Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 361 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Całokształt - Układ jezdny - Karoseria
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW 2003-2012
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
Jadac 80-90 kmh, płynnie bez problemu wchodzi nieco poniżej 6 litrów na 100 km. Jeżdze bez wariactwa ale te 100-110 kmh i od czasu do czasu wyprzedzę to wychodzi ok. 6.5 l/100 km. Dorzucając klimę i trochę bagażu z lekko agresywniejszą jazdą wychodzi 7 litrow. W trybie mieszanym 2/ trasa i 1/3 .iasto zawsze wskazuje mi 7.4 l/100 km. Duże auto i spalanie oceniam bardzo dobrze. Masa nie jest specjalnie duza bo waży tyle co auto kombi klasy sredniej.
6,9
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
Jak na tę masę i moc jestem bardzo zadowolony. W trasie przy predkosci 100-110 kmh, trochę wyprzedzania ale bez wsriactwa, dość plynna jazda w 4 osoby, spalanie srednie po 300 km 6.1 l. Zaladowany pod sufit i 4 osoby wychodzi 6.4 l.
8,8
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
Nie ma co sie oszukiwać, że to auto spali 5 litrów. Masa robi swoje. Na trasie do Niemiec i z powrotem (2800 km) średnia wyszła 9.3 l/ 100 km Przez Niemcy 170 km/h. W Polsce na A2 160km/h Może i dało by sie zejść na 6 litrów na trasie, ale nie po to kupiłem samochód ze 170 konnym silnikiem, żeby po autostradzie lub ekspresówce jeździć 90 km/h

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 22
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Van