Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4598 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość 1412 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1482 mm
Zwis przedni 936 mm
Zwis tylny 962 mm
Prześwit 145 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l

Oceny Peugeot 406 Sedan

Liczba ocen: 704
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~staszek
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Zawsze byłem zwolennikiem aut japońskich ,czasami włoszczyzna nigdy franzuskie.Moja przygoda z Peugeotem to jak często bywa przypadek.Jeździłem Toyotą Camry 96 ,auto wygodne,kanapa,trochę surowe w środku,teraz nawet określił bym że prymitywne i rdzewiejące ale bardzo przeze mnie lubiane.Niestety wypadek wyeliminował je z użycia.Kolejny wybór też oczywiście japończyk-Honda Accord 1,8 99'.....zgroza.Okazało się że to pułapka.Auto palące więcej niż Toycynka z silnikem 2,2,nieprawdopodobnie,ale to nieprawdopodobnie mułowate,vtec to ściema bo auto nie jedzie do 3tys obrotów do tego z zawieszenia wóz drabiniasty nawet na kołach 15'W porównaniu z Camry - zero.kompletne zero.Szybko sprzedane z niewielką stratą.I tu pojawił się z nie ukrywam lekką niechecią Peugeot.Do tego diesel - fuj.Po stylu jazdy TDI VW kompletnie mnie to odrażało.Cena okazyjna ,od znajomego,przebieg symboliczny,mysle kupię na próbę bo auto pewne.Jest do dzisiaj.Auto niezabijalne,komfortowe jak Camry i do tego palące połowę z tego co Toyota.Po drodze jeszcze inne auta ale ten zawsze w rodzinie i tak jest do dzisiaj.Przy takim przebiegu nijak go sprzedać a hula jak nowy.Syn juz nim jeździł -nie zabił,dorósł do swojego nowego,zona,ja i co ciekawe często jest wybierany odruchowo jak trzeba gdzieś podjechać pomimo paru aut do wyboru.
Dodane 4 lata temu
4,5
~maciek
Peugeot 406
Sedan 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Kupiłem to auto zajeżdżone, za pół darmo, 430 tys przebiegu, bite, 5 właścicieli zmieniał w ciągu roku. Automat plus gaz, więc można powiedzieć, że jeżdżąca bomba. W tym przypadku wystarczyło wymienić filtry i płyny eksploatacyjne i trochę pomęczyć się z drobiazgami typu tuleje, poduszki silnika i auto żyje jak nowe. Wersja z automatem nadaje się w zasadzie tylko na autostrady i poza miasto. W mieście to auto męczy się i jest powolne, natomiast na autostradzie jest demonem szybkości. 240 km/h leci bez problemu ale skrzynia automatyczna po 15 minutach pałowania przegrzewa się, a także układ chłodzenia i smarowania może nie wydalać. Auto tak komfortowe, że można zasnąć za kierownicą, mnóstwo elektrycznych bajerów, jak czujnik deszczu (1998 rok!!), tempomat i podgrzewane, elektryczne fotele i masa innych ciekawych rzeczy, które umilają podróż. Przy kupnie nie sugerować się przebiegiem. Tych aut, z tym silnikiem, nie da się zajeździć. Silnik niesamowicie oszczędny jak na 3.0 litra pojemności, gazu pali 12-15 litrów na 100 km, benzyny gdzieś koło 9 -12 litrów. V6 jest ciężkie w dodatku w połączeniu z automatem opony ścierają się w momencie.
Dodane 5 lat temu
4,1
~Bob
Peugeot 406
Sedan 1.8 16V 116KM 85kW
Jestem właścicielem 406 sedan z 2000 roku. 406 to solidne auto, ale jak każde ma swoje bolączki. Na pochwałę zdecydowanie zasługuje komfort jazdy - wnętrze jest przestronne, pozycja za kierownicą wygodna, widoczność do przodu bardzo dobra (nie ma co oczekiwać dobrej widoczności z tyłu w sedanie, chociaż i tak mogło być gorzej), zawieszenie doskonale tłumi nierówności, a przy tym zapewnia przyzwoite prowadzenie i (jak na wielowahacz) jest stosunkowo trwałe. Auto ma też swoje wady - najbardziej irytuje mnie skok lewarka zmiany biegów. Jest absurdalnie długi. To po pierwsze niewygodne, po drugie utrudnia szybką zmianę biegów. Kolejny problem w konstrukcji auta to tylne hamulce - tarczobębny. Nie wiem jaka idea przyświecała konstruktorom, ale nie widzę nawet odrobiny sensu w tym rozwiązaniu. Konstrukcja bębnowego hamulca ręcznego jest bardzo delikatna i podatna na korozję. Naprawa okazuje się absurdalnie droga. Powodem są rdzewiejące tarcze kotwiczne (wykonane z cienkiej blachy). Zdecydowanie odradzam kupno 406 z niesprawnym ręcznym. Skoro już przy korozji jesteśmy, moj egzemplarz jest bardzo dobrze przed nią zabezpieczony. Słyszałem o problemach z progami w 406, na szczęście mnie to nie dotyczy i na całym aucie nie ma ani grama rdzy. Auto zdecydowanie nie ma sportowych aspiracji. Nieszczególnie dobrze radzi też sobie w mieście (duży promień skrętu, długie przełożenia pierwszych biegów). Jego żywiołem jest trasa. Przy szybszej jeździe można poznać jego zalety. Prowadzi się bardzo pewnie, a dzieki krótkiej piątce można wyprzedzać bez redukcji. Długa droga nie męczy, a przy spokojnej jeździe spalanie schodzi do 7,5l. Zdecydowanie polecam ten samochód tym, którzy przejeżdzają duże dystanse.
Dodane 7 lat temu
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Sedan
8,0 – 10,9
l/100 km
6,1 – 7,0
l/100 km
9,9 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Peugeota posiadam 3 lata, kupiłem go z dużego miasta przez co trochę był poobijany. Zastanawiałem się nad kupnem niemieckiej motoryzacji - 406 pierwszy mój "francuz". Miała być 80 B4, passat B3 lub B4 ,coś tego rodzaju. Kupując auto używane trzeba wziąć pod uwagę że zawsze coś jest do zrobienia,tak też było w 406. Tanie części - wiele zamienników,choć coraz mniej części, o "robociźnie" nie wspominam sam naprawiam. Z auta jestem bardzo zadowolony, jest ekonomiczne, pojemne ( Żona,dwoje Dzieci). sprawnie się odpycha . Fajnie wyposażone min. Czujnik zmierzchu,deszczu itp...
Dodane ponad rok temu
7,8
Peugeot 406
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Ciekawe czy ktoś to jeszcze przeczyta ;-)? Peżo jeździłem przez 160 000 km, dostałem je z przebiegiem 245 000 km, a skończyłem z nim (z żalem) przy 405 000 km. Dostałem je w benzynie i LPG założyłem po około roku, i przejechałem na LPG około 140 000 km. Uwagi o moim stylu jazdy: w mieście nie utrudniam ruchu (nie ślimaczę się spod świateł, ale nie jestem pierwszy na kolejnych światłach). W trasie na krajówkach sunę jak reszta, jak ktoś zamula to go wyprzedzam. Na ekspresówkach trzymam 110-130 km/h. Spalanie na benzynie: bak ma 70l i bez problemu przejeżdżałem 950 km na jednym tankowaniu (daje to około 7,3 l/100km). Kiedyś wlałem paliwa naprawdę POD KOREK (czyli odpowietrzałem zbiornik) - nie wiem ile wlałem, bo przelewałem z kanistrów ( ;-) ) i wtedy na tym jednym tankowaniu zrobiłem 1200 km (i na stację pojechałem ze strachu, że w końcu zgaśnie :) ). Na jednym tankowaniu robiłem trasę W-wa - Ustrzyki Górne - W-wa. Spalanie na LPG: do baku wchodziło chyba 38l. Na baku bez problemu robiłem po mieście 450 km (co daje spalanie około 8,4 l/100km). W trasie po zwykłych krajówkach z 4 dorosłymi osobami przejechałem 520 km (co daje spalanie około 7,3 l/100km). W trasie po autostradzie: Wwa-Poznań, stabilnie 150 km/h i spalanie 9,5l/100km. Powrót Poznań-Wwa stabilne 120 km/h i spalanie 7,5l/100km. Bardzo dobrze wspominam ten wehikuł :)
Dodane 5 lat temu
9,3
Peugeot 406
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Autem jeżdżę od czerwca 2014 na początku styl umiarkowany teraz raczej dynamiczny, zmiana biegów przy rozpędzaniu pomiędzy 3-4 tyś obr. czasem 5 tys. obr. zdarza się, że pomijam niektóre przełożenia. Średnie spalanie od początku posiadania auta i po przejechaniu trochę ponad 34000 km wynosi 9L/100km. Przez ten czas jeździł chyba na wszystkich możliwych paliwach zwykłych i premium ze stacji Statoil, Shell, Orlen trochę BP. Przeważnie jeżdżę po terenie Zagłębia Dąbrowskiego. Jak na silnik o mocy 110KM to potrafi trochę spalić.
Dodane 7 lat temu
Peugeot 406 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów