Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 250KM 184kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2290 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~jezatko
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
To mój trzeci SAAB (poprzednie: 9-3 OG 2.2TiD 115KM MY'00 i 9-3 OG 2.2TiD 125KM MY'02) i na pewno nie ostatni. Moje wrażenia i oceny cząstkowe z pewnością są bardzo subiektywne, ponieważ jestem raczej pasjonatem tej Marki. Auto, w którym nie ma się czego wstydzić. Można kierowcę nie jednego samochodu ( z tych tzw. lepszych) zawstydzić na światłach po prostu ruszając:P Nie wygląda, a jest. Jazda tym autem to dla mnie wielka przyjemność. Mega wygodne skórzane fotele, bardzo dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nawet dla wyższych Osób. Jak przystało na kombi jest duży bagażnik. do tego z płaską podłogą, co ułatwia pakowanie i rozpakowywanie. Potężny jak na masę auta silnik potrafi szybko "oderwać" tę dziewięćpiątkę z miejsca nawet przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku. Silnik pracuje równo zarówno na benzynie jak i na lpg Sumarycznie średnie spalanie po przejechaniu 29800 km to 11,15 l/100km lpg i 0,52 l/100km PB98 (dotąd nie wiem jakie byłoby spalanie przy jeździe na samej benzynie). Myślę, ze przy tej masie auta to całkiem dobry wynik. Zaznaczę tylko, że jeżdzę przepisowo i nie mam ciągot do "wyścigów" na drodze.
3,8
~piotr
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Zdecydowanie najbardziej kapryśne auto jakie miałem. W sumie cieżko je utrzymać w dobrym stanie. Jak coś naprawie to zaraz pojawia się nowa usterka albo wyciek i tak w koło. Poza wysoką usterkowością to bardzo fajne auto, duze, szybkie, wygodne i wyglada całkiem fajnie z dobrą felgą.
4,5
~mappi123
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Super wrażenia z jazdy za każdym razem. Cisza w środku, chyba że chce się posłuchać doskonale brzmiącego systemu audio. Niezawodny i elastyczny silnik dający przyjemność z jazdy podczas przyśpieszania i nie tylko.

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Kombi