Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 408 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 508 BlueHDi 1.5

Peugeot 508 BlueHDi 1.5
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1434 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
79%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.5 pkt | 96 %

Przedział pasażerski 508 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Peugeot pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej była mierna dla kierowcy oraz dostateczna dla tylnego pasażera; ochrona wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.4 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona manekina dziecka 6-cio oraz 10-letniego była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których 508 jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,4pkt

Uderzenie z przodu
15,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.5 pkt | 71 %

508 posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Peugeot pokazała, że system działał niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, testy zostały przeprowadzone z maską w podniesionej pozycji. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi wzdłuż podszybia oraz przednich słupków. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W większości przeprowadzonych prób działania systemu, wykazał się on skutecznością na dostatecznym poziomie.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
7,6 pkt
Głowa
16,7 pkt
Miednica
4,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.3 pkt | 79 %

508 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dostateczną skutecznością działania w różnych próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem, asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych. Oparty na działaniu kamery system asystenta prędkości, identyfikuje i wyświetla lokalne ograniczenia prędkości, pozwalając kierowcy ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Safety Brake
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny