Szukaj

Informacje o Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2009-2016, pierwsza generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 3008 był, zaprezentowany w roku 2008, prototyp noszący nazwę Prologue Concept. Pierwsza generacja 3008 była samochodem z własnościami crossovera (segment I) jak i minivana (segment K). Auto powstało na platformie podłogowej PSA PF2 platform, tak jak m.in. Citroen C4, DS4 oraz Peugeot 308 (który to model był technicznie blisko powiązany z 3008). Peugeot 3008 pierwszej generacji został poddany faceliftingowi w roku 2013. 3008 pierwszej generacji po roku 2016 jest produkowany wciąż w Chinach, gdzie oferowany jest równocześnie z drugą generacją auta.
czytaj więcej
Powagosław

Dodatkowe zero w nazwie oznacza więcej przestrzeni i większy nacisk na praktyczne zastosowania auta terenowo-kompaktowo-rodzinnego. Dodatkowe zero uczyniło również z dość zgrabnej „308-ki” przyciężkawy pojazd pozbawiony werwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pod tym całym żelastwem kryje się naprawdę ładne wnętrze. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że ładne wnętrze zostało otoczone brzydkim zewnętrzem. Nie czarujmy się, 3008 to błyszczący paskudek podobny do dużej świnki morskiej. Może w roku 3008 kanony piękna będą zupełnie inne.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~Starszak
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Auto salon polska, więc nie kombinowane i to też możema znaczenie. Jazda bezawaryjna, tylko częsci eksploatacyjne klocki, tarcze i jeden przegub drążka po ok.120 tyś. Ponadto w ramach akcji serwisowej po 120 tyś wymieniono rozrząd (niestety za pompę wodną musiałęm zapłącić sam, a wymiana rozrządu bez tego elemntu nie ma sensu). Olej wymieniam co rok i nie więcej niż po 15 tyż. km.Około 60% jazdy to miasto. Nie wiem co to FAP, nie daje znaku życia. Całkowicie bezobsługowe urządzenie.Jedyny słąby punkt to miękki lakier (łatwo zarysować- ta ekologia) i ograniczniki w drzwiach które po 100 000 km w drzwiach najczęścię używanych (kierowca i u mnie jedne tylne) zaczynają strzelać. Koszt wymiany nie duży (części- ok 140 zł lub tańszy zamiennik) ale kłopotliwy).Auto bardzo funkcjoinalne (np. otwierana tylna burta) pojemne, podłoga bagażnika po złożeniu foteli płaska i robi się małą bagażówka (przewoziłem nim 4,5 m foszty 10x 5 cm, itp) duży bagażnik, łądowność,. Jazda komfortowa, wysoki a trzyma się drogi bardzo dobrze. Mieszkam w górach, w zimie przydaje się na oblodzonych podjazdach grip control i zmiana parametrów trakcji- super sprawa. Auto ekonomiczne, przejechanie na zbiorniku ponad 1000 km nie jest problemem (62 l). Dobrze wyciszone- nie jechałem nim więcej niż 160 km/h (nie próbowałem) ale nie ma żadnych szumó mozna normalnie rozmawiać. Materiały wykończeniowe b. dobre i trwałe (w porównaniu do aut które miałem fiaty, ople, toyoty, skoda)
5,0
~Jarosław
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Super auto, proszę nie słuchać opinii, że jak Francuz to musi być zły. Bardzo wygodny samochód, zwiedziliśmy nim kilka razy Chorwację i Albanię, bez problemów, bez awarii, wszystko OK. Dobre fotele zapewniają, że człowiek się nie męczy nawet po przebyciu 1500km jednym rzutem. Poza tym auto bardzo oszczędne w spalaniu, przy normalnej jeździe nigdy nie przekroczył mi 6l/100km, przy oszczędnej jeździe można zbliżyć się do 5l/100km. Oczywiście, jeżeli ktoś potrzebuje wrażeń to musi kupić to auto z silnikiem 2,0 - 156km. Ja w tym samochodzie poza klockami, traczami i łożyskami na przodzie nic więcej nie wymieniałem, oczywiście nie wliczając oleju, który należy wymieniać systematycznie co 15000km. Co ciekawe, przez te lata i przejechane ponad 100tys. wymieniłem tylko jedną żarówkę od światła stopu z tyłu. Duży bagażnik, który pozwala po rozłożeniu zrobić z tego auta bagażówkę.
5,0
~Jarek
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
3008 to mój 3 peugeot, wcześniej użytkowałem 207SW również 1,6 hdi o mocy 90km i użytkowałem 107 w benzynie. Bez wahania wybrałem kolejny Peuegeot, nie patrząc na liczne negatywne opinie o tej marce. Bezawaryjność i oszczędnosć to nie wszystkie atuty tych aut. Dla mnie linia karoserii ponadczasowa, podbnie jak 207SW. W środku bardzo dużo miejsca, nie wiem który samochód oferuje tyle miejsca. Po złożeniu siedzeń robi się niezła bagazówka. Sam bagażnik jest mega duży, podwójna podłoga to kolejny atut. Silnik wystarczający do tego auta, oczywiście jeżeli ktoś potrzebuje więcej wrażeń może kupić z silnikiem 2,0 o mocy 156km. Osczędność to duża zaleta, przy prędkościach na trasie do 120km/h, zamykał mi się w 5,6l/100km. Na dojazdy do pracy to luksus. Wiele razy byłem tym samochodem w Chorwacji i Albanii, bez problemów. Samochód kupiłem jako 2-latka z przebiegiem 23tys., sprzedałem przy przebiegi ponad 170 tys. Tylko systematyczne wymiany oleju i filtrów co 15tyss, wymiana końcówek drązków i oczywiście tarcze hamulcowe i klocki, nic więcej. Auto bezawaryjne. Systematycznie zalecam wymianę filtra paliwa, jest wrazliwe na nasze śmieciowe paliwo - niestety. Z reguły Peugeoty mają maksymalne wyposażenie we wszsystkie gadżety, więc poprawia to znacznie komfort jazdy. POLECAM

Usterki Peugeot 3008 I

Liczba wpisów: 9
Zła praca
  • Peugeot 3008 I Crossover 2.0 Hybrid4 200KM 147kW 2012-2016
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam mam duży problem a mianowicie powiem od początku co i jak . Wracałem z wakacji i w pewnym momencie żeby wyprzedzić sznur aut przełączyłem auto w tryb sport osiągnęłam prędkość 140 km po wyprzedzeniu przełączyłem z powrotem w tryb auto i nagle auto osłabło było bardzo mocne pukanie w silniku i komunikat STOP na czerwono laweta i do domu mechanik do którego oddałem auto usuną blad odpalił i auto chodzi tak jakby na 3 cylindry I jest bardzo głośne pukanie które jest na przemian ciche i głośne powiedział że się wtrysk zawiesił wiec kupiłem wtryski po zmianie nic nie uległo zmianie auto chodzi tak jak chodziło stukanie i tak jakby pracował na 3 cylindry może ktoś już coś takiego miał gdzie szukać problemu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wypadanie zapłonu.
  • Peugeot 3008 I Crossover
  • silnik
  • 155 tys. km
Peugeot 3008 rok 2011, benzyna 1,6 120KM. Od kilku miesięcy walczę z usterka "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze". Jestem po wymianie świec, cewki oraz po regeneracji głowicy. Mechanicy oraz serwisy salonowe Peugota rozkładają ręce. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Uszkodzony przycisk hamulca postojowego
  • Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW 2011-2016
  • wnętrze
  • 87 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 6
Mocowanie klawisza elektrycznego hamulca postojowego wykonane z nietrwałego plastiku. Wyłamane zaczepy klawisza kwalifikują go do wymiany. Demontaż dość prosty. Oryginalny włącznik z kostką można kupić za 180-300. Ja znalazłem nowy oryginał na jednym z portali sprzedażowych za 205PLN
3 komentarze
Peugeot 3008 I Crossover