Szukaj

Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017

Informacje o Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2013, następca pierwszej generacja Peugeota 308, wbrew dotychczasowej strategii koncernu, nie zmienił swojej nazwy na 309 (wcześniej bowiem model 308 zastąpił 307, ten natomiast – 306 itd.), lecz stał się jej kolejną generację. Auto pod względem stylistycznym nawiązuje do modeli 508 oraz 208 (z którego przejęto także część rozwiązań użytych we wnętrzu samochodu). Peugeot 308 drugiej generacji powstał na nowej platformie podłogowej PSA EMP2, podobnie jak Citroen C4 Picasso. Oferta nadwoziowa jest jednak szczuplejsza niż w przypadku poprzednika. W sprzedaży znajdują się jedynie wersje hatchback, sedan oraz kombi. Francuski kompakt zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~tomek
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto właśnie przekroczyło 150 tys.., z silnikiem przez cały ten przebieg nie było nawet najmniejszych problemów. W zasadzie pracuje jak w nowym aucie. Dynamika w zupełnością wystarczająca do normalnej jazdy. Wersja SW głównie użytkowana w trasie i poza miastem - nadaje się idealnie. Bardzo dobre materiały i spasowanie jak na tę klasę auta. Do tej pory nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Skrzynia przy normalniej jezdzie pracuje gładko ale czasami przy ostrzejszej potrafi się pogubić.
Dodane 4 lata temu
4,8
~Laudman
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Na pewno jedno z najładniejszych kombi w swojej klasie. Jednak puretechy nie ustrzegły się wpadki: łuszczący się rozrząd i śliczny komunikat: „napraw silnik”. Trzeba oddać jednak honor serwisom, że naprawiają gratis (pod warunkim, że u nich serwisowałeś). Poza tym dobre odczucia.
Dodane 6 lat temu
4,4
~James_Enfield
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Kawał solidnego samochodu. Po przejściu kilku chorób wieku dziecięcego muszę wyraźnie stwierdzić, że Peugeot 308 T9 zasłużenie otrzymał tytuł samochodu roku. Auto nadaje się zarówno dla głowy rodziny jak i kogoś kto jeszcze do tego etapu nie doszedł, ale potrzebuje wytrzymałego i do tego bardzo ładnego auta. Model 308 T9 powoduje, że inne kompakty wyglądają jak Nokia w epoce smartfonów. I to nie tylko dlatego, że kokpit T9 jest jednym pięknym smartfonem!
Dodane 7 lat temu
Średnie spalanie dla Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
W trasie jest super przy średniej prędkości 120 km/h z obciążeniem 5.5 l/100 km, ta sama trasa tylko w 2 stronę przy średniej prędkości 100 km/h - wynik 4.7 l/100km, dojazdy do pracy - 9 km większość miasta i trochę drogi wylotowej 6.4 l/100km, miasto przy bardzo krótkich odcinkach bardzo zawyża średnie spalanie od 8 do 9,5 l/100km (system start&stop nie załącza się za każdym razem), generalnie jestem bardzo zadowolony ze spalania tego auta
Dodane 6 lat temu
7,0
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
11tys przebiegu, rok uzywania. Silnik bardzo dynamiczny, pracuje bardzo cicho, auto pieknie slucha sie gazu. Biegi: automat w trybie zwyklym jest spokojny i w mieście jest wystarczający, tryb sport rzeczywisci ozywia go znacznie, co pozwala zachowac niemal sportowa dynamike przy 2 osobach z bagazem. Dobry egzemplarz.
Dodane 8 lat temu
7,2
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Koszty utrzymania określam na przeciętne. Wprawdzie wszystkie kilkanaście napraw samochodu w ciągu półtora roku wykonano na gwarancji ale poniosłem koszty dojazdu i czasu na te naprawy. Nie wyobrażam sobie co będzie gdy gwarancja się skończy.
Dodane 8 lat temu

Usterki Peugeot 308 II

Liczba wpisów: 15
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
Dodane 5 lat temu
5 komentarzy
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • układ kierowniczy
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jestem właścicielem świeżo sprowadzonego Peugeot 308 II 1.2 Puretech 130km z roku 2015. Niestety na komputerze pokazuję błąd wspomagania elektrycznego kierownicy. Czy miał ktoś podobny problem i co by mogło być przyczyną tej awarii.
Dodane ponad rok temu
2 komentarze
Peugeot 308 II SW

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów