Szukaj

Informacje o Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2013, następca pierwszej generacja Peugeota 308, wbrew dotychczasowej strategii koncernu, nie zmienił swojej nazwy na 309 (wcześniej bowiem model 308 zastąpił 307, ten natomiast – 306 itd.), lecz stał się jej kolejną generację. Auto pod względem stylistycznym nawiązuje do modeli 508 oraz 208 (z którego przejęto także część rozwiązań użytych we wnętrzu samochodu). Peugeot 308 drugiej generacji powstał na nowej platformie podłogowej PSA EMP2, podobnie jak Citroen C4 Picasso. Oferta nadwoziowa jest jednak szczuplejsza niż w przypadku poprzednika. W sprzedaży znajdują się jedynie wersje hatchback, sedan oraz kombi. Francuski kompakt zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~ghetto pimp
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
2017 peugeot 308 1.2 puretech 130 EAT6, wersja active. W ocenie kliknąłem przeciętnie, nie dlatego że coś jest źle, ale dlatego że spodziewałem się trochę lepiej. W końcu moje pierwsze nowe auto, po przesiadce z 15-to letniego. O wyborze tego auta przesądziła obecność prawdziwej automatycznej skrzyni, w miarę szybkiego benzynowego silnika i ceny. Inne cechy samochodu właściwie wogóle się nie liczyły także kupiłem go bez jazdy próbnej (i tak mieli tylko dizle w manualu) bo wyboru tak naprawde nie było (serio, sprawdzcie sami, nie liczę bmw, jaguarów itp). Dwie największe wady: wibracje i zachowanie tylnego zawieszenia (szczegóły poniżej), niestety są na tyle poważne że mając je w moich poprzednich autach jechałbym na pilną wizytę u mechanika. No ale jak to mówią, na bezrybiu i rak ryba, w dobie wszędobylskich dizli i dwusprzęgłowych półautomatów (i mojego ograniczonego budżetu) nie jest najgorzej, kwestia tego co tak naprawdę jest dla kupującego ważne. Aaaa i drobna uwaga: Auto dotrze się po około 1500 km, więc dajcie mu szanse ;), bo na początku jest masakra tak wszystko telepie i szarpie. Generalnie parę błędów konstrukcyjnych każe mi zastanawiać się, jak auto przeszło wewnętrzne testy i generalnie chyba założę własną fabrykę samochodów aby w końcu wprowadzić na rynek auto które nie jest kompletnie bez sensu i nie wiadomo przez kogo projektowane. Jeszcze jedna uwaga dotycząca recenzji w internecie. Obejżałem i przeczytałem wszystkie po Polsku i po Angielsku (a także częściowo po turecku, francusku, hiszpańsku z pomocą tłumacza) i jedno co mogę powiedzieć to wszystkie jak jeden mąż są kompletnie bezużyteczne, o wszystkim i o niczym, tak naprawdę nie poruszają żadnej ważnej kwestii (oprócz miejsca na tylnej kanapie, miejsca w badażniku i ekranu dotykowego co każdy moze sam ocenić po pięciu minutach pobytu w salonie).
4,4
~Tommm76
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Przejechałem tym autem 11 tys. km i myślę, że to wystarczy, żeby się podzielić wrażeniami. Pod wieloma względami jest to najlepsze auto jakie miałem. A jest jedenaste w kolejności :) Szczegóły poniżej.
3,1
~Karol
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Po niecałych 3 latach stwierdzam, że niewarto wydawać tyle pieniędzy na taki samochód. Mój to wersja style, ze szklanym dachem. Wszystko niby fajnie, bo wygodny, dobry silnik, ale niestety poskąpiłem na trzeci rok gwarancji (800 zł) i się zaczęło: - pojawiła się awaria pompy hydraulicznej sprzęgła, zwarcie w instalacji wywalające wciąż błąd awarii poduszki powietrznej, okresowo przestaje działać system start stop. Nie polecam, chyba, że ktoś wykupi gwarancję w ASO.

Usterki Peugeot 308 II

Liczba wpisów: 14
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
4 komentarze
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • układ kierowniczy
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jestem właścicielem świeżo sprowadzonego Peugeot 308 II 1.2 Puretech 130km z roku 2015. Niestety na komputerze pokazuję błąd wspomagania elektrycznego kierownicy. Czy miał ktoś podobny problem i co by mogło być przyczyną tej awarii.
2 komentarze
Peugeot 308 II Hatchback 5d