Szukaj

Informacje o Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Seba
Renault Laguna II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Laguna II , rok 2001 , 120 km , przebieg 330000, przed kupnem nasłuchałem się tyle o tym aucie jeszcze z przebiegiem 300000 tyś wynikało z tego, że auto może pojeździ tydzień :)Moim zdaniem co się miało popsuć w autach z przebiegiem ponad 200 tyś to już się popsuło.Nie wątpię w to ,że wielu właścicieli Laguny II włożyło w swoje auta mnóstwo pieniędzy , poprzedni właściciel mojej Laguny wymieniał w niej turbinę i skrzynie biegów . Ja jeżdżę nią już ponad rok i jestem bardzo zadowolony naprawy jakie robiłem typowo eksploatacyjne i ich koszt to śmieszne ceny końcówka drążka 50 zł , sworzeń wahacza 50 zł :) Auta z rocznika 2001 można już kupić w bardzo atrakcyjnych cenach i ma się duże wygodne auto z bogatym wyposażeniem. Także śmiało polecam to auto proszę się nie bać kupna co się miało popsuć w tych autach to już się popsuło.
4,3
~Wodniczek
Renault Laguna II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Nie mieliśmy wielu aut ale mamy okazję jeździć różnymi autami nie swoimi :) I powiem tak jak na auto z 2002 roku to wygoda jazdy czy jako kierowca czy jako pasażer jest super śmiem twierdzić ze auta z rocznków 2010-13 ( skoda ford różne modele Passat b5, b6) nie dorastają jej do opon. Po 1000 km wychodzi to :) 100 km jazdy oki każde jest dobre ale po 1000 dzieci modliły się żeby już dojechać i wysiąść następnym razem albo naszą lalą albo nie jadą z nami ...i naprawdę po 12 godzinach w aucie nie byłam az tak zmęczona bardzo lubie nią jeździć w dalekie trasy
2,9
~AntyFanLagun
Renault Laguna II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Posiadam już 18 miesięcy, 14. letnią Lagunę II z 2001 roku z jakże ekonomicznym silnikiem 1.9dCi. Wcześniej jeździł nią mój Ojciec. Miał z nią niezłe przygody, ale nie tak liczne jak ja... Samochód na dzień dzisiejszy jest wart może 6000 złociszy, a w ostatni rok wpakowaliśmy dwa razy taką kwotę. I nie mówię tu o kosztach np. filtrów i oleju... A co takiego u mnie się psuło? Zaczynając od zawieszenia, co chwilę jest coś do wymiany: sworznie, amortyzatory, łączniki jak wyjeżdżam z warsztatu po 3 tysiącach kilometrów już coś piszczy, stuka, trzeszczy. Sprzęgło - właśnie zostało wymienione jakieś 10 tysięcy temu... jak na przebieg 270 tysięcy to długo wytrzymało, nie ma co narzekać. Co się jeszcze popsuło? Czujnik odpowiedzialny za turbinę(nie wiem jak dokładnie się nazywa), ale wyprzedzanie mogło się zakończyć katastrofą... dosłownie. Później: intercooler razem z czujnikiem przepustnicy, następnie regeneracja turbinki(2giej już), uszczelka pod głowicą i masa różnych pierdół, o których już nawet nie pamiętam. Tyle kasy, a i tak połowa rzeczy w niej nie działa tj. ekran nawigacji(po prostu się nie włącza i tyle, można go jakoś odpalić, ale ręcznie, a później sam się nie wyłączy), nie widać praktycznie co się dzieje z climatronikiem, ponieważ wyświetlacz żyje własnym życiem i pokazuje co chce, sprzęgło nie wiedzieć czemu nie odskakuje, trzeba je regulować nogą(podobno wysprzęglik się zsunął i trzeba rozbierać całą skrzynie), a propos skrzyni trochę głośno pracuje, elektroniczny wskaźnik poziomu oleju czasami pokazuje, że go nie ma, ale wystarczy wyjąć i włożyć bagnet i jest dobrze... I na ten moment tyle o mojej Władczyni Lawet. Pewnie jest mnóstwo rzeczy, o których zapomniałem, jak przypomnę sobie, to w formie lamentu je dokładnie opiszę. Chętnie bym ją sprzedał, ale jak z tyloma usterkami... Mimo iż mam faktury do niej na grube dziesiątki tysięcy złotych od 2007 roku, to wszystkie usterki, które są przyprawiają o zawrót głowy - mi w codziennym użytkowaniu to nie przeszkadza, ale nowemu właścicielowi będzie przeszkadzało, więc po prostu się nie opłaca, jak również nie opłaca się sprzedać na złom - bo to nawet błotniki ma z plastiku. Jak ktoś myśli, że zaoszczędzi na oleju napędowym - owszem, ale Laguna się upomni o nie przy kolejnych naprawach! Nie polecam
Średnie spalanie dla Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Liczba komentarzy: 1
Renault Laguna II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Witam. Mam tą Lagunę od nowości wersja poliftowa. Silnik posiada CHIP zrobiony przy przebiegu 60tyś km na 148KM i 325Nm, oryginalne wartości tej jednostki mierzonej na hamowni to 125KM i 290Nm, Katalogowo 120KM i 270Nm. Spalanie jakie udało mi się osiągnąć najniższe bez klimy i jazda zgodna z przepisami na trasie wynoszącej 125km to 3.8l/100 pogoda bezwietrzna teren płaski tyle pokazał komputer. Trasa Wrocław- Ustka i z powrotem to 4.8l/100 przejechane byloby na jednym zbiorniku ale rezerwa zapaliła się jak wracałem w Polkowicach także nie chciałem jechać z Duszą na ramieniu i do tankowałem, rezerwa posiada 10l, maksymalne spalanie jakie uzyskałem to 8.5l/100 na odcinku 100km z prędkością 200km/h - 230km/h wiadomo były małe do hamowania bo ktoś zajedzie drogę z tym że 230km/h to już prędkość maksymalna na prostej. jeżeli chodzi o usterki to oryginalne częsci wytrzymały do 150tyś km chodzi o turbina, sprzeglo z dwumasem, po wymianie tych że części na nowe ale nie kupione w ASO wytrzymały tylko 50 tyś km i znowu turbo do wymiany i sprzęgło z tym że jazda jest sportowa także wybaczam tą bolączkę. Jeżeli miałbym Komuś polecić Lagunę to jak najbardziej w 100% ale kupioną nową w salonie, dlatego że jest dużo lagun na rynku wtórnym z niejasną historią i stąd się bierze awaryjność Laguny. Pozdrawiam
5,4
Renault Laguna II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
No to co? - najgorsza strona Laguny... Jeśli chodzi o spalanie jestem zaskoczony i to bardzo miło - poziom 6,6 L w dużym mieście jest moim zdaniem wynikiem ekstremalnie dobrym. Hola, hola już się rozpływam, no nie... To co zaoszczędzę na paliwku, oddam w warsztacie... Przez moje półtora roku użytkowania i 6 lat przez mojego Ojca uzbierało się faktur na grube dziesiątki tysięcy złotych!(nie licząc koszt przynajmniej z 8 razy wzywania lawety przez te prawie 8 lat) Jeśli chodzi o koszty utrzymania laguna jest porażką.
6,6
Renault Laguna II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Jestem nieco zaskoczony niektórymi raportami podającymi spalanie w mieście na poziomie 6,5 - 7,0 l/100km. Rozmawiałem z wieloma użytkownikami Laguny II z jednostką 1.9 120KM i wiem, że w zatłoczonym mieście zejście poniżej 8 litrów jest niemal niemożliwe, a jeśli ktoś naprawdę dużo stoi w korkach to potrafi nawet dobić do 10 litrów (z włączoną klimą lub ogrzewaniem). Ja w niedużej miejscowości osiągam około 7.5 litra, co wydaje mi się miarodajnym wynikiem. Natomiast w trasie sytuacja zmienia się diametralnie i tu zgadzam się z większością. Jadąc z prędkością około 100 - 120 km/h w zasadzie bez względu na styl jazdy nie sposób przekroczyć granicy 6 litrów, za to można zejść zdecydowanie niżej: 5.3 - 5.6 jest taką średnią, natomiast mistrzowie oszczędnej jazdy mogą osiągnąć około 5l/100 km. Podsumowując można śmiało stwierdzić, że Laguna 1.9 120KM z 6-biegową skrzynią biegów to auto stworzone do długich tras - i z racji komfortu i z racji spalania. W mieście natomiast może spalić nawet tyle co przeciętny benzyniak.

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 116
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Wymiana rozrządu w 1.9dCi 120KM 2001r.
  • Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
  • silnik
Zbliża się czas wymiany rozrządu. Znalazlem w serwisie aukcyjnym komplet nowego rozrządu (pasek, napinacz, pompa) kilka ofert. Ceny są rozpiete pomiedzy 260 - 420zł. Doradźcie co kupić. Podaje przykładowy zestaw za okolo 280zł - co o nim sądzicie. Poradźcie ewenetualnie innych producentów. A oto przykład: PASEK ROZRZĄDU DAYCO 94939 SZEROKOŚĆ: 26 ILOŚĆ ZĘBÓW: 132 ROLKA NAPINAJĄCA GATES 55580 ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 50 SZEROKOŚĆ: 38 POMPA WODY MAXGEAR MGC5506 Wg sprzedawcy zestaw pasuje do: RENAULT LAGUNA II Grandtour 1.9 dCi ( 03.01 -> ) 88KW F9Q750 - F9Q756
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Laguna II Hatchback