Szukaj

Informacje o Renault Clio IV

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Oceny Renault Clio IV

Liczba ocen: 181
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Gogan1
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Poszukiwałem zupełnie innego auta i zrezygnowany długimi poszukiwaniami i stanem używek przystałem na decyzję żony, której clio grandtour się spodobał. Zalety: silnik i małe spalanie, brak kłopotów z dpf (wypalanie piątym wtryskiwaczem), dobre prowadzenie, stosunkowo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, spory bagażnik (445 l.) estetyka wnętrza, bardzo tanie części i dostęp do mnóstwa zamienników. Jest niski i opływowy, więc odporny na wiatr. Ogromna różnica po przesiadce z vana. Wady: ciasno na tylnych fotelach, niski prześwit, słabe wyciszenie. Ostrzegano mnie przed awaryjnością, ale przez 2,5 roku nic się nie zdarzyło. Wymieniłem tylko zgodnie z instrukcją rozrząd po 6 latach eksploatacji (części ok. 500 zł, robocizna 1000 zł). Oczywiście jest to samochód budżetowy i to widać. Za to można go kupić w sporo niższej cenie niż koreańczyki, japońskie czy niemieckie w tej klasie. Fotele dość wygodne, ale podatne na zabrudzenia. Koło zapasowe pod podłogą bagażnika.
Dodane 19 dni temu
4,6
~Daniel
Renault Clio IV
Hatchback 5d dCi 90KM 66kW
Bardzo dobre auto. Mam już 5 lat i nic się nie zepsuło. Kupiłem używane, 5 lat z przebiegiem 62 000 km. Regularny serwis olejowy co roku i tylko jeździć. Silnik jest wystarczający na to auto. Jak się załaduje to na trasie jest trochę za słaby ale to tylko 90km więc nie ma się do czego przyczepić. Po czasie pojawiają się trzeszczące plastiki ale nic bardzo irytującego. Mimo że obecny przebieg to ok 118000 km to kierownica jest mocno zużyta. Jestem bardzo zadowolony z Clio 4 z silnikiem 1.5 dCi 90 km
Dodane 7 miesięcy temu
4,4
~Jędruś
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Auto mam już kilka miesięcy więc tak... Autko typowo miejskie wszędzie wjedzie skręt super, miejsca jak na ten gabaryt auta to ok mam 185 cm i się mieszczę i nie narzekam. 0.9 litra hmmm nawet spoko pierwsze parę kilometrów to szok jak ten silniczek się zbiera. Wiadomo nie jest to jakiś demon ale fajne to jeździ. Ile pali 6-7,5 l gazu więc całkiem spoko można mówić jak na taką pojemność to dużo ale co ma palić 2 litry... No raczej się nie da. Bagażnik jak w kombi tych rozmiarów daje radę. Wiadomo nie jest to pasat czy superb ale to małe auto miejskie i takie ma być . Części tanie awarie to bzdurki, trochę można narzekać na brak 6 biegu , no i że na trasie jest głośno. Ale jak jeździsz po mieście i trasa tylko czasem to czemu nie. Pali malutko na zakrętach się fajnie klei drogi , nawi działa, klima chłodzi ogrzewanie ciepełko daje. Co więcej od mieszczucha chcieć.
Dodane 10 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Renault Clio IV
4,9 – 12,0
l/100 km
4,1 – 5,7
l/100 km
6,2 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Autkiem przejechałem około 1550 km. Średnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer wyniosło 6,3 l/100km. Jazda 70 % miasto(Warszawa) 30 % jazda podmiejska. Jeździłem z dezaktywowanym start-stop. Auto miało 108 tyś km przebiegu i podczas wyłączania i ponownego uruchamiania silnik mocno się telepał, było to niezbyt przyjemne :-) Jadąc z prędkością około 70 km/h spalanie wynosiło około 3.5-4 l/100km. Jadąc z prędkością około 90 km/h spalanie wynosiło około 4.5-5l /100km . Jadąc z prędkością około 120 km/h spalanie wynosiło około 6.5-7 l/100km . Jazda z wyższymi prędkościami nie jest żywiołem tego autka. Ogólnie do użytku miejsko/podmiejskiego jest to na prawdę fajny wybór.
Dodane ponad rok temu
5,6
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY TCe 99g 90KM 66kW
Generalnie autko jest bardzo oszczędne, moim jeżdżę już od 2 lat, średnie spalanie trasa/miasto przy lekkiej nodze to 5,9L, najlepsze spalanie jak do tej pory to powrót z wakacji z nad morza na południe Polski,autostrada A1 na tempomacie 130 km/h i spaliło 4,26 L/100km. Generalnie polecam jazdę na tempomacie, dobrze dobiera prędkość i dawkę paliwa co przekłada się na bardzo ekonomiczne spalanie. Jak do tej pory od prawie 2,5 roku używania auta nie miałem, żadnej awarii silnika czy układu jezdnego, jedynie na mrozie pękła tylka klamka drzwi, trzeba było wymienić na nową.
Dodane 2 lata temu
9,0
Renault Clio IV
RS TCe 120 EDC 120KM 88kW
W trasie, z mniejszą ilością miejskiej da się uzyskać średnio 7.6, ale przy jeździe znacznie w mieście to raczej trzeba liczyć koło 8-8.5 litra. Na dlugiej trasie przy w miarę stałej prędkości przy 90-100 km/h spalanie wskazuje nawet koło 6,4-6,6 - ale w polsce się tak nie da. Na autostradzie jazda 120-130km/h jest najoszczędniejsza. Spalanie około 7,5l, ale już powyżej 130 rośnie znacznie. Przy 140 to jest koło 8,5-9 litrów przy stałej prędkości. Przyspieszanie, zwalnianie winduje już do 11-12 litrów. Większe ewentualnie prędkości rzędu 150-160 km to wynik nawet 14-16 litrów.
Dodane 4 lata temu

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
4,5
Renault Clio IV
Grandtour 1.2 16V 73KM 54kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 24 tys. km
Zdecydowałem się na zamontowanie instalacji BRC Sequent 32 w moim Clio Grandtour. Auto z niedużym silnikiem bo 1.2 16V ale za to w połączeniu z lpg jest bardzo ekonomiczny. Spalanie 8l gazu w trasie 7l bardzo duże oszczędności z jazdy.
Dodane 8 lat temu
4,3
Renault Clio IV
Societe 1.2 16V 74KM 54kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
trochę szarpało na zimnym ale skorygowałem po temperaturze reduktora na -5 % i jest lepiej, Na ciepłym jeździ jak na benzynie. Osiągi praktycznie takie same ale trzeba dobrze wystroić mapy. Początkowe miałem zbyt wysoki mnożnik i szarpał oraz był słabszy, teraz jest ok.
Dodane 8 lat temu
4,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 25 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Instalacja dobra, spadek mocy minimalny, jednak spalanie. Miała palić 8 litrów a paliła 8,5 niby nie dużo ale jednak. Fakt że kalibrowana komputerem podczas postoju, nie wiem czy tak powinno być czy nie. Ogólnie bardzo dobrze. W Clio butla zajmuje 1/3 bagażnika ale jakoś przez pół roku nie było sytuacji w której zabrakło mi miejsca. Oszczędność duża opłaca się montować LPG!
Dodane 8 lat temu
Renault Clio IV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów