Szukaj

Informacje o Renault Clio IV

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Oceny Renault Clio IV

Liczba ocen: 168
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Piotr
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Niepozorny, praktyczny i bardzo sensowny samochód. Silnik na papierze brzmi kosiarkowo, lecz w rzeczywistości oferuje naprawdę nienajgorszą dynamikę. Zwłaszcza czuć to w mieście, przy częstym ruszaniu spod świateł. Ergonomia auta to także duże zaskoczenie. W środku - zwlaszcza z przodu nie brakuje miejsca. A bagażnik jak na auto klasy B jest naprawdę ogromny. Przy złożonych fotelach mamy płaską podłogę i przestrzeni pozwalające przewieźć szafkę kuchenką, stół, czy telewizor 65 cali! Wyposażenie może nie jest jakieś wybitnie bogate, ale auto ma wszystko co w zasadzie potrzeba. Moim egzemplarzem przejechalem okolo 30 kilka tysięcy kilometrów, w tym na wakacje do Czarnogóry (1700km w 1 stronę). We wszystkich przypadkach, spisywał się bezproblemu i nigdy mnie nie zawiódł.
4,7
~Maciek z Gliwic pozdrawia
Renault Clio IV
Grandtour 1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW
Hmmm… piszę opinię o tym aucie, bo być może komuś się przyda. Sam często korzystam z opinii innych. Kupiłem Clio 1.5 DCI (90KM) Z przebiegiem 32 000 km. Przejechałem nim około 100 000 km na chwilę obecną. Jestem z tego samochodu BARDZO zadowolony. W ciągu pięciu lat użytkowania nie przydarzyła mi się żadna usterka, która by unieruchomiła samochód. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych i żarówek nie zrobiłem przy tym samochodzie kompletnie nic. Bardzo ważne jest to, by tankować paliwo Najwyższej jakości. Ja dodatkowo co kilka tysięcy km leję do Baku płyn czyszczący wtryski – żadnych problemów! Olej wymieniam co 10 – 15 000 km. Samochód nie posiada filtra cząstek stałych i dwumasowego sprzęgła. W mieście spisuje się fantastycznie… a w trasie raczej ze soba nie rozmawiamy z uwagi na hałas w kabinie. I teraz największa zaleta mojej czerwonej błyskawicy SPALANIE!! Przy bardzo dynamicznym powrocie z nad morza na Śląsk 170km/h 6.3L/100. Bez komentarza Według mnie, jeżeli ktoś zwraca uwagę na koszty serwisowania albo tankowania, to jest to Świetny wybór zwłaszcza dla kogoś kto się jeszcze uczy.
4,4
~Krzysztof
Renault Clio IV
Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW
Biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, wyglądu, wyposażenia, praktyczności, silnika, kosztów eksploatacji bardzo trudno o znalezienie na rynku czegoś sensownego (Fabia w dieslu ma 3 cylindry jedynie). W tym segmencie zawsze są jakieś kompromisy i znajdą się rzeczy, które są na minus. Ale trzeba być tego świadomym. Istotne, że te minusy nie przysłaniają plusów jakie te auto posiada. Na plus: świetna stylistyka, rewelacyjny silnik (bardzo ale to bardzo ekonomiczny, dobra elastyczność, bezobsługowy DPF realizowany przez 5 wtryskiwacz), dobre wyposażenie nawet w dość podstawowych wersjach (np. tempomat - w Fabii to niekiedy rarytas, niskie koszty eksploatacji (nawet w przypadku typowych bolączek diesli turbosprężarka ma stałą geometrię, zwykłe sprzęgło, wspomniany DPF), praktyczność wersji kombi przy niedużych wymiarach lekko ponad 4,2 metra), przyjemny układ kierowniczy (komfortowy ale nie "gumowy". Na minus: wyciszenie (powyżej 120 km/h robi się słyszalnie głośno, nie ma tragedii da się normalnie rozmawiać, ale słyszalny jest szum powietrza (uszczelki w drzwiach są słabe); radio (fabryczny zestaw jest byle jaki): mało praktycznych schowków (tylko jeden cupholder, schowek pasażera mało pojemny); delikatny lakier (szybko się rysuje): światła "dzienne" są zbyt słabe, sytuację trochę ratują bardzo dobrej jakości żarówki (np. Osram cool blue intense).
Średnie spalanie dla Renault Clio IV
4,9 – 12,0
l/100 km
4,1 – 6,6
l/100 km
6,2 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY TCe 99g 90KM 66kW
Generalnie autko jest bardzo oszczędne, moim jeżdżę już od 2 lat, średnie spalanie trasa/miasto przy lekkiej nodze to 5,9L, najlepsze spalanie jak do tej pory to powrót z wakacji z nad morza na południe Polski,autostrada A1 na tempomacie 130 km/h i spaliło 4,26 L/100km. Generalnie polecam jazdę na tempomacie, dobrze dobiera prędkość i dawkę paliwa co przekłada się na bardzo ekonomiczne spalanie. Jak do tej pory od prawie 2,5 roku używania auta nie miałem, żadnej awarii silnika czy układu jezdnego, jedynie na mrozie pękła tylka klamka drzwi, trzeba było wymienić na nową.
9,0
Renault Clio IV
RS TCe 120 EDC 120KM 88kW
W trasie, z mniejszą ilością miejskiej da się uzyskać średnio 7.6, ale przy jeździe znacznie w mieście to raczej trzeba liczyć koło 8-8.5 litra. Na dlugiej trasie przy w miarę stałej prędkości przy 90-100 km/h spalanie wskazuje nawet koło 6,4-6,6 - ale w polsce się tak nie da. Na autostradzie jazda 120-130km/h jest najoszczędniejsza. Spalanie około 7,5l, ale już powyżej 130 rośnie znacznie. Przy 140 to jest koło 8,5-9 litrów przy stałej prędkości. Przyspieszanie, zwalnianie winduje już do 11-12 litrów. Większe ewentualnie prędkości rzędu 150-160 km to wynik nawet 14-16 litrów.
6,9
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Reno clio 4 1.2 16v mam po modyfikacji mam cx2 czipa sfiece były zwykłe założyłem irydowe nkg i filter powiesza mam kajen i założyłem opony 195/50 /15 niszy prowil mam wydech śrotkowy i kocowy monet podnius się 135 i koni pszybyło 75km na 113koni
Renault Clio IV