Szukaj

Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010

Informacje o Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~szwedmarcin
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Świetne auto mojej żony.Jezdzi nim od 6ciu lat,wczesniej auto przedsatwiciela handlowego -biała 3-drzwiówka. Mam 190cm a jest mi w niej wygodnie,Bardzo sprawne -zaskakujaco-auto ,często nim jeżdzę bo......lubię i ekonomia znakomita. Sprzęt grający-firmowy-gra bardzo przyzwoicie,awarie sie nie zdarzają...Silnik BEZAWARYJNY,olej zmieniany co 10tys km 5w40 i....nic sie nie dzieje.Czytam tylko w NIEPIECKICH Auto świat i Motor jakobym jeździł tykajaca bombą ale ona nie chce wybuchnąc brednie ale wiadomo,kazdy test musi wygrac wolfgen albo skodzina.....Po prostu bardzo fajne w użytkowaniu auto...
Dodane 6 lat temu
4,4
~gr
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Ładny, nieduży samochód z oszczędnym, dość dynamicznym silnikiem dCi. W rodzinie od 60 tys km wozi bezawaryjnie nasze tyłki. Ludzie straszą, że panewki, że wtryski. U mnie jak na razie cisza. Dbam o oleje (max co 15000 km) ,filtry i mam nadzieje, że pojeździ długo bez awarii. Zdecydowałem się silnik 1.5 dci, ponieważ miałem z nim doczynienia w służbowym Kangoo z 2009r które bezawaryjnie przejechało 330 tys km.
Dodane 11 lat temu
4,6
~Lego
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Autko sprowadziłem z Francji młode i w dobrej cenie. Od kiedy go mam zmieniłem zdanie na temat francuskich samochodów, wcześniej było tylko Audi, Opel, BMW i Ford z tych czterech pochwała dla BMW reszta to ciągłe wizyty u mechanika. Clio jest niezawodne jak ktoś pisze inaczej to albo sam psuje auto albo robi antyreklame.
Dodane 14 lat temu
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
do spalania w tym samochodziku nie można się przyczepić, robię ok. 4500 km miesięcznie i średnie spalanie miesięczne wychodzi na poziomie 4,6 L/100km. Po kupnie miałem małe problemy z samochodem (wymieniłem wtryskiwacze, turbinę - jak później okazało się niepotrzebnie, ponieważ za kopcenie odpowiadało niesprawne odpowietrzanie silnika), ale nie było tak aby samochód odmówił posłuszeństwa, oczywiście zaraz po kupnie zmieniłem rozrząd, filtr paliwa i olej z filtrem oraz katalizator (ponieważ kupiłem bardzo okazyjnie z malutkim przebiegiem 11tyś. km)- od marca przejechałem 27 tyś. km i mimo wszystko jestem zadowolony z żaby, przede wszystkim niskie spalanie i przy tankowaniu jej pod korek na baku robię ok. 1300 km, a więc na stacji jestem rzadkim bywalcem.
Dodane 15 lat temu
5,4
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Spala w mieście 6- 6,5 litra. W Trasie bardzo dużo zależy od prędkości. Do 100 km/h 4,5-5 litrów. Autostrada 6-7 litrów. Rekord 3,2 L/100km. Ceny części eksploatacyjnych nie wysokie, może z wyjątkiem filtra paliwa- 180 zł.
Dodane 11 lat temu
4,6
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Mam to autko od 8 msc i przejechałem 8tyś km. Jadąc na trasie 90-100 km/h można uzyskać wynik nawet 3,8l. Norma dla mnie to odcinek 200km co 20km miasteczko i spalanie średnie to 4,0 l. Miasto na klimatyzacji max 5,3 przy dość agresywnej jeździe. Wynik spalania jest uzależniony od paliwa ja tankuje tylko na Shell lub BP i tylko sprawdzone stacje.
Dodane 15 lat temu

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 29
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Dodane 13 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Dodane 14 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 3d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów