Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,9
~bilok
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
Auto bardzo przecietne jezeli chodzi o wlasciwosc jezdne. Mocny i elastyczny silnik na wyzszych biegach, dosc awaryjny. Jakosc wykonczenia tragedia!!! Wszytsko skrzypi, tanie plastiki na desce rozdzielczej i na niektorych panelach. Skrzypiaca \"udawana\" skora. Gdyby tylko jezdzilo tak jak wyglada nie zamienilbym na inne. Generalnie ladnie wyglada na parkingu pod domem i wzbudza zainteresowanie ale to chyba jedyny prawdziwy plus, i pomyslec ze przed kupnem tego auta bylem jednym z wiekszych fanow tej marki. WIELKIE ROZCZAROWANIE
4,5
~tgart
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
Samochód rewelacyjny, przede wszystkim o indywidualnym wyglądzie i to go wyróżnia, BMW, VW i inne od razu można rozpoznać, a ten wzbudza zainteresowanie bo mimo wszystko jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach. Ktoś może powiedzieć to Opel-o-Fiat. I co z tego. A ja powiem, że nie do końca jest to prawdą. Płyta podłogowa z Vectry- czy to, źle?, Silnik bzdura że od Fiata- główna konstrukcja tak a cału osprzęt wraz z turbo indywidualny z Saaba. pojemność 1.9- trzeba zobaczyć ile jeździ samochodów z silnikami o takiej pojemności. I poszukać kto takie silniki stworzył i kto wymyślił CommonRail - nie fiat, nie opel tylko VM Mottori - włoska firma która ma w tym doświadczenie i korzysta z tego wiele firm. Nawet VW rezygnuje ostatnio z pompowtryskiwaczy i przesiada się na CommonRail.
4,5
~tg-tgart@wp.pl
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
generalnie jestem wielbicielem SAAB-a więc dla mnie to auto marzenie (już nareszcie spełnione) więc moje opinie mogą być lekko subiektywne. Ogólnie samochód bardzo indywidualny, niepowtarzalny, powodujący, że niektórzy muszą czytać znaczek na masce żeby zobaczyć co to za marka, brak obaw (na razie) o zniknięcie lusterek lamp i innych łatwo dostępnych (i chodliwych) części ze względu na małą ilość aut tej marki i zapotrzebowanie na części - i niech tak zostanie. Polecam - nie będziecie żałować wyboru
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW 2005-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
I tu ze względu na mój styl jazdy jest różnie. Samochód ma odpowiednią masę i moc. Przy mojej jeździe dynamicznej z momentami spokojnej średnie zużycie przy podziale 35% trasa/65% miasto wynosi ok 6,8-7,4 litra, na trasie 6,2-6,8 w mieście 7,8-9,0 - Jako bajki wkładam zużycie paliwa podawane przez producenta, Może to wina stylu jazdy, ale jak ktoś się uprze średnio zużyje 5,5-6,5 ale jaka z tego przyjemność..... Co do kosztów przglądów - średnio z przewagą na tanio- Dlaczego - przegląd co roku lub co 30tyś!!! a nie jak w przypadku niektórych 15-20 tyś. Nawet jak wydam 800zł to myślę że inni wydadzą tyle samo jak nie więcej, gdyż muszą to robić częściej. Naprawy - na razie brak i brak oceny kosztów
6,0
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
Wyniki realne sprawdzone na dystrybutorze, a nie na komp. Jazda 90km/h na tempomacie 4.6l Jazda 120km/h na tempomacie 5.7l Jazda 140km/h na tempomacie 6,4l Jazda po mieście tylko 7.5l Jazda mieszana 6l
7,2
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
Autko rewleacyjne jesli chodzi o spalanie jak dla mnie 7.5 litra na miasto to nie wiele przy saabie combi.. W trasie po włączeniu tempomatu jest szansa zejscia nawet poniżej 5 l. najwazniejsze to miec wszystko powymieniane jak potyrzeba w silniku i nie jezdzic na jakims gownianym oleju... nie pożera mi wiele oleju ale lubi dobry i smaczny :)

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportKombi