Szukaj

Informacje o Renault Laguna II Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 205 KM (151 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~klops
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Daję maksymalną ocenę, bo auto jest rewelacyjne w codziennym kontakcie. Wygodne, całkiem nieźle wykonane (prócz deski rozdzielczej) i sprawiające olbrzymią frajdę z jazdy. Często zmieniam auta ale Lodzia zostanie ze mną na dłużej. Oceniam ją lepiej niż Lexa IS300 i o dwie klasy lepiej niż Audi A4 B5 2.8 Quattro. Apeluję aby nie kupować tego auta w Polsce, warto wybrać się do starej EU i tam szukać zadbanego egzemplarza. Nie kupować aut najtańszych oraz powypadkowych, bo przy takiej ilości elektroniki w aucie to będzie finansowe samobójstwo tylko, że rozłożone w czasie.
4,6
~klops
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Daję maksymalną ocenę, bo auto jest rewelacyjne w codziennym kontakcie. Wygodne, całkiem nieźle wykonane (prócz deski rozdzielczej) i sprawiające olbrzymią frajdę z jazdy. Często zmieniam auta ale Lodzia zostanie ze mną na dłużej. Oceniam ją lepiej niż Lexa IS300 i o dwie klasy lepiej niż Audi A4 B5 2.8 Quattro. Apeluję aby nie kupować tego auta w Polsce, warto wybrać się do starej EU i tam szukać zadbanego egzemplarza. Nie kupować aut najtańszych oraz powypadkowych, bo przy takiej ilości elektroniki w aucie to będzie finansowe samobójstwo tylko, że rozłożone w czasie.
4,6
~Zegarmistrz
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Jestem bardzo zadowolony. Na wakacje wygodnie można pojechać lub objechać 95% klientów (tych ewidentnie szybszych... z zaskoczenia). Zdarzają się pytania na następnych światłach typu "co ty tam masz pod maską?????" :))). Laguna III GT jest wyraźnie cięższa i przez to już nie tak zrywna. Nie bardzo jest na co zmienić taki wózek bez wydawania większej kasy.
Średnie spalanie dla Renault Laguna II Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW 2005-2007
12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,4
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Spalanie stosunkowo niewielkie w porównaniu do frajdy jaką sprawia auto. Zdecydowanie tankowanie nie boli. Koszty serwisu na przyzwoitym poziomie, zawieszenie poza delikatnym obniżeniem - z seryjnej Laguny więc części multum i tanio. Moim zdaniem pod tym względem Lodzia zasługuje na najwyższą ocenę, choć rzecz jasna koszty utrzymania będą wyższe niż w Fiacie Panda. Spalanie 9,5l/100 - trasa przy tempomacie na 130, miasto od 11 do 18 litrów w zależności od nastawienia kierowcy :) Podobno fajnie się gazuje ale ja nie próbowałem bo do nabijania km mam auto służbowe.
12,4
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Spalanie stosunkowo niewielkie w porównaniu do frajdy jaką sprawia auto. Zdecydowanie tankowanie nie boli. Koszty serwisu na przyzwoitym poziomie, zawieszenie poza delikatnym obniżeniem - z seryjnej Laguny więc części multum i tanio. Moim zdaniem pod tym względem Lodzia zasługuje na najwyższą ocenę, choć rzecz jasna koszty utrzymania będą wyższe niż w Fiacie Panda. Spalanie 9,5l/100 - trasa przy tempomacie na 130, miasto od 11 do 18 litrów w zależności od nastawienia kierowcy :) Podobno fajnie się gazuje ale ja nie próbowałem bo do nabijania km mam auto służbowe.
12,2
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
To nie autko do jeżdżenia po bułki do sklepu. Zużycie paliwa uspokaja się na 4 biegu. Poniżej nawet przy spokojnej jeździe auto pali sporo. Momentu obrotowego jest sporo już przy niskich obrotach i do tego świetny tempomat który wspomaga oszczędną jazdę. Zużycie na trasie (Warszawa-Wrocław)dosyć dynamiczna jazda z kilkoma szybkimi odcinkami i kilkoma testami oszczędnościowymi - nieco ponad 9/100km. Jazda po mieście z korzystaniem z pełnej mocy 17/100 (czuję, że spokojnie można więcej). Oszczędna jazda po mieście z obserwowaniem chwilowego zużycia i tempomatem - ok 11/100. Jazda autostradą 130km/h około 8,5/100. Jazda na zwykłaj szosie 90km/h - około nieco mniej niż 8/100.

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 116
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Wymiana rozrządu w 1.9dCi 120KM 2001r.
  • Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
  • silnik
Zbliża się czas wymiany rozrządu. Znalazlem w serwisie aukcyjnym komplet nowego rozrządu (pasek, napinacz, pompa) kilka ofert. Ceny są rozpiete pomiedzy 260 - 420zł. Doradźcie co kupić. Podaje przykładowy zestaw za okolo 280zł - co o nim sądzicie. Poradźcie ewenetualnie innych producentów. A oto przykład: PASEK ROZRZĄDU DAYCO 94939 SZEROKOŚĆ: 26 ILOŚĆ ZĘBÓW: 132 ROLKA NAPINAJĄCA GATES 55580 ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 50 SZEROKOŚĆ: 38 POMPA WODY MAXGEAR MGC5506 Wg sprzedawcy zestaw pasuje do: RENAULT LAGUNA II Grandtour 1.9 dCi ( 03.01 -> ) 88KW F9Q750 - F9Q756
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Laguna II Kombi