Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~flis
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
super auto. posiadam od dwóch lat i zero problemu. mam 1.6 hdi 90km. spalanie małe. koła 16 cali akurat na polskie drogi . w zawieszeniu zero stuków. wsiadam i jade. posiadam climatronic podgrzewane fotele, wszystkie szyby elektryczen, alarm i inne- wszystko działa sprawnie i nigdy mi nie odmówilo pomimo tego że stoji w garażu blaszanym gdzie mam dużą wilgoć gdy go wstawiam w zime lub po jeździe w deszczu.naprawde super auto. przez jakis czas co pewien czas pokazywał mi się komunikat sugerujący awarie spalania i samochód tracił moc do ponownego odpalenia bylo to przy przebiegu 59 tyś co 100 150km, pojechałem na przegląd i poprosiłem o wymiane wszystkich filtrów i sami tez zalecali przy tym przebiegu. zamiast zapłacic 1500 zł zapłaciłem 1100 -dostałem rabat, teraz mam przebieg 62tyś i zero komunikatów. jednym słowem usterki wynikają z niedbalstwa właścicieli. jak się dba to się jeździ a nie płacze bo popsuło.a te usterke która wymieniłem nie stwarzała problemu tylko denerwowała. ale cóż filtry trzeba co jakiś czas wymieniać zwłaszcza paliwa - polskie paliwo zostawia dużo do życzenia, więc co jakis czas wlewam środek czyuszczący wtrsyki diesla.miałem jeszcze dwie usterki - drgała kierownica powyzej 100km/h zużyte klocki hamulcowe. wymiana i znikneło. delikatnie ciekł olej z odmy odpowietrzającej pokrywe zaworów. zero problemu tylko tyle ze było wtym miejscu tłuste i czarne - wymiana w trakcie przeglądu i koszt 60 zł. więc usterka tak naprawde jedna -"wyciek" oleju a raczej sączenie oleju co nie wpływało na jazde tym autem i mogło poczekać do przeglądu. oceniam auto na 5-. i polecam ale z dobrych rąk i z pewną przeszłością jak moje :)))
4,9
~były fan vw
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Zacznę od początku. Auto kupione w salonie. Po pierwszych kilku dniach jazdy mieszane uczucia. Wszystko byłoby o.k., gdyby nie zbyt głośne zawieszenie ( koła aluminiowe 205/55 R16). Pojechałem na stację i ku mojemu zdziwieniu ciśnienie w kołach to 3,2 bar. Po zmniejszeniu ciśnienia do 2.3 po prostu zakochałem się w tym aucie. Wszystko mi tu pasuje. Auto piękne, wnętrze jak dla mnie idealne (oczywiście w tym przedziale cenowym). Ktoś wcześniej już o tym wspominał - w zimie wskazówka temperatury nawet nie drgnęła do góry, a z nawiewów leci już ciepłe powietrze. Kiedyś miałem toyotę w dieslu i w kabinie było zimno przez 15 km. Przed zakupem myślałem o Lancerze, ale jak go zobaczyłem w środku, to trzasnąłem drzwiami i tyle mnie widzieli. Bardzo cicho jak na diesla w środku w czasie jazdy nawet na wysokich obrotach. Przez 90 tys. km wymienione klocki hamulcowe i tarcze trzeba było raz przetoczyć. Zero usterek. Olej wymieniam co 20000 km w serwisie (5W30). Filtry, jeśli przegląd tego nie przewiduje wymieniam sam. Jak ktoś pisze, że ma 50000 km i wszystko się sypie, to znaczy, że kupił auto na zachodzie i pewnie ma przejechane 350000 km, albo.......ech ..... jak dbasz, tak masz.NA KONIEC OPISU NAJLEPSZE - NA TRASIE PO POLSCE ( 650 km), FAKT, ŻE W NOCY (BRAK KORKÓW) ŚREDNIE SPALANIE TO ....UWAGA 3,5 L/100km. Moje pytanie - po co komu hybryda. Jeśli chcecie kupić 308, to zdecydowanie polecam, ale tylko z pewną historią i 1,6 HDI 90 KM (bez dwumasy i filtra cząstek stałych). Najważniejsze przy tym silniku, to nie piłowanie go dopóki się nie nagrzeje do minimum 70 stopni, wymiana oleju na czas (oczywiście dobry olej) i nie gaszenie silnika odrazu po ostrej jeździe, bo można szybko uwalić turbinę. Silniki HDI są uważane przez ekspertów za najlepsze diesle ( wystarczy dodać, że nawet BMW korzysta z tych silników).
4,9
~Konrad Pawlicki
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Ja jestem bardzo zadowolony. Zacznę od silnika. Tak oszczędnego auta jeszcze nie miałem, a jest to mój 14 samochód. Spalanie niewiele ponad 4 litry robi niemałe wrażenie. Autko doskonale przyspiesza, chociaż jak się jedzie w 5 osób, to przy wyprzedzaniu trochę brakuje mocy. Silnik pracuje równo i cicho. Zawieszenie dość dobrze tłumi nasze dziurawe drogi. Przejechałem ponad 52 tys. km i nie ma niepokojących stuków itd. Jeśli chodzi o skrzynię, to u mnie nie ma żadnego haczenia, czy co tam niektórzy piszą. Dodam tylko, że ja kupiłem auto w salonie, a nie od jakiegoś handlarza, który sprowadził z Niemiec przystanek autobusowy i wyklepał go na wzór Peugeota. Z bajerów brakuje tylko ESP i grzanej przedniej szyby. Jakby miał jeszcze te bajerki to byłoby miodzio. Acha.... dodam tylko na koniec, że Peugeot tak jak inne marki robi teraz bardzo cienką powłokę lakierniczą. Jeśli ktoś parkuje na zatłoczonych parkingach pod blokiem, to może spodziewać się lekko obitych boków drzwiami innych samochodów parkujących obok. Reasumując. Za te pieniądze nie widzę w tej chwili lepszego auta, jeśli chodzi o Diesle. Nie wypowiadam się na temat silnika w benzynie, bo nie jeździłem takim, ale o nim jakoś mało dobrych opinii. Diesla 90 KM mogę polecić z czystym sumieniem, ponieważ nie ma w nim dwumasy i filtra cząstek stałych, co jest największą bolączką nowych silników w Dieslu.
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Po przejechaniu 11 tysięcy kilometrów: średnie spalanie z 9999km to 4,9l/100km (bez najmniejszego oszczędzania auta z założeniem, że auto to narzędzie do ciężkiej codziennej pracy) więć zakładam, że 4,9 to taka totalna średnia z jazdy 50%miasto 50%trasa auto na kiepskiej trasie krajowej prędkość 90-100km z włączoną klimą 3,8l/100km auto na autostradzie 130-150 z włączoną klimą 7,3l/100km wyciągam z tegi taki wniosek, że 92km diesel 5biegów jest prawie idealny - brakuje mu 6. biegu dzięki któremu spalanie przy 140 na autostradzie spadłoby do 5l :( ale i tak jest zaje bisty!!! 1000km/bak to skrajne minimum!!! średnio 1200km/bak
4,7
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Z czasem im dłużej jeżdżę tym autem tym mniejsze spalanie udaje mi sie osiągnąć przy pierwszym roku jazdy i 55 tyś km w miescie mam średnie spalanie w okolicach 5l-6l/100km przy czym silnik jest głownie zimny (krótkie przejazdy) a na tarsie przy dosc szybkiej jeździe (50-60km/h średnia(to dużo jak na polskie warunki)) średnie spalanie wynosi ok 4-4,5l/100km niedawno jechalem z bieszczad nad morze przejechalem 862km i spalanie bylo 4,1 czas 13 godz z łącznymi przerwami ok 1,20h więc sami oceńcie
4,9
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Bardzo fajny samochód, trochę bałem się diesla z FAP ale po przejechaniu kilkunastu tyś tym samochodem mogę go śmiało polecić. Spokojna trasa tempomat na 90km/h i spalanie na poziomie 3,2l-4l przy 140km/h nie przekracza 7 litrów. Bardzo dobra elastyczność, samochód już od 1500 obrotów zaczyna się odpychać, jakiekolwiek redukcje są po prostu niepotrzebne. Przy spokojnej jeździe samochodem da się zrobić 1500 km na jednym baku.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I Hatchback 5d