Szukaj

Informacje o Peugeot 508 I Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Klasa średnia
Model klasy Å›redniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej marki zastÄ…piÅ‚ nie tylko Peugeota 407, ale i wiÄ™kszego 607, flagowy model marki. Z kolei historycznie, 508 nawiÄ…zuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta byÅ‚y prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych. PowstaÅ‚a też uterenowiona wersja kombi modelu, którÄ… nazwano 508 RXH.
czytaj więcej
Powagosław
W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne, bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 3850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje napęd stanowi układ dwóch silników - wysokoprężnego i elektrycznego; pierwszy rozwija 163 KM przy 3850 obr/min i 300 Nm przy 1750 obr/min, drugi generuje 37 KM przy 2500 obr/min i 200 Nm przy 1290 obr/min
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Damian
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
Świetne auto. Tanie w zakupie, tanie w utrzymaniu. Przy wzroście 185 mogę się wyciągnąć przed kierownicą, a pasażer z tyłu ma jeszcze komfortowe warunki jazdy. Jedynym minusem jest wyczuwalna praca automatycznej skrzyni biegów i duże opóźnienie przy korzystaniu z łopatek - po naciśnięciu trzeba odczekać 1-2s, aż łaskawie zredukuje bieg. Podobnie jest przy głębszym naciśnięciu gazu podczas spokojnej jazdy - potrzebuje 1-2s, aby zredukować bieg i zacząć dynamiczniej przyspieszać ... ale gdy już się tego wyczeka - nie zawodzi.
4,8
~Gi3r3k
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
Posiadam to auto tylko miesiąc i mam za sobą 2k km, ale przez pół roku przed zakupem zrobiłem solidne rozpoznanie rynku i wiem o nim wystarczająco dużo. Przez ostatnie 2 lata dużo jeździłem VW Passatem B7 140 KM i Skodą Octavią 105 KM z 2011 r., więc porównanie też mam. Powiem szczerze Peugeota 508 Hybrid4 kupiłem jako tzw. złoty środek, jako że dość dużo jeżdzę po mieście, a jednocześnie diesel jest ekonomiczny na trasie. Dla nabijających km lepszym wyborem będzie zwykła wersja 508 w dieslu. Największym plusem tej hybrydy jest spalanie w mieście, które przy umiejętnej jeździe jest niskie, a poza tym świetnie wykonane wnętrze (lepsze od Passata), dobre wyposażenie, solidne wyciszenie wnętrza, ładne brzmienie silnika (a dźwięku diesla raczej nie lubię) oraz tryb 4x4 całkiem przydatny w zimie (testowane w DS5 Hybrid4). Jeździ się wygodnie i przyjemnie, także na autostradzie. Minusem - łagodnie mówiąc specyficzna zautomatyzowana skrzynia biegów (o niej piszę poniżej) oraz brak schowków, np. miejsce na smarfona musiałem stworzyć poprzez uchwyt na kratce po lewej stronie kierownicy. Wspomniany złoty środek jest dopełniany ceną - wersje sedan Hybrid4 są sprowadzane głównie z Holandii i Francji z dość dużymi przebiegami (od 100k do nawet 180k), ale można je kupić w cenie 48-60k zł. A w takiej kwocie ciężko znaleźć coś porównywalnego z równie dobrym wyposażeniem, a polując na hybrydę tym bardziej nie ma konkurencji, jesteśmy skazani albo na słabego mocą Aurisa Hybrid (a także podobnego Priusa), albo na troszkę lepszego, ale porównywalnego z Priusem Lexusa CT200h, albo powypadkowego, bardziej rodzinnego Forda C-Max (jak dla mnie najlepsza alternatywa, jeździłem), wszystkie z równie irytującą skrzynią biegów (CVT).
4,1
~xyz
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
Świetny budżetowy samochód. Niska cena zakupu, w miarę niskie koszty utrzymania. W moim wypadku najbogatsza wersja wyposażenia (skóra, bixenon +led, hybrid4, bezkluczykowy dostęp, 4 strefowa klimatyzacja, roletki, asystent parkowania itp.) umila podróż.
Åšrednie spalanie dla Peugeot 508 I Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW 2012-2014
5,5
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
Auto naprawde potrafi jezdzic za te 4,7 litra ( to wynik z miasta) . Do pracy jezdze miastem choc mam trase do wyboru poniewaz miastem mam płasko i duza czesc jade tylko na hybrydowym napedzie ( te maks 65km/h) . Rekordowo do pracy zajechałem za 3,2 l spalania ale to juz trzeba sie starac ( do pracy mam 17 km). Przy dynamicznej jeździe potrafi spalić nawet i 7 ale trzeba naprawdę się postarać w miescie lub jechać ponad 160-170 non stop. Generalnie idealne autko na miasto jak i trasy - tu i tu oszczędne.
5,3
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
Bardzo niski, auto przy umiejętnej jeździe pali bardzo mało - ja potrafię nim spalić w trybie mieszanym, nawet z przewagą miasta, ok. 5.5l, a zaznaczam jest to oszczędna jazda, ale nie niedzielna :) Wystarczy odpowiednio wciskać gaz, a widząc czerwone światło puścić go delikatnie, aby naładować baterię, idealnie jest wciskać hamulec dopiero na końcu. Ruszać zdecydowanie, ale tak, aby silnik włączył się od 20km/h. Jeśli np. wiemy, że za kilka km będziemy w korku, to warto wyłączyć tryb Eco, aby bateria się naładowała z silnika i hamowania i potem mieć ją na takie wolne poruszanie się. Spalanie przy 65 km/h - 3,5l, przy 90-100 km/h - 5l, przy 140 - 6,3-6,5l, przy 150 - 6,8-7, a przy 160km/h - 7,3-7,5l. Warunki - bateria naładowana, bez pasażerów.
6,2
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
W trasie (Wrocław-Kamieniec Ząbkowicki) minimalne spalanie do jakiego udało mi się zejść to 4,5l/100km, minimalne w mieście 6,5l/100km przy oszczędnej jeździe. Natomiast przy normalnej jeździe w mieście to jakieś 7,5l/100km. Samochód bardzo dobrze się zbiera, także jeśli ktoś będzie chciał nacieszyć się nim w mieście to musi się liczyć ze spalaniem 9,5l/100km.

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13
Drżenie kierownicy i pedałów
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014
  • inne
Witam. Jeśli to możliwe proszę o pomoc w wyjaśnieniu mojego problemu z samochodem. Otóż na jałowym biegu jak i w trakcie jazdy wyczuwam drżenie kierownicy i pedałów co obniża komfort jazdy. Odczuwalne jest też na siedzeniu pasażera. W serwisie mówią że to normalne /przebieg 153000 km/ i nie mogą znaleźć przyczyny. Może już ktoś opisywał podobny problem i znana jest przyczyna i wiadomo jak ją usunąć. Ja rozumiem że samochód ma przejechane sporo km ale nie zakładam aby wszystkie samochody z podobnym przebiegiem albo i większym doprowadzały do drgania kierownicy i pedałów i aby było to "normalne" Jestem drugim właścicielem. Samochód bezwypadkowy/sprawdzony/ z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam Włodzimierz Brujewicz
Problem rozwiÄ…zany
11 komentarzy
Bagażnik elektryczny
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Witam. Mam problem z otwieraniem i zamykaniem bagażnika elektrycznego. Po automatycznym otwarciu bagażnika bagażnik nie chce się zamknąć. Przed wymiana akumulatora bagażnik w ogóle się nie otwierał. Po wymianie aku otwiera się ale nie zamyka. Czy problem może być w tym jak bagażnik został otwarty i zamknięty ręczne?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
FalujÄ…ce obroty
  • Peugeot 508 I Sedan Facelifting 1.6 e-THP 165KM 121kW 2014-2015
  • silnik
  • 88 tys. km
Witam, może ktoś z was pomoże. Przy hamowaniu silnikiem przy około 3 tys obrotów (zarówno na 2, 3 w biegu) słyszę falowanie obrotów. Tak jakbym dodawał delikatnie gazu i odpuszczał na przemian. Dodatkowo mam wrażenie, że wraz z tym objawem pojawiło się delikatne szarpanie podczas ruszania na 1 biegu przy zimnym silniku. Prośba o pomoc. Może ktoś z was spotkał się z czymś takim. Dzięki
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Peugeot 508 I Sedan