Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d TCe 90KM 66kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 898 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

1,8
~Marcin
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Silnik 3-cylindy porazka trzesie sie na wolnych obrotach dosc dynamiczny.Niebieski dym przy odpalaniu na zimnym oleju nie bierze. Przy przyspieszaniu warkot 3,cylindry minus.Termostat wymieniony na gwarancji przy przebiegu 48000 Klima padla po 4 latach kompresor do wymiany cena kompresora to jakaz porazka , pozatym waz od klimy peka pewnie od drgan silnika 3.cylindrowego dla mnie to blad konstrukcyjny . Skrzynia biegow na 1 i 2 biegu halasuje prawie jak w maluchu pewnie lozyska .Aklualnie 70 tys przebieg auto kupione nowe w polskim salonie w Czestochowie.P.s zapomnialem ze spod deski wewnatrz jakies dziwne dzwieki jagby cos niedokrecone jeszcze zawieszenie wymieniane ----nie no juz mi sie nie chce pisac szkoda czasu !!
4,7
~Mariola
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Clio jeżdżę bardzo krótko, więc opinia na razie dotyczy raczej pierwszych wrażeń. Jeśli chodzi o design, to zwraca uwagę, ja w tym aucie zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Wewnątrz stylistyka nowoczesna, chociaż jest dość prosta bez udziwnień, ale akurat to mi się podoba. Po 2 miesiącach użytkowania tego auta jestem naprawdę zadowolona. Nic mnie nie rozczarowało - wszystko jest tak jak oczekiwałam i spodziewałam się. Myślę, że jednym z głównych atutów tego auta jest również jego cena - Renault Clio oferuje bardzo dużo już w podstawowej wersji, co sprawia, że jest tańsze od konkurencji. Ja posiadam wersję Techno Feel, w której jako standard są 16 calowe aluminiowe felgi, 7 calowy, kolorowy system media, tempomat, ogranicznik prędkości, automatyczne szyby z przodu, system wspomagania ruszania pod górę, centralny zamek z kartą Renault, klimatyzacja i wiele innych.
3,8
~Grzegorz
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Auto,w którym po 15 tyś do wymiany wahacz (ok.pewnie uderzyłem z dziurę itd itp.....), po 60000 tyś wymiana TERMOSTATU W SILNIKU (raczej niczym nie uderzyłem:) niesprawna klimatyzacja po 2 latach i jednym miesiącu użytkowania,czyli już nie w ramach gwarancji) :))))obecnie próba naprawienia klimatyzacji od ponad miesiąca (brak przewodu,który na potęgę pęka w Clio stąd wielu klientów oczekiwało nawet po 2 miesiące na naprawę ramach gwarancji.... Kolor ładny,ale plastiki w środku ....
Åšrednie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d TCe 90KM 66kW 2013-2016
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Spalanie podzielone na 2 kategorie. Odcinki do 5 km w jedną stronę (dziennie) 9l/100km. Od 3 miesięcy trasy tylko i wyłącznie w okolicach 20-30 km - 6.1 l/100km. Jazda raczej spokojna. Najbardziej nieprzemyślany system wspomagania zmiany biegów. Nie da się jechać ekonomicznie kiedy jadąc pod górkę 50km/h system krzyczy, żeby zmienić bieg na wyższy, a po zmianie samochód ma kosmiczne spalanie chwilowe i prawie staje w miejscu. Renault chyba zapomniał o pomiarach obciążenia silnika, system sprawia wrażenie jakby dobierał biegi tylko po prędkości jazdy.
5,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Samochód przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym zapewnia naprawdę godziwe wyniki spalania. Skrzynia zestrojona typowo miejsko - to też przy ~62km/h komputer prosi o wrzucenie 5'tego biegu. Niestety przy jeździe powyżej 120km/h brakuje 6'tki co odczuwalne jest poprzez głośną pracę silnika ( ponad 3.5 tyś obrotów ) oraz wir w baku ( spalanie 7.08 jest wynikiem jazdy miejskiej + trasy prędkością 140km/h i więcej ) Dziennik tankowania rzetelnie prowadzony od zakupu samochodu z użyciem aplikacji Fuelio. Możliwość pobrania do wglądu - http://chomikuj.pl/maxydem/Fuelio+-+dziennik+tankowania
5,9
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
spalanie z katalogu dla normalnej jazdy ... lekko się rozmija .Latem przy jeździe z lekką uwagą i momentami normalnej żwawej jazdy 6,8 w mieście , na zimówkach z większym oporem 7. no cóż przewidywalnie
Renault Clio IV Hatchback 5d