze 2,5l -3.0 z doładowaniem około 200km by już mógł być ( pompowanie mikro silników to pomyłka wg mnie)
3,7
~Nopler
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Insignia jest moim służbowym autem od ponad pół roku. Nigdy nie byłem fanem tego auta, tym bardziej moja ocena może być obiektywna. Ogólnie mam więcej zastrzeżeń niż pochwał, porównując Insignię do poprzedniego auta - Octavii III z silnikiem 150 KM Insignia jest żółwiem z opóźnionym zapłonem. Rozczarowuje mnie silnik i turbo, które budzi się bardzo bardzo późno - auto sprawia jakby nie chciało jechać, wychodzi na bardzo wysokie obroty, ale nic poza tym się nie dzieje. Do tego insignia jest głośna jak zetor lub ursus, wciąż nie mogę się zdecydować. Jakość wykonania wnętrze pozostawia wiele do życzenia - dominują twarde jak skała plastiki, które pod najmniejszym naciskiem trzeszczą jak podłoga na strychu babci. Acha, do tego dochodzi jeszcze skrzynia biegów, która jest najgorszą z jaką miałem do czynienia (prywatna 14-letnia mazda ma płynniejsze przełożenia) - lewarek często haczy, a przy wrzucaniu wstecznego przycisk chodzi jak ten tapczan. W tym tygodniu jeździłem pożyczonym i30 w bazowej wersji - takie rzeczy w ogóle nie mają tam miejsca. Nie mogę się powstrzymać przed jeszcze jedną uwagą- wiem, że pierdoła, ale...włączniki kierunkowskazu i wycieraczek są wykonane jak w fiacie Seicento - wiem, powiecie, że przeginam, ale żeby w "pyknąć" kierunkowskaz trzeba nieźle przywalić, a ręka wcale nie znajduje ich intuicyjnie, są zbyt wysoko umieszczone. Niby szczegół, ale drażni. Żeby nie było, że jestem wyłącznie na nie, na uwagę zasługują trzy rzeczy - po prostu genialne fotele - samochodem można przejechać tysiąc kilometrów, wysiąść i otrzepać się jak J.Bond po strzelaninie. Po drugie - najlepsze w tej klasie grubość kierownicy, która leży idealnie w dłoniach. Po trzecie - naprawdę niezłe spalanie. Nie zerując komputera po 14 tys. spalanie mam na poziomie 5.8 l. Auto jest w wersji "Bangladesz" z ekranem wielkości ekranu nokii 3210, braku czujników parkowania (co w przypadku takiego wieloryba dodaje sporo pikanterii przy parkowaniu) - daje przez to doskonały przykład, że lepiej mieć wypasioną astrę niż bazową insignię. Naprawdę nie mam pojęcia za co ten samochód został onegdaj samochodem roku - myślę, że dlatego, że Angela chciała ratować wtedy opla. Podsumowując- jestem temu autu wdzięczny za zawiezienie mnie dotychczas w każde miejsce przeznaczenia bez awarii, nigdy natomiast nie podjął bym decyzji o jego zakupie. Auto zdecydowanie bardziej na autostradę niż do energicznego pokonywania dróg lokalnych.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting