Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Peugeot 308 II SW 1.6 e-HDI 115KM 85kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 - 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, obecnie oferowana generacja modelu, produkowana od 2013 roku. W przeciwieństwie do swojej wcześniejszej polityki, Peugeot nie zastąpił 308 nowym modelem z inną numeracją (np. 308 był następcą 307, a ten – 306), ale wprowadził jego kolejną generację. Samochód nawiązuje stylistycznie do modeli 508 i 208. Z tego ostatniego zapożyczono też część rozwiązań zastosowanych we wnętrzu pojazdu. 308 II zbudowano na nowej płycie podłogowej PSA EMP2, którą dzieli z Citroenem C4 Picasso.
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Peugeot 308 II SW 1.6 e-HDI 115KM 85kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 18
Koszt ogólny 27,47 PLN
ON27.47 PLN
Wydatki serwisowe 34,33 PLN Pozostałe wydatki 53,06 PLN

Dane techniczne Peugeot 308 II SW 1.6 e-HDI 115KM 85kW 2014-2015

Podstawowe parametry Peugeot 308 II SW 1.6 e-HDI 115KM 85kW
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Peugeot 308 II SW 1.6 e-HDI 115KM 85kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny

Publikacje o Peugeot 308

Newsy o Peugeot 308

Peugeot 308 II SW